Wednesday, May 2

ALAHAI NORA MACAM NIE PUN BOLEH?




Kisah terbaru tentang Hot Mama nie baru saja menunaikan umrah bersama keluarganya.Elok dan ayu apabila gambar sebelum ini bila bertudung litup.....terkejut apabila membaca apa yang telah dipaparkan oleh rotikaya.com seksi bangat pulak dah tengok Nora Danish nie yang kini bergelar Hot Mama.Takkan dah sampai macam tue bila Jejai dah disambaq oleh Fasha Sandha.Tergigit lidah MKP bila direnung gambaq tue.Biasalah kita nie lelaki yang sejati lainlah kalau yang dok ada macam ketua pembangkang tue semua tempat dia sapu.....



Ditanya manakah yang lebih penting ketika ini buat Nora Danish, pelakon wanita yang semakin menempa nama ini berkata beliau lebih mengutamakan keluarga walaupun kedua dua-duanya sama penting buat masa ini.Melihatkan kepada gaya Nora Danish dalam hasil fotografi bersama GLAM ini, tidak ketinggalan mereka bertanyakan sama ada Nora Danish pernah merasakan dirinya seksi atau tidak. Jawapannya, “Anda rasa?”



Dan, Nora Danish tidak ketinggalan memberikan nama tiga lelaki yang menjadi pilihan beliau.So siapakah yang menjadi pilihan hati Nora Danish nie?Baguslah jika nama ada berada didalam senarai itu pun jika berkemampuan MKP nie nie jauhlah panggang dari api tak mampu cuma blogger loangkang soru pun kekadang miss............

NIK AZIZ KATA BUKAN ASSMIN TAPI KAK MIN? CEMUIH,CEMUIH CEMUIH.


MahaGuru terlampau telah bersuara pasal kisah ASSmin nie beb...kenapa pulak nak meroyan dengan dedahan yang telah dibuat alahai Pok Nik Celako bukan ada apa-apa pun cuma aksi makan iaskrim dekat dalam toilet aje...Dulu masa Allie-geli bogel Pok Nik tak kisah dan mengeluarkan fatwa kata itu adalah hak peribadi dan PAS yang kurang Islamnya tak kisah akan gambar geli-geleman serabut hutan belukaq ally geli..tup-tup bila gambar ASSmin nie keluaq pasal apa nak meroyan salahkan UMNO pulak.Woooi Pok Nik nie bukan ada kena mengena dengan UMNO pun cuba bagi bukti yang UMNO terlibat....Apa kejadah yang UMNO nak ambil peduli pasal aiskrim dalam toilet nie..........Cuba bawak bertendang dengan ASSmin,Tuan punya bandan tak kisah pun gambaq dia dijaja seluruh dunia....Biasalah Pemimpin sekular PKR....


Nie lagi sekor Barua penjilat tegar teloq DAP yang botak tu berkata kepada KeadilanDaily.., “Penyiaran gambar ini membuktikan Utusan bukan lagi akhbar kebangsaan sebaliknya tabloid yang hanya mementingkan cerita seks daripada agenda utama membangunkan negara dan bangsa.

“Mereka tidak mementingkan etika kewartawanan tetapi apa yang penting mengikut kata tuan-tuan mereka. Akhbar yang tidak mempunyai etika seharusnya diboikot oleh masyarakat.”

Selain mengutuk Utusan, Hatta tarak akai nie juga memuji-muji pemimpin Pakatan laknatullah kononnya bersih dari segala isu rasuah dan pecah amanah.individu yang dimaksudkan oleh Hata adalah Anwar Ibrahim yang juga merupakan talibarut tegar yahudi Israel di Malaysia.

“Telah menjadi agenda utama Utusan untuk berbohong dan menipu terutama kepada pemimpin-pemimpin Pakatan kerana isu ini sahaja yang mereka dapat mainkan memandangkan isu-isu lain seperti rasuah, pecah amanah tidak dapat dimainkan kerana pemimpin Pakatan tidak pernah melakukannya." katanya.

"Apa buktinya mereka menuduh itu gambar beliau? Mungkin ada pihak yang menyamar untuk menjatuhkan imej Pakatan.."

MKP Ayat Sempoi : Kenytaaan Hatta tarak akai nie nampak macam berbayar?????

SHAMSIDAR YANG BELI BAJU BRITISH INDIA TUE?




Pasangan sejoli nie nampaknya tak kisah dengan dedahan terbaru blogger pro BN yang memaparkan skandal aiskrim Assmin Ali.Apa dah jadi dengan keluarga tungging terbalik pakatan haram nie.Senang cita,bila kedua-duanya ada skandal tersendiri senang tak payah gaduh kira drawgame.Shamsidar boleh makan aiscream ngan Anwar sebanyak yang mungkin...Apa nak kisah dengan Assmin nie malahan barang Assmin nie tak sehebat mentornya.Bengkok lagi....

“Saya tak kisah pun dengan video tu, yang penting hidup saya bahagia” demikianlah khabarnya perkataan yang terkeluar dari mulut isteri Azmin Ali iaitu Shamsidar Taharin.

Menurut sumber, ungkapan tersebut terkeluar apabila beberapa teman rapat menanyakan tentang isu panas berkaitan video lucah yang dikaitkan dengan Azmin.

Walaupun agak terkejut dengan pertanyaan tersebut, namun Shamsidar dikhabarkan masih mampu mengawal perasaan sambil menganggapnya sebagai satu lagi dugaan.

Petikan gambar dari video seks yang dikaitkan Azmin dengan seorang wanita lain dikatakan mula tersebar dalam beberapa blog sejak 30 April lalu dan menimbulkan kegemparan kepada masyarakat selepas kecoh dengan video terkini yang dikatakan membabitkan Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Malah beberapa akhbar utama turut memainkan isu tersebut sehingga menjadi perhatian. Sebelum ini Shamsidar pernah dikaitkan mempunyai hubungan sulit dengan Anwar, namun sehingga ini gagal dibuktikan.sumber FMK


- Posted using BlogPress from my iPad

IZAH KANTOIKAN ASSMIN,BAJU SERUPA BEB.

Kantoi beb assmin kali nie lebih banyak bukti akan didedahkan kali nie,Terbaru depa dok sebaq kata baju yang assmin nie pakai semua sama dan serupa.Tak pecaya tengok gambaq diatas dan dibawah ada sama ka?


MKP lihat pada gambar-gambar tersebut, memang sah itu Assmin. Kalau mukanya pelanduk dua serupa, bentuk kepala dan beberapa kriteria lain pada imej tersebut memang menunjukkan itu adalah Azmin.Kes Assmin ini berbeza dengan video seks fitnah yang pernah dikaitkan dengan Datuk Seri Anwar pada satu ketika dahulu. Paling ketara, video tersebut dalam keadaan hitam putih, sedangkan gambar dari video yang dikaitkan dengan Azmin ini dalam keadaan warna, terang dan cukup jelas untuk dinafikan begitu sahaja.



MKP Ayat Sempoi ; Penafian Assmin kali nie nampak macam ayaq lioq,,,,,,,,bukti tarak...

MELAYU CIBAI! APA KES NIE DR ZUL?


Sakit hati kalau orang pas dengar ni---Mesti jadi gila babi..pedas beb!!!!


GHANI PATAIL & DS NAZRI AZIZ!!!!KALAU ANAK JANTAN DAKWA SEMUA YANG TERLIBAT DENGAN #BERSIH?


Dakwa Pengerusi Bersih serta semua yang terlibat atau Letak Jawatan yang telah diamanatkan?Ada berani???atau masih lagi berteka-teki dan terkial-kila mencari bukti serta bermacam-macam alasan akan diberikan kelak membuatkan Ambiga/Anwar serta kepimpinan pakatan haram nie besaq kepala....Apa kejadah jika tugas/tanggungjawab yang diamanahkan oleh rakyat dipermainkan...boleh dikatakan pemimpin pembangkang gelak sakan bila tiada dakwaan dibuat sudah tentu Bersih 4 akan diadakan lagi.

Rusuhan di ibukota yang dilakukan oleh NGO haram BERSIH 3.0 tempoh hari telah mengundang kemarahan pelbagai pihak. Disebabkan pendekatan lemah-lembut yang digunakan kerajaan terhadap kumpulan ini natijahnya bandaraya Kuala Lumpur rosak akibat perbuatan gila perusuh-perusuh ini.

Tetapi mereka yang keliru segera menuding jari menyalahkan Menteri Dalam Negeri, walhal kuasa untuk membuat pendakwaan bukan di bawah bidang kuasa kementerian tersebut. Sebaliknya individu yang layak didesak sekarang Peguam Negara Ghani Patail yang mana DS Nazri Aziz merupakan menteri bertanggungjawab.

Selain itu tuntutan dan laporan yang dibuat oleh peniaga dan usahawan kecil yang terjejas akibat demontrasi Bersih 2.0 dahulu pun Peguam Negara tidak mengambil apa-apa tindakan.

Tetapi berbeza tindakan Peguam Negara apabila kes-kes melibatkan UMNO seperti yang berlaku terhadap Khir Toyo, demonstrasi kepala lembu, bekas MP Labuan dan beberapa kes-kes lain lagi dan jelas begitu efisen Peguam Negara bertindak dengan menghadapkan mereka ini ke mahkamah.

Ketidakberkesanan Peguam Negara mengemukakan dakwaan serta tindakan tegas kepada puak 'pelampau' dari Bersih 1.0 hingga Bersih 3.0 jelas menunjukkan bahawa Peguam Negara iaitu si Ghani Patail gagal melaksanakan tugas beliau.

Jika kejadian yang sama berulang ke atas tahanan Bersih 3.0 ini, mungkin sudah tiba masanya untuk Ghani Patail dan menteri bertanggungjawab BERUNDUR sajalah dari jawatan yang disandang!

HIMPUNAN SEJUTA BELIA : MR. AND MS. FITNESS?


PERTANDINGAN MR. AND MS. FITNESS INI ADALAH TERBUKA KEPADA SEMUA PENGGIAT DAN PEMINAT AKTIVITI KECERGASAN DI SELURUH NEGARA. PELAKSANAAN PROGRAM INI AKAN DIADAKAN PADA 26 MEI 2012 SEMPENA SAMBUTAN HARI BELIA NEGARA.

SETIAP PESERTA DIKEHENDAKI MELALUI 5 DISIPLIN IAITU 1RM BENCH PRESS (KEKUATAN MAKSIMUM), CHIN UP (KEKUATAN), DEAD LIFT (KUASA), LARIAN 2.4 KM (KARDIOVASKULAR) – TREADMILL SERTA DUDUK DAN JANGKAU (KELENTURAN).

PEMENANG AKAN DITENTUKAN OLEH PEGAWAI TEKNIKAL/HAKIM MELALUI KIRAAN MATA KESELURUHAN YANG DIPEROLEHI BAGI SETIAP DISIPLIN. SEKIRANYA PEMENANG BERADA PADA KEDUDUKAN SERI, MAKA SATU ALTERNATIF DISIPLIN AKAN DITENTUKAN OLEH PEGAWAI TEKNIKAL/HAKIM YANG PERLU DILALUI OLEH PESERTA TERSEBUT BAGI MENENTUKAN PEMENANG.

Utk keterangan lanjut sila hubungi urusetia Segmen Fit & Active :
03-88713172(Mohd Uzaini)/3245(Lidyawati)/3734(Siti Farida)/3190(Farhana)/3735(Muzhafar)/3156(Zainudin)
Hadiah lumayan menanti anda...


Tuesday, May 1

ANWAR SEMBAHYANG IKUT ISRAEL,PATUT YAHUDI SUKA?


Anwar Ibrahim dikata berada di perkarangan Masjid Negara pada hari Bersih 3.0. Mereka berkumpul di situ bersama beberapa pemimpin PR lain. Apabila masuk waktu zohor, mereka ini dikatakan tidak masuk dalam masjid untuk solat berjemaah bersama orang ramai tetapi solat hanya di perkarangan masjid itu sahaja.

Soalnya:

1. Apakah dia terikut dengan perpecahan yang pernah berlaku dulu – kerana tidak mahu ikut imam kerajaan?

2. Apakah masa terlalu suntuk kerana sudah hendak mula Bersih? Kalau solat di dalam masjid nanti lambat. Imam baca surah panjang. Wirid lagi.

3. Apakah dia tidak larat kerana keuzurannya hendak berjalan jauh ke dalam masjid turun naik tangga? Maklumlah masih sakit belakang.

4. Apakah beliau malas nak buka kasut atau bimbang kasut beliau hilang bila tanggal kasut untuk solat di dalam masjid? Solat di luar masjid boleh solat sambil pakai kasut!

dan banyak lagi persolan dan kemungkinan lain.

Namun, apa pun sebabnya beliau tidak mahu solat dalam masjid itu terserahlah kepada dia dan “ahli jemaahnya”.

Yang peliknya ialah apabila dia solat di luar perkarangan masjid mereka solat beramai-ramai macam solat berjemaah tapi mereka solat sendiri-sendiri! Atau IB yang salah? Tolong betulkan.

Lihat gambar-gambar dari minag-jinggo ini:

a. Pemuda sebelah kiri ini mungkin nak beritahu arah kiblat. Bukankah lebih senang dalam solat masjid – mesti dah confirm arah kiblatnya.


b. Masing-masih bersedia untuk solat. Anwar menterbalikkan topi beliau. Orang sebelah kirinya mengikat sapu tangan di kepala.

c. Mereka mula bertakbir. Tunggu! Siapa imamnya? Nampak macam sebaris semua tidak ada imam di depan. Kalau orang yang sebelah kanan Anwar yang takbir dulu – mungkin dia imam kot? Sungguh bersiap siaga sekali untuk “berperang”, sebab itu boleh solat dengan pakai kasut!

d. Mereka guna banner untuk alas solat. Kenapa tidak diterbalikkan banner tu – guna yang sebelah putih. Nasib baik teringat nak tutup sikit – kalau tak tercium muka Ambiga kat banner (?). Kesian dua orang dihujung sana – banner tak cukup besar.


e. Nak kata orang sebelah kanan Anwar jadi imam tidak betul juga. Sebab dia turun sujud lambat. Anwar yang sakit belakang nampak mengeran kesakitan bila nak sujud. Tambah pulak dengan pakai kasut – lagi sakit masa nak lipat turun dan duduk tahiyyat.

f. Bertahiyyat sama-sama. Solat bersama macam berjemaah. Pergerakan semua hampir sama – macam berjemaah. Tapi masing-masing solat bersendirian. Yang belakang tu – agaknya ikut siapa. Mereka tahu tak masing-masing di depan tu solat bersendirian? Mereka mengguna Mazhab yang memboleh dedah tangan semasa solat? (di Malaysia?) Kalau di Indonesia mereka kata “oh sikit aje nampak engak apa-apa”

Yang lain yang ramai lagi tu tak solat ke? Ramai lagi yang Melayu tu … tidak mengapa – menjadi taraf pemerhati!

DEY KARAWALEY LIDAH MACAM HARAM?



Ambigai pengerusi perhimpunan bersih nie boleh dianggap lidah bercabang macam bewak menyatakan dan berjanji macam haram apabila perhimpunan bersih akan berjalan dengan aman akan tetapi kini telah berakhir dengan keganasan yang amat terlampau sehingga boleh mencetuskan keadaan yang booelh dianggap boleh mencetuskan darurat sekitar Kuala Lumpur.

 Perhimpunan yang diterajui Ambiga yang disokong pembangkang itu telah mencalarkan imej negara di mata dunia dan memalukan masyarakat India di negara ini.Perhimpunan itu juga menjadikan Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim dan konco-konconya menjadi desperado politik kerana perhimpunan itu gagal seratus peratus.

Pendapat bekas Ketua Polis Negara Tun Mohd Haniff Omar yang menyebut terdapat anasir komunis yang turut menyebarkan semangat bencikan polis pada perhimpunan itu.Secara senyap atau terbuka Tun Mohd Haniff perlu mendedahkan anasir-anasir tersebut demi kesejahteraan dan keamanan di negara ini.

Rakyat di negara ini yang majoritinya cintakan keamanan dan kesejahteraan amat berharap kerajaan terutamanya Kementerian Dalam Negeri akan bertindak sewajarnya dalam menangani isu keganasan yang berlaku semasa perhimpunan itu.

DAP GAGAL MENJAYAKAN BERSIH 3.0?


Kegagalan DAP mencapai kata sepakat bersabit penganjuran himpunan BERSIH 3.0 Sabtu lalu bukti wujud perbezaan pendapat dalam parti itu menurut penganalisis politik Universiti Utara Malaysia (UUM), Dr Mohd Azizuddin Mohd Sani.

Perkara tersebut dibangkitkan apabila Ketua Umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim pada sidang media semalam mengumumkan untuk menilai pendirian Naib Pengerusi DAP Kebangsaan, Tunku Abdul Aziz Tunku Ibrahim dalam mesyuarat Pimpinan Tertinggi Pakatan Rakyat.

“Ini menunjukkan ada masalah dalaman khususnya parti DAP yang bertentangan dengan cadangan demonstrasi BERSIH," ujar beliau.

Penyarah Kanan Pusat Pengajian Hal Ehwal Antarabangsa UUM itu kemudian menyelar tindakan Anwar yang seolah-olah menutup ruang demokrasi pemimpin gagasan itu untuk menyatakan pendirian secara terbuka.

Menurutnya tindakan Abdul Aziz membantah perhimpunan tersebut adalah rasional demi mepertahankan kesejahteraan negara.

“Tidak patut sebab tak ikut suara parti, kalau ikutkan demokrasi suara ini patut didengar, mungkin Tunku Aziz sudah menyuarakan di peringkat dalaman, tapi tak didengari, jadi dia suarakan di luar. Itu jalan terbaik untuk dia,” kata beliau lagi.

Senator DAP itu menggemparkan sesi sidang Dewan Negara minggu lalu apabila secara terbuka enggan bersetuju dengan cadangan perhimpunan Gabungan Pilihan Raya Bersih dan Adil (BERSIH 3.0) yang mahu diadakan di ibu negara.

Bantahan itu menurutnya berdasarkan pengalaman serta pemerhatian terhadap penganjuran beberapa perhimpunan jalanan di luar negara yang berakhir dengan keganasan.

Dalam ucapannya Abdul Aziz menegaskan tindakan mengarahkan orang ramai menyertai perhimpunan haram di Dataran Merdeka menggalakkan masyarakat melanggar undang- undang.

AHLI DEWAN UNDANGAN NEGERI LETAK SONGKOK CELAH KANGKANG??


Gambar ini telah diambil pada pagi tadi semasa Perasmian Mesyuarat kelima penggal pertama Dewan Undangan Negeri Pulau Pinang.MKP tengok ADUN nie dah kurang ajaq sampai Songkok yang selalunya diletakkan di Kepala si pemakai diletakkan dicelah kangkang semasa tabik hormat perbarisan anggota keselamatan.Apa kejadah punya lahanat cina nie punya kurang ajaq sampai macam tue.....Tingkah-laku begini dapat dibendung apabila DAP masih lagi belum menakluk Putrajaya.Jika Putrajaya DAP punya pemakaian songkok pasti diharamkan?


Gambaq nie menunjukkan depa nie kurang rasa hormat pada Gabenor kerana tidak memakai pakaian Rasmi bagi persidangan ini.Yang kat depan tue ok la tp kat line belakang tue.Sepatutnya pakaian khas berwarna putih harus dipakai semasa Perasmian akan tetapi nampak depa nie dalam kepala besar batu kepala dalam ada.....


Yang nie lagi best agak bersopan dari yang diatas akan tetapi songkok yang dipakai oleh Lydia Ong nie nampak janggal..tak sedap mata memandang....Pelik semacam tapi baguih kugak yang dok ada dari atas tue nampak sangat kurang ajaq DAP lahant nie?

18SX VIDEO MIRIP AZMIN TELAH TERSEBAR?



VIDEO INI DIKATAKAN MIRIP AZMIN ALI TELAH TERSEBAR.ADAKAH INI CARA UNTUK MENUTUP MULUT AZMIN ALI YANG DIKALA INI AMAT CELUPAR SEKALI MEMAKI HAMUN PEMIMPIN UMNO DAN BN.BAGI MKP KESAN DARI PENYEBARAN VIDEO INI TIDAK AKAN MENGUTUNGKAN UMNO DAN BN.....MALAHAN UNDI SIMPATI AKAN MUNCUL.INI CUMA PENDAPAT PERIBADI JANGAN PULAK DISALAH ANGGAP.

MKPnara : LINDA AF SUDAH KAWAIN SAMA BAPAK MENTELI?


Tak habis lepas satu-satu pulak cerita artis kawain dengan menteri kali nie sapa pulak yang kena...MKP tak berani nak komen sebab tak ada bukti yang sahih disertakan akan tetapi cerita dari murai nie nampak sempoi......

Sementara Murai Batu menantikan pengumuman rasmi daripada Ketua Wanita PKR iaitu Zuraida Kamarudin yang mendakwa mempunyai bukti kukuh terhadap skandal pelakon Zahida Rafik dan Menteri Pembangunan Luar Bandar, Datuk Seri Mohd Shafie Apdal, Murai Batu didatangi pula seorang individu dari Borneo untuk menyampaikan cerita terbaru tentang seorang lagi tokoh politik.

Cerita kali ini, masih lagi berkaitan hubungan cinta antara pemimpin negara dan seorang artis tempatan. Selebriti yang dimaksudkan itu adalah naib johan Akademi Fantasia 2 (AF2), Linda Nawuwil.

Khabarnya, Linda yang masih lagi aktif menyanyi di negeri kelahirannya itu sudah berubah status dari seorang anak dara kepada seorang wanita yang bergelar isteri.

Sungguhpun berita gembira ini tidak dikhabarkan kepada peminat melalui media tempatan, Murai Batu mendapat tahu, Linda sudah bahagia menjadi isteri kepada seorang Menteri di Borneo.

Bagaimanapun, siapakah gerangan Menteri berkenaan itu tidak pula diketahui kerana segalanya masih lagi rahsia.

Lebih hangat lagi, Linda didakwa telah menjadi isteri kedua kepada tokoh politik itu.

Apapun, jika benar Linda sudah berkahwin dan menjadi isteri kedua menteri berkenaan, diharap Linda boleh tampil ke depan memperjelaskan mengenai statusnya ini.

Yelah, sedikit sebanyak pun, peminat boleh melepas rindu dan ketahui penampilan terbaru Linda yang popular dengan lagu Jika Kau Kekasih.

Kata orang, kalau hendak berumahtangga biarlah satu dunia ketahuinya agar hubungan yang dijalinkan itu tidak disalah tafsir mata yang memandang.

Janganlah pula menjadi seorang artis yang suka sorok ikatan halal tetapi canang satu dunia selepas hubungan itu berkecai di landa badai.Murai

VIDEO SEMPOI : ANWAR TELAH DIBOGELKAN OLEH PERUSUH BERSIH?




Seorang peserta Bersih 3.0 Benji Lim, yang kecewa dengan tindakan dan kepimpinan Dato' Seri Anwar Ibrahim telah melepaskan geram beliau di hadapan puluhan wartawan semasa sidang media mengenai Bersih 3.0 di Ibupejabat PKR.

MKP Ayat Sempoi : Bila muka Anwar jadi macam beruk hodoh beb......

Monday, April 30

JIWA TENGAH KACAU NAK RASA PENAMPAQ SILA BUAT GILA


Kita nie manusia biasa dan jahil dari segala-galanya akan tetapi bak kata pepatah bumi mana yang tidak dilanda hujan walaupun sangkaan dan tekaan inginkan panas hingga kepetang.Apa nak buat ini semua mungkin ada hikmah sebaliknya...........Dugaan demi dugaan yang perlu ditempuh didalam perjuangan...Tempuhan dugaan itu boleh diibaratkan sebagai asam garam dalam perjuangan.Orang luar boleh cakap bersabar dan bersabar akan tetapi yang menanggung kita sendiri.Kalau luka dibadan nampak darahnya menyembur keluar akan tetapi luka dihati siapa tahu,Nescaya luka dibadan akan sembuh dalam beberapa hati dan darah yang mengalir akan reda apabila ubat sudah disapu.....Helai ketawa kita dihadapan kawan-kawan seperjuangan menampakkan gembira dihati akan tetapi gundah-gelana dihati disimpan demi menjaga hati dan perasaan rakan-rakan takut tersinggung apabila ditegur secara direct.


Bermula dari Langkawi hingga ke Janda Baik.Bukan sekali berjanji akan tetapi dah tiga kali beb.Perumpaan MKP boleh katakan kali nie ibarat menanam tebu dibibir kote,bila berjanji lembut lidah dari gigi , sehingga jika itu semua boleh dianggap bangun tidur lupakan kisah semalam dan bukalah buku baru apa saja janji semalam usah dikenang apabila dikenang kelak meranalah jiwa....MKP dah letih dengan janji yang ditabur almaklum kita nie jenis yang suka mengiyakan saja apa saja perbuatan mereka walaupun hati ini berat menerima kenyataan,Bukan takut akan tetapi rasa hormat menebal didalam hati, akan tetapi kini itu semua sudah hilang bak pasir membadai pantai lama-kelamaan akan terhakis jua pantai yang setia kepada ombak....Apakan daya jika itu sudah takdirnya.


Berbalik kata pepatah yang menikam kalbu yang telah disebut oleh Lisa Surihani didalam Filem terhebat Ombak Rindu "Pasrah itu menyerah-Redha itu Ikhlas" banyak maksud yang boleh disimpulkan jika hanya menyerah tanpa berbuat sesuatu itu bacul namanya akan tetapi redha itu lebih baik kerana berbuat dengan niat kerana ALLAH.Benar jualah apa yang telah dibicarakan oleh sahabat seperjuangan MKP ketika berada di Terangganu dahulu.Jangan selalu mengiyakan sangat nanti takut dipermainkan......


MKP Ayat Sempoi : Kenapa gambaq neelofa????Jawapannya ini sajalah membuatkan hatiku cair dan tenang melihatnya walaupun tak bermimpi memilikinya hanya sekadar peminat yang setia.....

VIDEO TERBARU DARI @PDRMsia MEMBUATKAN ANWAR KECUT SEGALANYA?


Video terkini dari PDRM selama 7;17 minit yang menjawab kesemua persolalan yang timbul pada sidang media oleh Ketua Polis Negara , Tan Sri Ismail Omar.Kesemua persoalan yang timbul dari siapa yang menyuruh merempuh tembok penghalang yang telah dibuat oleh bagi menghalang perusuh bersih bersikap seperti monyet kena belacan dan apa yang telah dibicarakan oleh Chegu Bard hingga dalang yang memulakan provokasi terhadap kereta Polis.

Tan Sri Ismail Omar mempertahankan tindakan polis menggunakan meriam air dan gas pemedih mata pada perhimpunan berhampiran Dataran Merdeka Sabtu lepas kerana peserta demonstrasi bertukar menjadi ganas dan merempuh sekatan polis.

Perhimpunan pada Sabtu lalu bukan lagi perhimpunan aman apabila ia bertukar menjadi rusuhan dan merosakkan banyak harta benda awam malah turut mencederakan pegawai-pegawai polis yang sedang bertugas," katanya pada sidang media, petang tadi.

Katanya, penganjur perhimpunan tidak mengotakan janji mereka untuk berhimpun secara aman malah tidak mengawal penyokong-penyokong sehingga mereka bertindak ganas dan melanggar undang-undang termasuk Akta Perhimpunan Aman 2012.

Pada perhimpunan itu, jelas kelihatan polis yang mula hanya berkawal terpaksa bertindak akibat provokasi perusuh yang bertindak liar dengan merempuh pengadang dan kawat berduri yang dipasang di sekitar Dataran Merdeka yang diisytiharkan sebagai kawasan larangan oleh Mahkamah Majistret.

Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL) sebelum ini melarang penganjur mengadakan perhimpunan tersebut di Dataran Merdeka kerana tempat itu hanya dibenarkan untuk acara-acara rasmi bertaraf nasional.

Ismail berkata, polis mempunyai banyak bukti seperti gambar dan rakaman videoyang menunjukkan polis menjalankan tugas dengan penuh sabar dan berhemah sehinggalah perusuh mula bertindak ganas.

Sehubungan itu, katanya, polis akan menyiasat hasil perhimpunan ini secara menyeluruh bagi mencari motif dan mengesan mana-mana individu atau kumpulan yangbertanggungjawab terhadap keganasan yang berlaku pada perhimpunan tersebut.

"Sesiapa saja yang ingin membuat laporan polis berkaitan keganasan yang berlaku dan menimpa mereka, boleh segera membuatnya dan saya menerima apa saja laporan termasuk laporan daripada polis sendiri bagi memudahkan kami menjalankan siasatan menyeluruh," katanya.



Ismail juga berkata, terdapat banyak gambar palsu yang telah diolah dan disebar menerusi internet yang mana boleh menjatuhkan imej negara.

"Saya mendapat dua gambar, satu gambar menunjukkan Dataran Merdeka telah dipenuhi dengan perusuh berbaju kuning dan gambar sebenar menunjukkan padang Dataran Merdeka kosong, hanya perusuh di luar kawasan dataran. Ia telah disabotaj dan disebar menerusi Internet...ini memburukkan imej negara dan saya akan memantau keadaan ini juga," katanya.


Mat Sabu kena tengok video kat atas tue baru nak keluarkan kenyataan bodohnya dan kini ternyata kantoi .Selepas kepala-kepala pemberontak Pakatan buat statement tuduh Polis buat onar di Dataran Merdeka, kali ni giliran Mat Sabu, penjilat punggung komunis tegar pulak keluarkan kenyataan..

Mat Sabu dengan muka tak malu terus tuduh Polis/SB yang potong kawat duri di Dataran sehingga membolehkan puak-puak monyet Bersih menyerbu masuk..

Celaka sungguh Timbalan Presiden parti Nirrojim ni buat fitnah.. Suka hati mak bapak dia saja tuduh Polis buat kerja keji tu..

MKP Ayat Sempoi : Bodoh sungguh pemimpin pakatan rakyat nie kantoi menipu,aku kesian dekat penyokong depa nie kena kencing sambil berdiri kat kepala pecaya cakap anak haram nie. 

RAMAI YG SALAHKAN POLIS NAPE EK?







MKP lihat banyak pihak dari pembangkang menyalahkan Polis dalam bersih 3.0 sabtu lepas.Apa tidaknya mereka merasa tertekan dengan trend terbaru Pihak Polis dalam membendung tomahan yang cuba dilontarkan.taktik yang digunakan mengeluarkan video serta gambar yang boleh menangkis segala tomahan serta menjawab persoalan yang dikemukan.

Ketua Menteri Paling Celaka dalam sejarah Pulau Pinang merangkap Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng menyelar dan menyalahkan pihak polis di atas kekecohan serta keganasan yang berlaku semasa perhimpunan haram Bersih 3.0 semalam.

Biarpun dalam perhimpunan itu beberapa anggota polis dan petugas media mengalami kecederaan, Ketua Menteri Pulau Pinang itu tetap angkuh dengan menuding jari menyalahkan pihak berkuasa yang bertugas menjaga keamanan negara.

Katanya, tindakan keras pasukan polis terhadap peserta perhimpunan dan tangkapan rambang yang dilakukan didakwa menjadi punca tercetusnya kekecohan dan keganasan.

“Kami mengecam tindakan pihak polis itu kerana ia tidak sesuai dengan keadaan ketika perhimpunan. Hanya segelintir yang merempuh untuk memasuki kawasan Dataran Merdeka tetapi mengapa ada tangkapan dilakukan di lokasi lain?

Hari ini sidang media oleh Ketua Polis Negara, Tan Sri Ismail menjawab semua persoalan yang ditimbulkan serta keraguan dinyatakan dengan bukti bagi menjawab.gambar diatas.Taktik pembangkang menyalahkan polis kantoi apabila video dipamerkan.So berbalik kepada pembangkang yang menyalahkan Polis adalah tidak berasas serta mempunyai motif jahat supaya kreditbiliti Polis tercemar.

Yang terbaik satu video memaparkan Anwar menyuruh perusuh bersih menyerbu tembok penghalang berkawad duri yang diketua oleh cikgu bard mendapat perhatian ramai wartawan.Nasib lu la Anwar dan ambiga kerana ingkar arahan mahkamah.tunggu pulak apa kata Peguam Negara nak dakwa atau tidak?


VIDEO INI MEMBUKTIKAN ANWAR SURUH REMPUH DATARAN MERDEKA.


WOI pengkhianat Negara nie bukti yang telah mengaibkan kote/teloq Anwar masuk kedalam sah menunjukkan anwar suruh rempuh apa lgi nak spin cita?toksahlah dok buat penafian macam gampang untuk selamatakan diri.....Rakyat Malaysia dah tau hang punya taktik musibat tueeeee..


Anwar Nafi Beri Isyarat Hasut Penyokong Rempuh Polis

Oleh SOFEA SUSAN ALBERT KASSIM

PETALING JAYA: Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim pada Isnin menafikan bahawa beliau bertukar isyarat dengan Timbalan Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR) Mohamed Azmin Ali untuk menghasut penyokong Bersih 3.0 supaya merempuh halangan polis di sekitar Dataran Merdeka, Sabtu lalu.

Anwar berkata, isyarat tangan yang ditunjukkan ke arah ahli Parlimen Gombak itu adalah bermaksud untuk berbincang dengan polis.Mstar

MKP Ayat Sempoi ;" anjing dan babi kuning cuba gambarkan mereka adalah insan yang teranaiya"


PANAS BEB BLOGGER @AMENOWORLD NAK BUNUH DIRI


CT tak kenal pun siapa Blogger Amenoworld ni! Tak pernah kenal! dan rasanya tak perlu kenal! Cuma Blogger Amenoworld ni melahirkan rasa menyesal insiden-insiden yang berlaku semasa Perhimpunan BERSIH 3.0 tempohari. CT pun terkejut gak bila Amenoworld membuat pendedahan bahawa Anwar dan Azmin beri arahan kepada peserta untuk merempuh halangan polis. Sampai ada hebahan berita dari mulut ke mulut kematian peserta BERSIH supaya menaikkan kemarahan peserta perhimpunan. Seperti kata Amenoworld, "KEBENARAN TIDAK BOLEH DISELINDUNG" CT setuju sangat! ALLAH MAHA ADIL DAN SAKSAMA...READMORE

VIDEO PENDEMO SERANG POLIS HINGGA PECAH KEPALA.



Berikut video membuktikan monyet ganas belaan ambiga dan anwar menyerang polis hingga berdarah dan pecak kepala.dan dibawah MKP sertakan jua surat yang diterima melalui email semalam......
Assalamuailaikum dan salam sejahtera

Sahabat-sahabat mahasiswa UUM sekalian,

Saya juga seperti kalian, mengambil berat apa yang berlaku pada hari semalam.

Jujur saya katakan, mereka keterlaluan, keterlaluan dalam erti kata menggelar Polis sebagai Anjing, melakukan provokasi dan sebagainya. Saya anak Polis, apa salah Polis sehinggakan sahabat saya menggelarkan POLIS itu zalim, anjing!! Setiap yang polis lakukan itu kerana tugas mereka! Tugas menjaga keamanan. Hinakah pekerjaan ayah saya sebagai seorang POLIS??

Sedangkan sahabat-sahabat UUM ada yang menuduh polis zalim, kejam, berhati anjing dan sebagainya, pernahkah sahabat fikir yang dipanggil anjing itu adalah ayah saudara? Pernah?? Saya mohon maaf, saya percaya mahasiswa UUM tiada yang terlibat.

Cuma inilah luahan saya selepas membaca berita di Harakah Daily, dan sebagainya. Adakah apa yang dinyatakan oleh Tuan Guru sebagai mengikut arahan? Adakah arahan itu termasuk menggelar polis anjing, merosakkan harta benda semua? Saya percaya tidak. Namun apabila disebut demostrasi perkara ini tak kan terlepas.

Mohon sahabat-sahabat sedar perjuangan seorang anggota polis. Andai sahabat terus menggelarkan mereka anjing, saya tiada pilihan untuk bangga diri saya sebagai anak anjing. Kerana Anjing yang dipanggil oleh pihak tertentu itu lah orang yang sentiasa sebelum tidurnya memikirkan mengenai ketenteraman awam.

Maafkan saya andai surat ini mengecilkan hati sahabat sekalian.

Terima Kasih kerana menyiarkan surat saya.

p/s: Harakah Daily yang disebutkan itu kemungkinan besar post yang ini.http://bm.harakahdaily.net/index.php/headline/9943-bersih-30-pas-ucap-tahniah-ikut-arahan-pemimpin

BOLEHKAH AMBIGA DIMAAFKAN SETELAH MENCETUSKAN KEGANASAN?


Boleh Terima Ke Ambiga Mohon Maaf Keganasan Bersih 3.0 Untuk Lepas Diri. Ada rakyat Malaysia yang anti kegaganas boleh terima ke cara Ambiga memohon maaf tanpa mahu bertangungjawap dengan kejadian keganasan 28 April. Dari tujuan mulanya untuk Bersih 3.0 Duduk Bantah telah berubah Bangun Merusuh. Bolehkah rakyat Malaysia maafkan semua ini dengan satu mohon maaf dari Ambiga tampa ambil tindakan kepada mereka dalang-dalang Bersih 3.0 , dibebas tampa membawa kemuka pengadilan?

Ambiga harus bertangungjawap kerana dia tahu Makamah telah mengeluarkan perintah tiada perhimpunan di Dataran Merdeka.

Ambiga harus bertangungjawap dengan kematian dan kecederaan angota polis?

Ambiga harus bertangungjawap kepada mangsa awam yang dipukul oleh perusuh Bersih 3.0

Ambiga harus bertangungjawap segala kemusnahan hasil keganasan Bersih 3.0

Ambiga harus bertangungjawap dengan segala kerugian yang ditangung oleh para perniaga di sekitar kawasan menjadi rusushan

Ambiga harus bertangungjawap dengan maruah negara dicemar dengan sifat-sifat buruk peserta Bersih

Ambiga harus bertangungjawap dengan kerugian sumber ekonomi negara

Malah rakyat Malaysia juga menuntut kesemua pemimpin Pakatan Rakyat yang terlibat dalam menyeru dan menghasut rakyat untuk merusuh. Kerana mereka ini perosak negara terutama Nik Aziz yang mengeluarkan kenyataan wajib adalah wajib juga dihadap dan dibicarakan sifatnya. bergitu juga dengan Anwar yang dipercayai dalang dalam segala yang berlaku ini malah dikaitkan mendapat bantuan dari dana luar kuasa asing

Bolehkah rakyat Malaysia menerima mohon maaf dari mereka bergitu sahaja tampa membawa mereka dibicarakan. Bagaimana dengan Bersih 4.0 yang mungkin akan berlaku dengan lebih ganas lari. bolehkah kita berdiam diri? Boleh Terima Ke Ambiga Mohon Maaf Keganasan Bersih 3.0 Untuk Lepas Diri.

VIDEO SEMPOI : MALAYSIA KINI KANTOI MENIPU RAKYAT MALAYSIA.


Pendedahan penipuan yang dilakukan oleh Malaysiakini mengenai anggota Polis merempuh demonstran BERSIH3.0. GENG KAPAK dedahkan kebenaran.


Saksikan demonstran Bersih 3.0 selamatkan 'orang' yang dilanggar oleh kereta milik PDRM. Untuk menyelamatkan 'orang' yang dilanggar. Para demonstran terpaksa terbalikkan kereta PDRM.

Seorang wanita individu yang merakam video terjerit-jerit dan memaki-hamun polis sebelum menyuruh para demonstran terbalikkan kereta tersebut.

Selepas kereta diterbalikkan, wanita tersebut menyuruh demonstran melarikan diri kerana bimbang kereta tersebut meletup.

Persoalannya...

Siapakah wanita itu...?

Jeng...Jeng...Jeng...

Nak tahu siapa...?

Jeng...Jeng...Jeng...

BAGUS JIKA ADE BUAT RENUNGAN BUKAN IKUTAN. MEREKA SEMUA TELAH DIRASUK SETAN KUNING LEBIH KURANG MAMBANG KUNING PENYEBAB BERLAKUNYA HURU-HARA. MEREKA NI SEMUA HILANG PERTIMBANGAN. MEREKA BOLEH MEMBUAT APA SAHAJA SETELAH ARAHAN YG DIBUAT. MALAH MEREKA BERFIKIR MEREKA HEBAT PADA HAKIKATNYA MEREKA TELAH TERPEDAYA HASUTAN SYAITAN.

BANYAK HIKMAHNYA KALO KITA PERHATIKAN. INILAH CARANYA ORANG YG MENGIKUT NAFSU SONGSANG SEPERTI IDOLANYA.

MEREKA SEMUA TELAH BERPALING ARAH DARI MEMINTA PERTOLONGAN KEPADA ALLAH. MALAH MEREKA MENGIKUT APA KEHENDAK IDOLANYA YG SONSANG NAFSUNYA.

MEREKA ITU BODOH SEMUA. MEREKA PENYOKONG YAHUDI LAKNATULLAH. ORANG SEPETRI MEREKA MENCARI SYAITAN, BUKAN SYAITAN MENCARI MEREKA!

Sunday, April 29

KUBAWA HATI YANG LARA?



adakah wajah ini menunjukkan kesedihan yang telah melanda hati yang lara.MKP tengok sempoi aje dan nampak ceria apabila Nora Danish telah pergi menunaikan umrah dikala bekas suaminya menjadi pengantin sehari bersama Fasha Sandha.Jalan terbaik apabila dilanda musibah senantiasa kita mendekati diri dengan Allah.Setiap malapetaka yang melanda diri kita pasti ada hikmahnya itu yang selalu diperkatakan akan tetapi gundah-gulananya pasti hanya tuan punya badan yang menangung.Sabar aje lah Nora Danish ramai lagi yang menanti diluar sana.





NIK AZIZ BOLEH DIKETEGORIKAN SEBAGAI PEMBUNUH?


KOTA BHARU - Menteri Besar Kelantan, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat mengakui membiayai beberapa peserta himpunan Bersih 3.0 dari Kelantan, yang berakhir dengan keganasan kelmarin.

Menurutnya, sumbangan tersebut bukan diambil dari wang parti, sebaliknya kepunyaannya sendiri setelah melihat kesungguhan individu terbabit mahu menyertai demonstrasi itu.

“Untuk ke Kuala Lumpur memerlukan kos yang besar, saya mengeluarkan wang sendiri untuk membiayai pelbagai keperluan, itu hak saya, bukan wang parti,” kata beliau kepada pemberita pada sidang media di sini, hari ini.

Beliau berkata demikian sebagai mengulas dakwaan peserta Bersih dari Kelantan yang menjelaskan kehadiran mereka di perhimpunan semalam dibiayai parti, meliputi kos pengangkutan, penginapan dan keperluan lain seperti belanja makan.

Sementara itu, Ketua Penerangan Pas Kelantan, Dr Fadzli Mohd Hassan tidak menolak kemungkinan terdapat peserta yang hadir dibiayai oleh pihak-pihak tertentu, namun bukan atas kapasiti parti.

“Kita tidak ada duit untuk biayai peserta yang begitu ramai, kebiasaannya orang Pas ini mengeluarkan duit sendiri, namun jika ada tajaan, mungkin itu bersifat peribadi,” katanya.

Fadzli yang juga Exco Kerajaan Negeri berkata, pihaknya tidak pernah membincangkan soal kewangan untuk peserta Bersih, namun mengakui mengeluarkan belanja untuk ceramah yang dihadiri Timbalan Presiden, Mohamad Sabu, tiga hari lalu.SINARHARIAN
Penolong Setiausaha PAS Pusat, Dr. Syed Azman Syed Nawawi, berkata sekiranya Sinar Harian tidak membetulkan laporannya, PAS tidak teragak-agak untuk mengambil langkah memboikot akhbar itu di negeri-negeri yang diperintah Pakatan Rakyat.
KOMEN MKP: Apa kejadah puak PAS harami nie dok sembang kebebasan bersuara nie....Bila sesuatu tak menyebelahi mereka siap ada ugutan untuk boikot.......Dulu hampa jugak dok melompat macam kera kena belacan apabila harakah disekat untuk sementara waktu,nie apa kejadah siot.

AL-FATIHAH : BERSIH TELAH MEMBUNUH,AMBIGA HARUS BERTANGGUNGJAWAB?





Korban BERSIH 3.0 AL-Fatihah untuk Arwah anggota IPD Dang Wangi RF 170401 Jaini yg telah disahkan meninggal dunia setelah dimasukan ke Wad ICU semalam.. Semoga arwah ditempatkan orang-orang yang beriman . Inilah demostrasi ' aman ' yg mereka katakan . Terima kasih warga bersih . Hari pembalasan akan menyusul . Amin .Walaupun penganjur berjanji untuk tidak diperkudakan oleh parti pembangkang, himpunan BERSIH dicemari dengan slogan-slogan mencaci Barisan Nasional dan Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR).

Penunjuk perasaan yang rata-rata terdiri daripada penyokong pembangkang, khususnya PAS, melaungkan slogan untuk jatuhkan kerajaan yang sedia ada.

Selain daripada itu, hampir semua pemimpin utama parti politik pembangkang diberikan ruang untuk berucap kepada peserta himpunan itu.

Antara yang memberikan “ceramah” politik adalah Datuk Seri Anwar Ibrahim dan naib presiden Parti Keadilan Rakyat Azmin Ali.

Seperti kelazimannya, sasaran utama kecaman mereka adalah Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak.Turut dicaci dan dituduh adalah Suruhanjaya Pilihan Raya.

Pengerusi Bersama Himpunan BERSIH 3.0 S.Ambiga sebelum ini memberi jaminan bahawa gerakan itu tidak terikat dengan parti pembangkang.

Ambiga sendiri mengelak daripada dilihat bersama Anwar atau pemimpin pembangkang yang lain, tidak seperti pada Bersih 2 di mana beliau mengadakan sidang akhbar bersama mereka.

Bagaimanapun hakikat adalah sebaliknya BERSIH 3.0 dipergunakan oleh pembangkang sebagai pentas politik bagi memaki hamun lawan politik mereka.

LIM GUAN ENG DAP PATUT BELA DEPA NIE? @dzainalabidin


Guan Eng patut menghantar surat kepada Ketua Polis Negara apabila dua wartawan Melayu nie telah dipukul oleh perusuh Bersih yan terlalu baik dan terkawal tindak tanduknya....sebelum ini Ketua Menteri Paling Celaka dalam sejarah negeri Pulau Pinang nie pernah membuat kenyataan didalam blognya berikut MKP berikan keratan apa yang telah dinyatakan 
Peristiwa ini adalah kali kedua wartawan dan orang awam diugut dan diganas oleh perusuh-perusuh UMNO-Perkasa tanpa tindakan keras diambil ke atas mereka oleh polis. Sebelum ini, pada 1 Julai 2011 dua orang wartawan telah dipukul oleh peserta-peserta demonstrasi yang melibatkan ahli-ahli UMNO dan Perkasa di KOMTAR dan selepas itu juga di Jambatan Pulau Pinang. Sehingga sekarang, tiada tindakan yang diambil terhadap mereka yang memukul wartawan itu.KLIK


MKP nak tanya dekat Lim Guan Eng DAP tak mau buat benda yang sama?Ramalan MKP, DAP nie jenis cauvanis takkan nak bantu wartawan melayu nie?Jika buat sedemikan baguslah......Lepas tue bolehlah mengupah wartawan melayu nie sebagai PEGAWAI MEDIA dan diberikan gaji sebanyak 7ribu ringgit sebulan.Wartawan Guan ming DAily telah diupah 7ribu oleh Ketua Menteri DAP dengan perbelanjaan dari kerajaan negeri Pulau Pinang.


rapid

rapid

Followers

PALING SEMPOI MINGGU INI

My Blog List

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi mkp.mkp tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.berkongsi maklumat dengan webmasterMKP@gmail.com

Blog Archive