Saturday, May 5

VIDEO UNTUK AZMIN SEMPENA HARI IBU?


Syurga dibawah tapak kaki ibu,Jika Dah mula menderhaka pada ibu apalah gunanya anak itu....

RAJA PORNO (ANWAR) PERTAHANKAN ASSMIN YANG KURAP?


Dah diduga tindakan raja segala maksiat PKR dengan mempertahankan anak buah kesayangan atau lebih mesra dipanggil jambu....Sikapnya jelas akan menyalahkan UMNO serta kepimpinannya.Apa kejadah nie   perangai macam haram jadah sepatutnya yang perlu dijelaskan ialah sikap pemimpin beginikah yang patut ada untuk memimpin....jika ada skandal sepatutnya letak aje jeawatan dan dok diam-diam ajelah.Kini apabila ibu ASSmin bersuara tentang anaknya 

Kami tiba di sebuah banglo lama dekat Kampung Kolam Air, Hulu Kelang kira-kira pukul 3 petang.
Dari jauh kelihatan seorang ibu tua yang bertongkat memandang kami dengan wajah yang cukup sayu.

Namanya Che Tom Yahaya, berusia 78 tahun.

Kalau sebut nama itu mungkin ramai yang tak mengenalinya, tapi kalau sebut nama Azmin Ali, Azwan Ali dan Ummi Hafilda Ali, tak mustahil ramai yang akan mengingatinya.

Beliau adalah ibu kandung kepada tiga individu yang cukup dikenali ramai ini.

Ketika memulakan bicara, Che Tom mengambil masa hampir beberapa minit sebelum melontarkan ayatnya yang pertama.

Namun setiap kali beliau bercakap, setiap kali itu jugalah airmatanya jatuh menitis membasahi pipi.

"Bila mengenangkan perbuatan Azmin, hati makcik hancur," kata Che Tom merujuk kepada perbuatan dan tingkah laku anak sulungnya yang juga Ahli Parlimen Gombak itu.


Menurut Che Tom, entah dimana silapnya, Azmin, anak yang cukup baik dan mendengar kata tiba-tiba boleh berubah menjadi yang sebaliknya.

Kata Che Tom, kali terakhir beliau bertemu muka dengan anak sulungnya itu hanyalah pada pagi Hari Raya Aidil Fitri tahun lepas.

Sejak itu Azmin tidak lagi menjenguknya walaupun jarak pejabat Timbalan Presiden PKR berkenaan hanyalah kira-kira 10 minit dari rumahnya.

Malah menurut Che Tom, Azmin langsung tidak memberi nafkah kepada beliau termasuk tidak datang menziarahinya sewaktu beliau sakit dan terlantar di hospital.

"Pada pagi hari raya itu kebetulan Ummi Hafilda juga ada di rumah saya…melihat saja kehadiran Ummi Hafilda, dia terus memaki hamun dan mengeluarkan kata-kata kesat.


"Malah di pagi yang mulia itu juga, dia memberitahu anak-anaknya supaya jangan duduk di atas kerusi di rumah saya kerana kononnya ia belum ‘disamak’, Azmin juga tak bagi anaknya menjamah makanan yang dihidangkan kerana menuduhnya ‘benda haram’.


"Bila saya tegur kenapa dia sanggup berkata begitu terutama kepada adik perempuannya itu sedangkan Ummi Hafilda juga adalah darah dagingnya sendiri, jawab Azmin, darah dagingnya hanyalah Anwar Ibrahim, " kata Che Tom sambil menahan sebak.


Menurut Che Tom, Allah saja yang tahu betapa seksa dan azabnya dia sewaktu mengandungkan Azmin.
Tetapi, menurut Che Tom, dia tidak sangka segala kesusahan itu dibalas dengan sedemikian rupa.

Ketika ditanya mengenai tuduhan terbaru yang dilemparkan ke atas Azmin, Che Tom berkata dia tidak tahu sama ada ianya benar atau sebaliknya.

Tetapi beliau mengakui cukup tertekan apabila masyarakat sekeliling bercakap mengenainya, malah telefonnya juga asyik berbunyi apabila ramai sanak saudara dan kenalan bertanyakan hal itu.

"Bagi makcik mudah, kalau betul dia rasa dia di pihak yang benar, saman mereka, bersumpah dengan nama Allah untuk membersihkan namanya itu," kata Che Tom.


Selasa lalu, beberapa laman blog menyiarkan siri gambar yang memaparkan aksi panas seorang lelaki mirip pemimpin pembangkang dengan wanita termasuk melakukan seks oral di dalam sebuah tandas.

Paling mengejutkan pendedahan beberapa blog yang menyiarkan gambar seorang lelaki menyerupai pemimpin parti pembangkang sedang menyelak baju seorang wanita di dalam sebuah tandas.

Gambar itu dipercayai sebahagian daripada sedutan rakaman aksi seks lelaki berkenaan bersama wanita misteri yang dirakam menggunakan kamera tersembunyi daripada bahagian atas tandas tersebut.

Bagaimanapun, Azmin segera menafikan beliau adalah lelaki dimaksudkan dan pada masa sama, menuduh UMNO sebagai dalang dalam penyebaran gambar panas itu.

Ketika diminta berkata sesuatu kepada Azmin sempena Hari Ibu esok, Che Tom berkata, beliau redha sekiranya ‘dijemput pulang’ oleh Allah dalam masa terdekat ini dan tidak mengharapkan Azmin pulang menziarahi jenazahnya.

Cuma Che Tom berkata, beliau berharap benar agar Azmin perlu menjauhkan diri dari ‘kumpulan’ yang disertainya sekarang.



"Saya tak pernah ajar Azmin untuk jadi seperti sekarang, saya malu kepada masyarakat," katanya.


Namun biar apapun yang terjadi, tambah Che Tom, dia tetap sayangkan Azmin.

"Saya tak akan buang dia, dia tetap anak saya yang saya bela dari tapak kaki dua jari.


"Baliklah ke pangkal jalan dan bertaubatlah," katanya dalam nada perlahan sambil memandang ke arah luar jendela banglo usang tersebut. -mynewshub.my

BARU ADA AKAI SIKIT SI KHALID ISMATH NIE MAU DOK HARIA BUANG?



Padan muka simahasewel bebal nie siap bawak makbapak lagi mai Balai polis nie.Niat dihati nak maki polis akan tetapi kena getah.Nie la dikatakan sembang deraih pungkoq kena balun heeee..... 

Seorang mahasiswa Universiti Teknologi Mara (UiTM), Khalid Mohd. Ismath ditahan selepas hadir menyerah diri di Ibu Pejabat Polis Kontinjen Kuala Lumpur di sini hari ini.

Khalid ditahan selepas dipercayai mengeluarkan satu kenyataan dalam laman sosial Facebook miliknya baru-baru ini bahawa dia bersetuju jika kesemua polis dibunuh.

Dia hadir bersama seorang peguam dan ahli keluarganya pada pukul 10 pagi sebelum ditahan dan dibawa ke Ibu Pejabat Polis Daerah Cheras untuk siasatan lanjut.

GUAN ENG JADI FOBIA TERHADAP MEDIA?


Lepas nie media UMNO jangan haraplah nak buat liputan dan dedahan tentang apa saja kebaikan serta keburukan yang DAP nie buat.Apa kejadah punya harami DAP nie dulu berjuang mati-matian tentang kebebasan media.Tapi la nie dok buat sebaliknya bila dah pegang kuasa.Nampak sangat ketua menteri PALING CELAKA DALAM SEJARAH PULAU PINANG nie lidah bewak cakap tak serupa bikin dalam hal nie.....berikut petikan yang MKP yang telah diputarbelitkan oleh Guan Eng dalam blognya klik.Sapa yang memulakan fitnah ini bukankah DAP yang telah bermain dengan api dan apabila api membakar diri mulalah sikap melarikan diri akibat dari kepanasan....Gelak jugak gelagat tahap budak tadika PASti yang ditunjukkan.Berikut apa yang Guan Eng perjuangankan dulu klik.


Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng hari ini mengeluarkan kenyataan untuk tidak menjemput mana-mana media milik Umno/BN ke sebarang majlis anjuran kerajaan negeri.

Tindakan itu juga menurut beliau sebagai langkah mempertahankan diri daripada menjadi mangsa siri fitnah dan putar-belit Umno/BN yang semakin menggila akhir-akhir ini.

“Kita percaya dalam kebebasan akhbar namun keengganan media Umno/BN mematuhi etika kewartawanan, apatah lagi memberikan saya peluang untuk menjawab atau membetulkan berita palsu memaksa saya untuk menolak apa-apa liputan berita mereka.

“Memang kita mahukan liputan berita tetapi jika liputan berita yang diberikan penuh dengan penipuan dan putar belit, rasanya lebih baik tiada liputan berita langsung,” ulas Guan Eng dalam kenyataan medianya.

Mengulas lanjut, beliau turut mempertikaikan keengganan media Umno/BN untuk memohon maaf terhadapnya atas kesilapan laporan berita mereka berhubung dakwaan Perkasa bahawa beliau bertemu dengan pimpian parti PAP dari Singapura.

“Mereka sudah mengeluarkan kenyataan maaf kepada Datuk Seri Kalimullah dan Datuk Azman yang didakwa bersama saya berjumpa PAP namun tidak melakukan perkara yang sama terhadap saya walaupun atas permintaan peguam saya.

“Oleh itu, saya saya akan meneruskan saman saya di Mahkamah Tinggi terhadap Perkasa, New Straits Times Press dan Utusan Melayu (Bhd) terhadap fitnah dilemparkan,” jelas beliau yang juga Setiausaha Agung DAP.

Sehubungan itu juga, beliau berkata Kerajaan Pulau Pinang bertegas untuk mengambil inisiatif menghalang media Umno/BN dari terus menyiarkan laporan palsu kepada rakyat.

“Saya tidak mempunyai sumber dan keupayaan untuk memfailkan tindakan mahkamah setiap kali media Umno/BN memfitnah dan memburukkan saya.

“Sehingga kini, sebagai contoh, News Straits Times masih terus memfitnah saya walau tidak dijemput membuat liputan, jadi bayangkan berapa banyak lagi tindakan mahkamah yang perlu difailkan jika saya menjemput mereka membuat liputan berita di majlis saya?” akhiri Guan Eng dalam kenyataan tersebut.utaranews

SIAPA MULAKAN POLITIK LUCAH DI MALAYSIA?


MKP melihat semakin hari semakin ramai pulak orang yang dok mengata kami blogger lucah/artis dan kurang moral.Itu boleh kira ayat paku dulang paku serpih.......Apa kejadah bila mulut mengata orang tapi kote keras terpacak jugak tengok gambaq yang dipaparkan....Lama-kelamaan ramai pulak kaki mengata nie dok ikut trend yang kami buat.....Apa barang beb, kalau jenis mulut longkang dan berbau bangkai nie kononnya berprinsip tidak memainkan cerita yang berunsur kekuningan kini lebih sudu dari kuah.

Kepada MPP,Empayar Pemuda,Semut Hitam dan senanda dengannya teruskan beb,Pengundi atas pagar nie pun ramai dah sedaq dan kembali kepada azali tentang pembohongan yang telah dilakukan Pemimpin Harami seperti ASSmin, Nik Aziz dan Anwar Ibrahim serta sekutunya.Cayalah rakan-rakan MKP dengaq kata sebulan hit rakan2 nie lebih dari 800ribu pembaca sebulan bagi setiap blog yg disebut kalau di hitung semuanya lebih dari 4juta sebulan wow patutlah top 10 alexa rank malaysia.....Takkan semuanya orang UMNO dan tidak ada Pengundi atas Pagaq yang baca blog .......Sapa yang terasa sorry beb bukan nak cari gaduh akan tetapi nak bagi balik paku dulang paku keras yang dok mengata orang pandai.Muhabalahlah diri sendiri dengan telanjang bulat depan cermin tengok diri sendiri baru bercakap orang lain salah dan silap.............





Bila gambar tersebut keluar di muka hadapan Utusan dan Kosmo, makin meroyanlah pemimpin pembangkang termasuk Nik Aziz.


Mengimbas sejarah, siapa sebenarnya yang suka menyebarkan politik lucah untuk menjatuhkan pihak lawan.Ianya bermula dengan kes video lucah Timbalan Speaker Dewan Rakyat iaitu D.P. Vijandran.
Pita video lucah Vijandran muncul setelah rumah Timbalan Speaker Dewan Rakyat, D.P Vinjandran dimasuki pencuri pada 8 Ogos 1988 . Pencuri tersebut telah mencuri 11 pita video dipercayai aksi lucah D.P Vijandran yang tersimpan dalam sebuah peti besi . Ibu dan anak saudaranya yang berada di dalam rumah itu turut diugut.

Dua bulan kemudian , Datuk Megat Junid Megat Ayub selaku Timbalan Menteri Dalam Negeri mengumumkan bahawa 4 orang lelaki telah ditahan dan sedang disiasat oleh pihak polis PDRM kerana memiliki pita video tersebut.

Pada 6 Disember 1989 , Karpal Singh seorang peguam dan ahli parlimen Jelutong ,Pulau Pinang telah membangkitkan isu pita video lucah tersebut. Pada 11 Disember1989 beliau menamakan Timbalan Speaker Dewan Rakyat, D.P Vijandran sebagai lelaki dalam video tersebut. D.P Vijandran segera menafikan hal itu dan menutup suis pembesar suara Karpal Singh dan mengarahkan Karpal Singh keluar dariDewan Rakyat. Tetapi Karpal Singh terus membuat dakwaan di luar parlimen dan mendesak V.P Vijandran meletak jawatan . Lalu D.P Vijandran membuat saman malu terhadapnya.
http://ms.wikipedia.org/wiki/Pita_video_Lucah_Vijandran

Pembangkang mungkin boleh nafikan jika tiada bukti yang sah. Bagaimana jika MyMassa letakkan bukti ini? Macam mana pembangkang nak pusing lepas ni? Dalam bukti ini, siapa yang menggunakan politik lucah untuk jatuhkan lawan, bukankah ia bermula dari parti pembangkang iaitu DAP?

Hansard Parlimen 11 Disember 1989 ms 42

Sejarah tidak boleh menipu. DAP lah yang memulakan politik lucah dengan mengaitkan skandal seks untuk menjatuhkan pihak lawan pada tahun 1989. Sejarah politik lucah dalam negara tidak berhenti di situ.

Kemudian pada tahun 1994, skandal seks sekali lagi digunakan oleh DAP untuk menjatuhkan Tan Sri Abdul Rahim Thamby Chik yang ketika itu sedang meningkat naik sebagai pelapis kepimpinan negara. Jika pada tahun 1989 ianya dijuarai oleh Karpal Singh, kali ini Lim Guan Eng pula menjadi jagoan fitnah lucah untuk jatuhkan pihak lawan.

Pada tahun 1997, pembangkang menggunakan taktik yang sama untuk menjatuhkan orang nombor dua dalam UMNO iaitu Anwar Ibrahim.

Ianya dimulakan oleh DAP sekali lagi. Kemudiannya disambung oleh PAS sehingga terciptalah gelaran Sheikh Al Juburi oleh Mat Sabu kepada Anwar Ibrahim.

MyMassa tidak bercakap kosong dalam hal ini. Sekali lagi hansard Parlimen dijadikan bukti siapakah yang menggunakan politik lucah untuk menjatuhkan musuh.





Baca seterusnya di sini (http://www.anwaraidc.com/?p=827).

Apabila kepercayaan pemimpin UMNO terutamanya Tun Mahathir kepada Anwar Ibrahim makin hilang, maka Anwar telah dipecat kerana skandal seksnya yang dimulai oleh Karpal Singh.

Namun ramai anak muda buta sejarah. Mereka menganggap skandal seks yang menjatuhkan Anwar Ibrahim berpunca dari UMNO. Hakikatnya, dokumen hansard Parlimen di atas menjadi bukti bahawa ianya dimulakan oleh Karpal iaitu pada tahun 1997, setahun lebih awal daripada Khalid Jefri mengedarkan buku 50 Dalil di Perhimpunan Agung UMNO tahun 1998.

Sudah terang lagi bersuluh. Bukti-bukti ini telah membersihkan nama UMNO daripada fitnah jahat pembangkang bahawa UMNO yang memulakan trend politik seperti ini. Apa yang berlaku pada hari ini, pendedahan skandal seks pemimpin pembangkang bukan dibuat oleh pemimpin UMNO. Pendedahan tersebut di buat oleh individu yang marahkan pemimpin pembangkang seperti Datuk Eskay yang merupakan rakan baik Anwar Ibrahim satu masa dahulu.

Ianya berbeza dengan pembangkang kerana yang menyebarkan cerita skandal seks pihak lawan datangnya dari pemimpin pembangkang sendiri seperti Karpal Singh, Lim Guan Eng dan Mat Sabu yang kini merupakan pemimpin tertinggi Pakatan Pembangkang.

Kepada rakan blogger, sila sebarkan fakta dan dokumen di atas untuk menjawab tohmahan pembangkang. Sedarkan penyokong pembangkang bahawa pemimpin mereka yang memulakan taktik kotor ini. Blogger BN yang menggunakan cara yang sama sebagaimana yang pernah mereka buat satu masa dahulu.


P/S# Pemimpin pembangkang hanya boleh tipu penyokong mereka yang buta sejarah tetapi tidak kepada kami blogger BN yang celik fakta.

LARIAN BENDERA UMNO PARLIMEN TANJONG SEMPENA HARI ULANGTAHUN UMNO KE-66



Pemuda UMNO Bahagian Tanjong berikrar untuk menjadikan hari ulang tahun UMNO ke-66 pada 11 Mei ini sebagai iltizam mereka untuk terus melipatgandakan usaha membantu jentera Barisan Nasional (BN) bahagian berkenaan memenangi kawasan tersebut.

Ketuanya Saudara Jeffri Salim berkata perjuangan UMNO yang dekat dan sentiasa mendampingi rakyat perlu dilipatgandakan agar apa yang telah dirintis oleh tokoh-tokoh UMNO terdahulu berterusan.

Menurut beliau tidak ada maknanya UMNO dilihat sebagai sebuah parti yang gagah dan kuat, namun tidak mendekati rakyat dan penduduk di akar umbi dengan sebaik mungkin kerana harapan rakyat cukup tinggi terhadap parti tersebut.

“UMNO telah banyak dan cukup berjasa kepada rakyat dan atas maksud itu, sebagai generasi muda dan pemimpin pelapis serta sayap parti, kesinambungan berkenaan perlu diteruskan.

“Tohmahan dan fitnah yang dijaja oleh pembangkang kononnya UMNO menerusi payung BN yang diharungi bersama dengan parti-parti komponen yang lain hanyalah sekadar usaha terdesak pembangkang untuk menafikan segala jasa dan sumbangan yang telah diberikan.

“UMNO tidak sama sekali bongkak dan angkuh tetapi berteraskan kepada tanggungjawab melaksanakan amanah sebagai parti yang menjadi jambatan kepada rakyat dan perkara itulah yang mengkhuatirkan pembangkang,” katanya.

UMNO akan menyambut ulang tahunnya pada 11 Mei 2012 ini dengan pelbagai acara dan sambutan yang gilang-gemilang diadakan di Stadium Nasional Bukit Jalil.

Jeffri seterusnya percaya apa pun tohmahan serta berita karut yang cuba disebarkan oleh pembangkang tidak akan memberi kesan kepada parti itu kerana rakyat tahu menilai apa yang ada di depan mata mereka.

“UMNO zalim… UMNO pengkhianat kepada rakyat dan macam-macam lagi tohmahan hanyalah sekadar penyedap cerita sahaja… Kalau dalam masakan umpama ajinomotolah katakan.

“Sebab itu kita tidak pelik dengan apa yang dilontarkan itu sebaliknya akan terus menjadi pembakar semangat kepada Pemuda UMNO Tanjong untuk terus melipatgandakan gerakan dan khidmat bakti kepada rakyat demi parti.

“Insyaallah..kami akan terus berkhdimat tanpa mengira penat dan lelah malah ulang tahun UMNO pada 2012 kali ini akan menjadi tunjang dan lonjakan yang penuh bermakna kepada kita dalam usaha memastikan Tanjong (P049) khususnya kembali ke tangan BN,” katanya.

Berikut laporan bergambar larian Bendera UMNO sempena hari UMNO ke-66 Peringkat Parlimen P049 Tanjong

Ucapan kata semangat oleh Ketua Bahagian UMNO Tanjong Datuk Ahmad Ibni Hajar.

Bergambar beramai-ramai...

Penyerahan Bendera Kepada Puteri UMNO Bahagian Jelutong oleh Ketua Puteri UMNO Tanjong Puan Muszaina Mustaffa.

Steady Puan Norjan (tengah berbaju merah/hitam)Ketua Wanita UMNO Bahagian Tanjong. 

Penyerahan Bendera UMNO kepada Bahagian UMNO Jelutong oleh Ketua Bahagian. 

Jeff apa yang lucu sampai gelak sakan

Buat apa sampai angkat tangan tue Boss saudara Nizam Hashim Naib Ketua Pemuda UMNO Bahagian Tanjong.

amboi ceria sungguh anak mami Tanjong

Cuba teka siapa?

Lari sampai Penang Road Guan Eng bagi restu Ke? 

Panjangnya konvoi


Lari ke berjalan boss?









Penat nampak Puteri Tanjong.

Pemuda UMNO Bahagian Bukit bendera.

Salam penyerahan dari Bukit Bendera Ke Bahagian Tanjong.




UTUSAN DIBAKAQ MUSLIMAH PAS YANG GADAI MARUAH DEMI ASSMIN?


Dewan Muslimat PAS Kelantan semalam membakar beberapa naskah akhbar Utusan Malaysia sebagai simbolik mengajak rakyat menolak akhbar itu yang sering membuat laporan lucah dan fitnah.

Ianya dibuat selepas selesai Muktamar Dewan Muslimat PAS negeri Kelantan ke-39, di perkarangan Pusat Tarbiah Islamiah Kelantan (Putik) di sini.

Program itu turut disertai Ketua Dewan Muslimat PAS Pusat Siti Zailah Mohd Yusof yang juga Ketua Dewan Muslimat PAS Kelantan.

Tindakan membakar akhbar milik Umno itu dibuat selepas Ketua Ameerah Kelantan Ilvira Mohd Dhasuki mengemukakan usul tergempar yang kemudiannya diluluskan dalam muktamar itu.

Ilvira ketika membentangkan usul itu memberitahu, Utusan telah banyak menabur fitnah dan tidak mempamerkan akhbar yang mampu mendidik minda rakyat.


Zailah ketika ditemui selepas itu pula memberitahu tindakan membakar akhbar berkenaan sebagai memberi mesej kepada rakyat agar menolak akhbar penabur fitnah dan tidak bermoral itu.

Sebelum ini akhbar itu katanya pernah diboikot ekoran laporan karikatur yang menghina hukum hudud.

“Terbaru kes Timbalan Presiden PKR, Azmin Ali yang dikatakan terbabit dalam kes seks telah menyiarkan gambar lucah palsu untuk memburukkan imej Azmin dan PKR,”ujarnya.

Katanya, seharusnya perkara itu tidak berlaku terhadap sebuah akhbar yang didakwa sebagai akhbar arus perdana.

MKP Ayat Sempoi : Kesian sunggup sampai macam tue depa pecaya azmin tak buat dosa,,,Mangkuk hayun sungguh depa nie nampak sangat tak baca Harakah yang lagi kuat fitnahnya....atau merelakan apa saja demi fatwa Nik Aziz yang rela Islam di pergunakan demi mencapai maltlamat menghalalkan cara..? 

Samsung Galaxy S3 Di Malaysia Pada Awal Jun 2012?

Samsung secara rasminya telah pun melancarkan peranti mereka yang dinantikan ramai, iaitu Samsung Galaxy S3 yang membawakan bukan sahaja Android 4.0 Ice Cream Sandwich, tetapi turut menyertakan pelbagai fungsi-fungsi tambahan baru bersama-sama dengannya. Dan menurut Pengarah Samsung untuk Asia Tenggara dan Taiwan, ia akan tiba di Malaysia seawal Jun kelak.

Ini adalah memandangkan sokongan yang diterima daripada pengguna tempatan terhadap produk mudah-alih Samsung. Pada tahun lepas sahaja, Samsung mengukuhkan kedudukan di Malaysia dengan peningkatan sehingga 1000% berbanding 2010.

Melalui Samsung Galaxy S3, ia membawakan cip pemprosesan 1.4GHz empat-teras, kamera belakang 8-megapixel, kamera hadapan 1.9-megapixel, skrin 4.8inci dengan paparan HD Super AMOLED dengan resolusi 306ppi, dan bateri 2100mAh. Harga jualannya di Malaysia masih tidak diketahui buat masa ini.amanz.


MKP : Info terkini untuk peminat Samsung, Saya peminat setia Apple beb...heee

Friday, May 4

LADY GAGA PUN MELUAT DENGAN PERJANJIAN SYAITAN DAP DAN PAS?


Lady Gaga akan mengadakan konsert di Hong Kong esok. Jelajah ‘Born This Way’ di ibukota-ibukota Asia telah bermula di Seoul, Korea Selatan minggu lepas.Seterusnya penyanyi kegilaan ramai ini – yang mempunyai 23 juta pengikut Twitter – akan ke Tokyo, Taipei, Manila dan Bangkok. Beliau dijadualkan singgah di Singapura pada Mei 28-31 dan kemudian di Jakarta dalam bulan Jun.

Kenapa Lady Gaga mengetepikan Kuala Lumpur?


Jawapannya mungkin kerana Malaysia semakin dikenali dengan imej negara fundamentalis Islam.

Sedutan laporan Berita Harian (Mei 1):

“Presiden PAS, Datuk Seri Hadi Awang, berkata pakatan pembangkang akan meminda Perlembagaan negara yang ketika ini meletakkan Islam sebagai agama rasmi kepada Islam sebagai addin, iaitu yang merangkumi seluruh kehidupan manusia, jika dipilih sebagai kerajaan pada pilihan raya umum akan datang. 
“Beliau berkata, Perlembagaan Persekutuan yang diguna pakai di negara ini tidak menggunakan Islam sebagai Addin atau cara hidup, malah ia dirangka oleh orang bukan Islam yang mempunyai ideologi dan teori manusia yang tidak adil kepada umat Islam.”

DAP diam seribu bahasa serta enggan mengulas asakan bertalu-talu oleh PAS yang mahu mewujudkan sebuah sistem pemerintahan ulama (teokrasi).

Guan Eng tidak bersuara sepatah pun tentang Revathi, Banggarma, Subashini, Sharmini, Anthony Rayappan …


Gambar atas: Golongan Kristian fundamentalis menentang konsert Lady Gaga diadakan di Seoul,




Kristian mendirikan sembahyang untuk membantah pengaruh negatif yang dibawa penyanyi kontroversi itu.

Korea Selatan mempunyai 29.2 juta penganut Kristian dan hanya 22.8 juta penganut agama Buddha. Kristian evangelis jelas amat agresif mendakwah.

Orang PAS diketuai ketua Dewan Pemuda Nasrudin Hassan Tantawi pasti akan membantah konsert Lady Gaga.

Kristian Taliban DAP dua kali lima dalam sikap tidak toleran mereka. Sebenarnya mullah PAS dan Kristian Taliban DAP adalah sebulu dan serta dengan itu boleh sepakat dalam gabungan politik pembangkang.

Sebagai saguhati, Jason Mraz baik punya dan tidak berpakaian “poke eye” akan bertemu peminat konsert barat di Stadium Mederka pada Jun 19.

(Klik SINI untuk menonton video Jason Mraz menyanyikan No.1 Happiest Song; Note: Jason’s YouTube clip is hijacked by an advertisement which you can skip)HA


PERSERTA BERSIH "BINATANG" KORBAN PEMIMPIN #BERSIH3.0


BERSIH 3.0 benar-benar membuka mata rakyat Malaysia sehingga memaksa mereka yang sebelum ini hanya menjadi pemerhati juga mula mengambil bahagian membincangkannya di laman-laman sosial.Majoritinya meluahkan perasaan geram dan hairan kenapa ada manusia yang sanggup menghuru-harakan negara yang aman makmur ini.

Jika benar niatnya adalah untuk memperjuangkan pilihanraya bersih maka kenapa perlu menolak tempat yang ditawarkan kerajaan? Kenapa perlu melanggar undang-undang, berarak dan apa perlunya merempuh polis untuk masuk ke Dataran Merdeka, iaitu kawasan yang dilarang? Kita bukan dalam keadaan berperang di mana perusuh perlu menawan kubu penting musuh. Justeru, apa pentingnya Dataran Merdeka untuk dijadikan tapak perjuangan? Kenapa perlu mengambil risiko tercedera, tergadai nyawa, terjejas masa depan mengambil risiko dibuang kerja atau dibuang universiti kerana telah melanggar undang-undang yakni semata-mata untuk menawan Dataran Merdeka?

Jika sekadar ingin duduk bantah dan mempamerkan sokongan yang ramai, maka duduk sajalah di dalam stadium di mana para wartawan boleh membuat liputan dengan mudah dan aman serta menunjukkan kepada dunia jumlah sokongan yang diperolehi oleh BERSIH.

Mungkinkah kerana ingin menutup jumlah sokongan yang terlalu sedikit, maka BERSIH perlu membuat huru-hara?

Apapun tujuan dan alasannya, apa yang pasti ialah pemimpin-pemimpin BERSIH jelas menyifatkan penyokong-penyokong mereka sebagai manusia yang tiada nilai langsung.

Pemimpin-pemimpin BERSIH telah dengan sengajanya menyuruh atau membiarkan peserta melanggar undang-undang walaupun tahu bahawa tindakan itu akan membawa padah. Seolah-olah nyawa peserta BERSIH, iaitu penyokong mereka tidak ada harga langsung!

Dan apabila mereka dikritik dan dipersoal tentang penyokong mereka yang diluar kawalan, mereka langsung tidak ingin memikul tanggungjawab. Malah Ambiga secara terang-terangan, meletakkan kesalahan 100% ke atas penyokong-penyokongnya dengan alasan beliau tidak pernah mengarahkan mereka untuk bertindak ganas. Pemimpin-pemimpin pembangkang pula hanya menafikan sambil menuduh pihak polis sebagai menyamar dan memukul rakan sendiri.

Sedangkan bukan mereka tidak tahu bahawa dalam mana-mana demonstrasi pasti ada kemungkinan berlaku keganasan dan kecederaan. Jika tidak, kenapakah dalam setiap demonstrasi di mana-mana negara di dunia, kerajaan akan menugaskan polis dan pasukan anti rusuhan untuk bersedia.

Pasukan polis punya kuasa dan hak untuk menggunakan kekerasan bagi mengawal perusuh yang tidak mematuhi undang-undang. Sekiranya perusuh bertindak ganas, polis juga bertanggungjawab mengikut undang-undang untuk ‘menundukkan’ perusuh. Dan dalam kes BERSIH 3.0 ini, peserta demo telah dengan nyata merusuh, melanggar undang-undang dan mengganas seperti yang dijangka.

Ini bukan mengejutkan dan bukan juga perkara baru, maka tindakan Ambiga enggan bertanggungjawab atas keganasan yang sememangnya telah dijangka mengesahkan yang beliau tidak pernah mempunyai sedikit pun rasa prihatin terhadap penyokong-penyokongnya.

Beliau melihat penyokong-penyokongnya bagaikan lembu yang boleh dicucuk hidung dan dikorbankan bila-bila perlu. Nyawa lembu-lembu ini tiada harga dan tiada kaitan dengannya.

Ambiga juga langsung tidak bertanya siapa dan berapa ramai mereka yang terdera dan bagaimanakah nasib mereka selepas perhimpunan itu.

Selesai BERSIH 3.0, Ambiga, Anwar, Kit Siang, Hadi semuanya pulang berlenggang sambil mengibas-ngibas tangan melepaskan segala tanggungjawab terhadap kekotoran, kemusnahan, kecederaan dan kesan perbuatan mereka kepada ekonomi dan imej negara.

Fikirlah, jika penyokong sendiri yang sanggup mati kerana mereka juga mereka sanggup ‘lembukan’, maka sekiranya mereka memerintah negara ini, pastinya rakyat juga akan mereka anjingkan.VIA EMAIL BY BLUEBEAR.

VIDEO TERBARU KRONOLOGI DARI @PDRMsia.


Beginilah situasi di ibukota pada pada 27 April hinggalah 28 April 2012. Bermula sejak awal pagi pasukan PDRM telah bertindak profesional dalam melayan karenah penyokong BERSIH 3.0.

Malah sebarang tohmahan, provokasi, cemuhan serta cacian yang dilemparkan terhadap mereka ianya sedikit pun tidak dilayan oleh anggota-anggota PDRM yang ditugaskan mengawal keadaan serta keselamatan negara sepanjang berlangsungnya demontrasi BERSIH 3.0.

Meneliti video di atas, sebagai rakyat yang rasional kita dapat membuat penilaian bahawa segala tindakan yang dilakukan oleh PDRM berpunca daripada perbuatan yang dilakukan oleh demonstran sendiri.

Pendek kata, jika Ambiga setuju menerima Stadium Merdeka sebagai lokasi perhimpunan yang mana merupakan lokasi yang dituntut ketika BERSIH 2.0, saya percaya segala kejadian serta keganasan ini boleh dielakkan.

Nile Bowie 
Protests rocked the streets of the Malaysian capital of Kuala Lumpur on Saturday, April 28, as an estimated 25,000 people took to the streets in support of Bersih
[1], an organization fighting to reform the nation’s electoral system. The organization refers to itself as ‘The Coalition for Clean and Fair Elections’, comprised of 84 Malaysian non-governmental organizations (NGOs) that form a ‘coalition of like minded civil society organizations unaffiliated to any political party’ 
[2]. The recent rally follows two previous mass demonstrations in November 2007 and July 2011, as organizers renew their demands for the Malaysian Election Commission to resign before the 13th General Elections scheduled for June 2012 
[3]. Although the coalition claims to be devoid of political affiliation, the movement is fully endorsed by Malaysia’s main opposition leader, Anwar Ibrahim and the Pakatan Rakyat political coalition he oversees. Following documented cases of United States-based organizations funding pro-opposition civil society groups associated with civil unrest in Russia 
[4] and the Middle East 
[5], Chairperson Ambiga Sreenevasan acknowledged that the Bersih coalition received financial support from the National Democratic Institute (NDI) and the Open Society Institute (OSI) 
[6]. An article published in the New York Times entitled "U.S. Groups Helped Nurture Arab Uprisings" reveals organizations such as the National Democratic Institute receive funding from the National Endowment for Democracy (NED), a recipient of funds directly from the US Congress 
[7]. The Bersih Coalition has also received support from the US-based Freedom House 
[8], an NGO that receives direct funding from the US State Department 
[9]. While concern over electoral corruption and the various legitimate grievances of Bersih supporters may be entirely justified, the coalition’s association with opposition Political parties and groups financed by the United States government suggests subversion. Malaysia’s former Prime Minister Dr. Mahathir Mohammed has warned that the ruling Barisan Nasional party is targeted for regime change due to its stance on Israel and criticism of US policy, while condemning Anwar Ibrahim for his close ties to Paul Wolfowitz and other adherents of the Project for the New American Century (PNAC) 
[10]. Furthermore, Mahathir has accused the United States of using currency manipulation and US-funded NGOs to orchestrate the kind of destabilization needed to install a compliant proxy government 
[11]. Dr. William Robinson explains the subversive methods of conducting regime change through “democracy promotion” in his book, ‘Promoting Polyarhcy,’ “In Latin America, in Eastern Europe with the Velvet Revolutions, in Africa, in the Middle East, really all over the world, the U.S. set up these different mechanisms now for penetrating these civil societies in the political systems of countries that are going to be intervened and to assure the outcome is going to be pleasing to Washington's foreign policy objectives”
[12]. Eva Golinger, a researcher who has been investigating the democracy promotion efforts of the United States offers, “Millions and millions of U.S. tax payer dollars go every year into funding for political organizations and campaigns in different countries in the world that promote US agenda. Most U.S. citizens are unaware of the fact that that is how their money is being spent, to meddle, and to influence and to interfere in other nation’s affairs” 
[13]. While the demands of the Bersih coalition appear to be coherent and apolitical, the convergence of its leadership with the opposition political establishment provides Anwar Ibrahim and Malaysia's opposition front Pakatan Rakyat with the means to mobilize demonstrators under the benign common cause of “clean and fair elections.” The initial Bersih demonstration in 2007 has become widely credited for Pakatan Rakyat’s record gains in the 2008 Malaysian elections, where the opposition coalition usurped power in five states and won 82 parliamentary seats 
[14]. Anwar Ibrahim served as Deputy Prime Minster from 1993 to 1998 under the administration of Dr. Mahathir Mohamad; the pair disagreed on the utilization of recovery methods during the 1997 Asian Economic Crisis, leading to Ibrahim’s dismissal. While Mahathir introduced sovereign currency controls on the Malaysian ringgit to prevent currency speculation, Ibrahim denounced Mahathir’s economic policies and portrayed himself as a freedom fighter for the free market 
[15]. Following his stint as Deputy Prime Minister, Ibrahim served as Chairman of the Development Committee of the World Bank and International Monetary Fund (IMF) in 1998, while appearing on the payroll of Dick Cheney’s Foundation for the Future and George Soros’ International Crisis Group 
[16]. Furthermore, Anwar Ibrahim served as a panelist at the National Endowment for Democracy's "Democracy Award" 
[17]. The Bersih coalition has rejected a raft of reforms announced by Malaysian Prime Minister Najib Razak, including the establishment of parliamentary select committee on electoral reforms and amendments to the Peaceful Assembly Act following widespread condemnation of Putrajaya’s crack down on July 2011’s Bersih 2.0 rally from the international press 
[18]. The heavy-handed conduct of Malaysian security officials has worked to further strength international condemnation of Malaysia’s nationalist regime, as well as alienating the well-intentioned participants of Bersih rallies. Unlike the Bersih rally in July 2011, the recent demonstrations provoked armed clashes between protestors and police with cases of violence on both sides. 
Although police barricaded the area surrounding Dataran Merdeka (Independence Square) where the rally was scheduled to take place, violence was not used until demonstrators attempted to cross police barricades into the Square. The security situation deteriorated as defiant protesters refused to disperse, prompting demonstrators to overturn a police vehicle 
[19]. Protesters and black-shirted police officials threw broken bottles, pieces of metal and concrete slabs towards each other, prompting police to fire tear gas and water cannons at demonstrators, causing hundreds to disperse into side streets 
[20]. While footage of the recent police crackdown circulates throughout international media, Malaysia’s ruling Barisan Nasional party is again the subject of international criticism. As public discontent grows with the administration of Prime Minister Najib Razak, the unpopularity of the Malaysian ruling party has set the stage for the victory of Anwar Ibrahim’s Pakatan Rakyat opposition coalition. As the United States shifts its military focus to the Pacific Region, Anwar Ibrahim’s adherence to western political institutions will likely warrant the continued nurturing of unrest in Malaysia until the opposition successively usurps power.
Semua pembongkaran ini harus diterjemahkan dengan adil dan saksama jika tidak sudah pasti hanya sebelah pihak sahaja dipersalahkan memang itu motif penganjur bersih supaya mencemarkan imej PDRM kredit kepada YY 

BERSIH DIMATA DAP LAHANAT,APA MOTIFNYA?


Selepas membaca blog Lim Kit Siang penasihat DAP baru lah MNK faham apa tujuan sebenar Himpunan Bersih 3.0 diadakan. Puas MNK memikir kenapa perlu diadakan Himpunan Bersih ini apakah benar Pilihanraya selama 12 kali ianya telah dijalankan bermula pada tahun 1959 ianya dijalankan buat pertama kali hingga ke tahun 2012 atau mungkin 2013 pilihanraya yang ke-13 akan diadakan ianya tidak berpaksikan demokrasi yang betul? Ianya tidak Bersih? Selama ini kemenangan calon-calon yang bertanding dalam pilihanraya yang telah diadakan ini semuanya kemenangan palsu dan ianya dirancang dan di tentukan oleh Kerajaan Barisan Nasional bersama Suruhanjaya Pilihanraya SPR. Apakah kemenangan Nik Aziz sebenarnya adalah pencaturan Kerajaan BN dan kemenangan di Kelantan selama ini kerana ehsan Kerajaan BN yang menguasai keputusan Pilihanraya umum di Malaysia ini?

Memang MNK tak dapat nak mempercayai dan rasanya kalau kita berfikir dengan kematangan fikiran kita yang waras sudah pasti kita akan mengatakan mana mungkin. Takan Kerajaan BN memperjudikan dan memberi kepada pembangkang Kerajaan negeri Selangor yang mana merupakan salah satu kerajaan negeri yang terkaya di Malaysia ini. Bagi lah kerajaan negeri yang lebih kecil dan kurang maju tapi bukan Selangor kalau benar Pilihanraya umum di Malaysia ini tidak bersih dan di catur oleh kerajaan Barisan Nasional.BACA SERERUSNYA DI GOMBAKGEMPUR

Ulasan MKP tahniah kepada gombak gempur kerana berjaya mengulas apa yang tersirat dihati perancang lim kit siang dalam perhimpunan bersih DAP telah berjaya memperkudakan semua pengikutnya. 

MURSYIDUL AM KATA VIDEO TUE SAH ASSMIN ALI?rsyidul Am



Betul ke nie apa yang diperkatakan yang diperkatakan oleh Mursyidul Am nie?bagi MKP nie penyebar video nie adalah orang dalam dari PKR sendiri.Ramai pemimpin PKR yang menafikan pelaku didalam video nie adalah ASSMIN dan jawapan itu sudah dijangka.Malahan blogger Pro BN pulak dipersalahkan dan menjadi Kambing Hitam bagi pihak PKR nie..Pandai taktik yang digunakan umpama baling batu sembunyi tangan.So apa nak buat bola tanggung kita smash ajelah tak rugi apa pun.........

MANA MAU LARI PERUSUH #BERSIH3?TAHNIAH @HISHAMMUDDINH20.


Perusuh Bersih kini sedang diburu Polis,,,,elok jugak depa nie kena macam nie baru ada akai sikit.Kalau tidak dok besaq kepala.Menurut maklumat yang MKP terima dari sumber dalaman bahawa separuh dari mereka kini telah ditahan.Semua maklumat lengkap seperti alamat dan tempat tinggal sudah dikenal pasti oleh pihak Polis.Bersiap sedialah semua yang gambarnya terpapar dibawah.Apabila ketukan pintu berbunyi menandakan polis sedang berada dipintu rumah anda.......Welldone Polis Malaysia dan Ketegasan yang ditunjukkan oleh DS Hishammuddin selaku Menteri KDN amat ditunggu oleh rakyat Malaysia yang cintakan keamanan....




Followers

PALING SEMPOI MINGGU INI

My Blog List

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi mkp.mkp tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.berkongsi maklumat dengan webmasterMKP@gmail.com

Blog Archive