Friday, May 11

#UMNO66 ADA YANG PECAH KEPALA?120 ribu yang hadir @tengkuadnanreal


Mana tidaknya dengan kehadiran dianggarkan lebih kurang 120,000 yang hadir pada malam ini.Gambar  telah menunjukkan segala-galanya.Ramai pulak pencacai yang dok buat fitnah mengatakan blogger menggunakan photshot untuk menunjukan ratusan ribu hadir...Apa kejadah nie semua kalau tak pecaya mai sendiri tengok la magkuk hayun.Jika masih tak pecaya TV1 ada liputan secara langsung.....UMNO tidak menipu dalam bab ini kerana apa yang dikata dikota itulah motto yang digunakan oleh PM tesayang DS Najib Razak.Sesungguhnya hanya UMNO membela nasib rakyat..

Maklumat yang MKP terima Lim Guan Eng dah berdarah hidung bila tengok TV1.......Padan muka lu...Bersih kat Penang cuma 7ribu yang hadir kali nie merah menang menentang Bersih Kuning....

Ucapan PM telah menyatakan perhimunan malam nie "Maha UMNO"ini adalah sejarah bagi UMNO semangat serta kekuatan UMNO tidak pernah pudar....UMNO buat perhimpuan secara aman dan tak ada huru-hara  macam bersih....anggota polis pun senyum sahaja.

LIVE : #UMNO66 BUKIT JALIL BERGEGAR DENGAN GELOMBANG MERAH @TENGKUADNANREAL




Meriah beb malam nie sempena hari umno ke 66 live dari stadium bukit jalil.ini baru suasana acara masih belum bermula.Gelombang merah malam nie macam perlawanan akhir bola sepak la pulak dengan aksi ahli umno terutama orang muda.....Tahniah UMNO.

KENALAN SUMPAH LAHANAT ANWAR ADA TEMAN LELAKI?




Ribuan penduduk hadir pada ceramah untuk mendengar pendedahan oleh rakan-rakan karib Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim yang dikatakan licik berselindung di sebalik imej bersih.

Majlis anjuran badan bukan kerajaan (NGO) Tolak Individu Bernama Anwar Ibrahim (TIBAI) itu diadakan di Pinggiran Gombak, semalam. Ia adalah antara program jelajah TIBAI 2012 yang bertujuan mendedahkan satu persatu pembohongan Anwar kepada rakyat.

Majlis dimulakan dengan sumpah keramat yang dilakukan oleh bekas Exco Pemuda PKR pada 1999, Abdul Ghani Harun dan diikuti oleh bekas setiausaha sulit Anwar sendiri, Senator Ezam Mohd Nor.

Abdul Ghani dengan berani bersumpah laknat dengan memegang Al-Quran dan berkata apa yang dibongkarkannya adalah benar.

"(Jika) saya Abdul Ghani Harun berdusta memfitnah manusia bernama Anwar Ibrahim, kau laknatilah hamba."

Abdul Ghani dalam ucapannya mendakwa bahawa Anwar pernah berhubungan dengan seorang pelajar lelaki sebuah Institut Pengajian Tinggi tempatan yang dijadikan teman isimewa beliau.

Dakwanya, Anwar ketika menjadi Timbalan Perdana Menteri menghubungi pelajar tersebut untuk meminta gambar peribadi.

"Ala awak tahu la gambar ringan-ringan,
"Gambar apa Datuk Seri?
"Gambar tidak pakai baju ke?"

Ezam pula melahirkan kebimbangan kemungkinan Anwar menjadi boneka kepada kuasa luar yang boleh menjejaskan keharmonian dan kestabilan negara.

"Untuk mempertahankan negara kita. Yang diserang hari ini bukan BN, bukan UMNO, tapi negara kita. Saya faham benar.

"Saya pernah bersama mereka, saya tahu agenda mereka faham rangkaian mereka dan kalau kita tidak bersama, bersatu, anak-anak muda perlu sedar, kalau dulu kita hilang Singapura, kini hilang segala-galanya," ujar beliau.

Turut hadir adalah bekas Ketua Wanita Parti Keadilan Rakyat (PKR) Pulau Pinang, Aminah Abdullah.

TIBAI dilancarkan pada 24 April 2012 dengan matlamat untuk membangkitkan kesedaran maksimum di kalangan rakyat untuk terus menolak Anwar dan sekutunya.

- Posted using BlogPress from my iPad

PAS DIBOGELKAN OLEH DAP LAHANAT?

1. Rupa-rupanya, bukan satu tetapi dua Senator yang akan ditukar oleh Lim Guan Eng DAP!

2. Seorang daripada DAP dan seorang lagi daripada PKR.



3. Difahamkan bahawa Lim Guan Eng DAP sudah ada dua calon untuk menggantikan tempat tersebut iaitu Dr Ariffin Omar dan Syed Shahir Syed Mohamud.

4. Tetapi satu perkara penting yang perlu MiM ketengahkan iaitu pemimpin PAS Pulau Pinang sekali lagi terlepas dan gigit jari!

5. Dua senator yang sebelum ini adalah daripada DAP dan PKR tetapi kali ini, PAS Pulau Pinang tidak mendapat tempat sekali lagi dalam kerajaan DAP Pulau Pinang!

6. Dan untuk menambah perit kepada luka yang ditanggung PAS Pulau Pinang, Dr Ariffin Omar merupakan ahli DAP! Bekas pensyarah itu mendaftar sebagai ahli DAP pada tahun lepas! Perlantikan Ariffin Omar sebagai Senator menimbulkan satu soalan, apakah beliau merupakan seorang lagi calon Melayu DAP yang akan bertanding di PRU13 nanti?

7. Perit bertambah seksa kepada PAS Pulau Pinang, Syed Shahir Syed Mohamud pula merupakan Ketua cabang Kelana Jaya PKR di Selangor! Baca Sini

8. Syed Shahir PKR pula gagal mempertahankan jawatan sebagai Presiden MTUC yang disandangnya selama dua penggal. Timbalan beliau sebelum ini Mohd Khalid Atan yang mahu kongres tu bebas dari pengaruh politik menang jawatan itu.

9. Nah! Kita lihat sendiri permainan politik Lim Guan Eng DAP! Parti sendiri dan PKR dapat merasa 2 kali jawatan Senator tetapi PAS Pulau Pinang dibuang begitu sahaja!

10. Apakah tidak ada pemimpin PAS Pulau Pinang yang berkaliber dan layak untuk menggantikan salah satu daripada kerusi Senator itu?

11. Adilkah jika sebelum ini pemimpin DAP dan PKR dapat memegang jawatan Senator tetapi kali pemimpin PAS tidak dipilih? Inikah yang dinamakan Pakatan ?

12. Dan kali ini Lim Guan Eng DAP tidak boleh lepas tangan kerana beliau terlibat secara langsung dalam pemilihan Senator baru!

13. MiM jangka Lim Guan Eng DAP dan batalion para media beliau sedang menyusun ayat untuk menjawab persoalan-persoalan yang mungkin timbul dek pertukaran Senator itu.

14. Berkemungkinan besar, Guan Eng DAP akan berdongeng dan bercerita tentang 'bagi peluang orang lain', 'tak tamak kuasa', 'kongsi kuasa', 'tak macam UMNO' bla bla bla.

15. Tetapi kali ini Guan Eng DAP pasti akan terperangkap dan terkedu.

16. Isu Tunku Aziz memang agak sukar untuk dijawab oleh batalion media Guan Eng DAP kerana walau apa pun jawapan Setiausaha Agung DAP merangkap kroni tegar Kit Siang DAP itu, damage has been done..

17. Begitu juga dengan menafikan PAS Pulau Pinang SEKALI LAGI?

Kesimpulannya, parti PAS di Pulau Pinang ibarat sampah yang tiada nilainya. PAS ditipu bulat-bulat tentang jawatan YDP MAIPP dan sekarang isu jawatan Senator pula.

Apakah ahli dan penyokong PAS tidak nampak lagi wayang kulit Guan Eng dan DAP? Tak sedar lagi?


sumber


MKP ayat sempoi : Apa kejadah nie PAS sampai bengong kena cucuk hidung sampai macam nie....Tak pernah dalam sejarah dimalukan oleh bangsa pendatang macam nie???//akai simpan kat lutut ke? bacul la hampa nie lebih baik teloq tue potong buang bagi kat anjing makan......

MANSOR OTHMAN PATUT DEPA DESAK LETAK JAWATAN?


Sebelum ini pernah blog ini nyatakan bagaimana bantuan pilihanraya buat PKR akan terus datang daripada Negara Turki. Setakat ini, Dr Mansor Othman (DCM Penang) sedang dalam proses negosiasi, tentang bantuan apa yang perlu dan tidak – di samping memastikan kaedah bagaimana bantuan Turki dapat dibawa masuk ke Malaysia. Macam-macam kaedah sedang dikaji.

Dr Mansor diingatkan oleh Turki bahawa pemindahan wang ke dalam akaun PKR (atau mana-mana pemimpin) boleh menjadi masalah. Jika boleh, kali ini, ianya mesti dilakukan secara ‘manual’ dan tidak menarik minat mana-mana agensi keselamatan Malaysia. Mereka sedang dalam kajian akhir mengenai perkara ini.

Selain daripada bantuan Turki, PKR (di atas nasihat Penasihat Kewangan Negeri) juga tidak melupakan jalan lain dalam mencari sumber kewangan yang lebih banyak. Antara yang dikenalpasti untuk menjadi ‘golden geese’ kepada PKR adalan PKNS. Setakat ini, menurut sumber HQ, beberapa projek PKNS sudahpun menyalurkan sejumlah dana kepada tabung pilihanraya. Perjanjian pembangunan secara joint venture adalah jalan yang paling selamat. Antara projek yang dikatakan menjadi sangat penting kepada dana pilihanraya – sekaligus mempertahan Selangor adalah seperti berikut:-

1. Datum Jelatek (mixed development consisting of four residential towers and retail podium): RM900 juta

2. Sports City, Kelana Jaya (sports-themed mixed development): RM1.8b

3. PJ Sentral Garden City, Petaling Jaya (integrated urban regeneration project): RM2.6b. Khabarnya kebanyakan ‘kickback’ akan disalurkan kepada DAP.

4. PJ Elevated City (SoHo suites, retail space, al-fresco restaurants, hostels): RM3b

5. Aquavilla, Shah Alam (gated community): RM20juta

6. 90 degrees Residence 1, Selangor Science Park, Cyberjaya: RM118.16 juta

7. Aura, Setia Alam (gated community): RM58 juta

8. Menara Worldwide: RM350 juta

Pemain ekonomi yang sudah lama bekerjasama dengan PKNS semakin diketepi. Kebanyakan usahasama baru yang digubal dalam PKNS (semasa pemerintahan PKR) memerlukan ‘blessing’ Anwar/Azmin. Ini yang dikhabarkan. Tanpa ‘blessing’ atau restu kedua-dua strategis utama PKR ini, nothing will be done.
Soalan utama: apakah semua usahasama ini dilakukan secara tender terbuka? Atau ‘selected tender’? 

Ataupun, berdasarkan ‘quotation’ yang dihantar sesalinan kepada Pejabat Penasihat Ekonomi Selangor?
Apakah ini yang dikatakan kepimpinan bersih dan integriti yang sering Anwar laungkan? Sejauh mana Anwar membezakan antara ‘sumbangan peribadi’ JV Partners PKNS dengan dana pilihanraya PKR?

DAP tidak ada banyak masalah dengan usahasama yang dilakukan. Taikun Cina masih diberikan peluang yang luas. Sementara JV Partner Melayu bergembira dengan projek bernilai RM58 juta dan RM118 juta; DAP lebih minat dengan projek ‘bilion’ ringgit. Menarik. Khabarnya, ramai juga Taikun Pulau Pinang yang sudah berkongsi peluang di Selangor. Atas nama ‘transparency’.

Patutlah Khalid Ibrahim beria mengucapkan terima kasih kepada rakyat Selangor.
Sementara rakyat dimomokkan dengan air percuma – mereka ‘makan besar’ dengan projek PKNS.

#HBN2012 Peguam Muda Turut Teruja Jayakan Himpunan Jutaan Belia.


11 hari menjelang Himpunan Jutaan Belia yang merupakan 10 himpunan terbesar di dunia yang bakal berlangsung di Putrajaya pada 23 hingga 27 Mei ini bakal melibatkan peguam-peguam muda yang turut teruja mahu menjayakan setiap acara yang disediakan.
“Ia merupakan satu transformasi kerajaan untuk mengumpulkan belia-belia Malaysia untuk melakukan pelbagai aktiviti yang bermanfaat bukan sekadar hiburan semata-mata bahkan ia juga melibatkan kerohanian, pendidikan dan karier,” ujar Timbalan Menteri Belia dan Sukan, Dato’ Razali Haji Ibrahim.
Dalam taklimat Hari Belia Negara (HBN) 2012 bersama 25 peguam muda profesional di Sekreteriat Hari Belia Negara di Sekretariat HBN 2012, Menara Kementerian Belia dan Sukan (KBS) di sini hari ini.
HBN yang bakal berlangsung selama lima hari bermula 23 sehingga 27 Mei disajikan dengan lebih dari 500 acara di 24 pentas yang sediakan khasnya untuk belia-belia Malaysia menunjukkan kreativiti dan bakat-bakat masing-masing.
Menurutnya lagi, “peguam-peguam muda dapat memberi sumbangan dalam pembentukan negara dan dapat menyumbangkan bantuan guaman secara percuma berkaitan dengan undang-undang negara dan sebarang permasalahan kepada pengungjung-pengungjung yang hadir pada HBN kali ini.”
Di samping itu, KBS menggalakkan belia-belia profesional dan badan-badan bukan kerajaan (NGO) berkerjasama dalam menjayakan HBN yang bakal mengumpulkan dua juta generasi pemimpin masa depan negara.
Ketahui setiap segmen dan aktiviti yang disediakan untuk golongan belia sepanjang berlangsungnya Himpunan Jutaan Belia layari : www.hbn.gov.my 

Google Chrome Mematikan Sokongan Untuk Mac OS X 10.5


Google Chrome boleh dikatakan adalah salah satu pelayar web popular diseluruh dunia, dan kini dengan kemaskini demi kemaskini yang dikeluarkan dengan pantas oleh Google, pihak pembangunnya kini mengumumkan Mac OS X 10.5 tidak lagi akan disokong oleh mereka selepas Chrome 21.

Ia tidak diketahui mengapakah perkara ini berlaku. Memandangkan saya sendiri menggunakan OS X 10.5, perkara ini agak mengecewakan, dan untuk terus menerima kemaskini dan sebagainya Google meminta pengguna mengemaskini kepada OS X 10.6 ataupun OS X10.7.

Bagi para pengguna Chrome yang menggunakan OS X 10.5, mereka akan diperlihatkan dengan mesej mengatakan sistem operasi tersebut tidak lagi akan disokong pada halaman tab baru. Walaupun berita ini agak mengecewakan, namun, cara penyampaian notifikasi oleh pihak Google adalah salah satu perkara yang dipuji.

Dan semestinya, ianya sudah tiba masanya untuk memasang Ubuntu pada komputer riba Mac milik saya.amanz.my

Thursday, May 10

PEMINAT APPLE , HADIAH UNTUK ANDA?


Jika anda pengguna Apple tentu tahu apa yang perlu dibuat untuk membuka Gadget kesayangan anda.sudah tentu ramai yang akan cuba slide kat situ kerana ianya dipakai oleh gadis mantop......


Sempoi jika macam nie.....Ini adalah hasil daripada teknik perniagaan untuk melariskan barang yang yang selalu dibuat...semuanya ini bertujuan melariskan jualan produk yang penting disini adalah tahap pemikiran seseorang untuk melariskan jualan.

MANSOR OTHMAN DIDESAK BLOGGER PAKATAN RAKYAT LETAK JAWATAN. @DZAINALABIDIN


DALAM keadaan sekarang, bila mana banyak petunjuk membayangkan kesukaran Pakatan Rakyat mengekalkan momentum kemenangan 2008, adalah menjadi kewajiban untuk Pakatan Rakyat memperbaiki kriteria calon-calon yang bakal bertanding dalam pilihanraya umum akan datang.

Kita tidak mahu kesilapan meletakkan ramai calon kurang berwibawa, yang akhirnya memilih menjadi Bebas atau masuk dalam mana-mana komponen Barisan Nasional setelah menang, berulang lagi dalam pilihanraya yang akan datang ini.

Teratas sekali sudah tentulah menyingkirkan mana-mana calon yang diketahui mempunyai rekod perkhidmatan dan masalah peribadi yang boleh mencalar imej parti dan dirinya sendiri.

Dalam hal ini, penulis ingin merujuk kepada Datuk Mansor Othman, Timbalan Ketua Menteri 11 (TKM11) Pulau Pinang dari PKR yang diketahui mempunyai ‘masalah dalaman’ tersendiri, yang mana kalau tersebar nanti mampu menggugat peluang Pakatan Rakyat mengekalkan kerusi di Penanti.

Walaupun Pulau Pinang boleh dikatakan kawasan selamat untuk Pakatan Rakyat mengekalkan kuasa, tapi penulis jangka BN akan memberi cabaran sengit disemua kawasan majoriti Melayu dengan dakyah yang bersifat perkauman.

Justeru, amat penting sekali untuk Penanti dipertahankan dari jatuh ke tangan BN. Apatah lagi penulis mendengar bekas penyandangnya, Mohamad Fairus Kamarudin akan dicalonkan semula oleh BN di kawasan tersebut.READ MORE

MKP Ayat Sempoi : Haaa taktik pembangkang cuba memancing dalam keadaan kritikal...Mansor nie kesayangan Lim Guan Eng macam mana desak pun keputusan ditangan Ketua cauvanis tersohor di Pulau Pinang.Kenapa begitu sikap Guan Eng kerana Mansor dah dicucuk hidung senang nak control apa saja demi melingkopkan Melayu Pulau Pinang.......

VIDEO : PROTES DEPAN RUMAH AMBINGAI.


Komen wakil NGO dari IKHLAS, Mohd Ridzuan Abdullah mengenai protes aman yang diadakan di hadapan rumah Ambingai

SEJAK BILA PULAK AMBIGA JUAL BURGER?



Sekumpulan peniaga kecil hari ini 'berkhemah' di luar rumah Pengerusi Gabungan Pilihan Raya Bersih dan Adil (BERSIH) Datuk Ambiga Sreenevasan di Bukit Damansara dan membuka gerai burger.


Kumpulan peniaga yang mahu dikenali sebebagai Pertubuhan Ikatan Usahawan Kecil dan Sederhana Malaysia (IKHLAS), itu mahu menuntut gantirugi yang didakwa dialami mereka ketika himpunan BERSIH pada 28 April lalu.

"Kita mahu tuntut kerugian dan mahu dia jawab. Siapa lagi yang mahu bayar ganti rugi kepada peniaga yang miskin ini?" kata presidennya Mohd Ridzuan Abdullah.

Menurut beliau, tindakan simbolik itu bagi menyedarkan Ambiga bahawa himpunan BERSIH 3.0 telah menyusahkan orang ramai. Burger yang digoreng itu bagaimanapun tidak dijual tetapi diberikan secara percuma.

IKHLAS memperuntukkan kira-kira 200 burger untuk diagihkan kepada orang ramai secara percuma. Mereka juga pernah berdemo di hadapan Kompleks Pertama 5 Mei lalu menuntut Kementerian Dalam Negeri mengambil tindakan terhadap Ambiga.

GUAN ENG DIKALUNGKAN "BUNGA KEMATIAN"?


Padam muka lu Ketua Menteri paling RASIS dalam sejarah Pulau Pinang.Sebentar tadi telah dikalungkan "Bunga Kematian" dihadapan rumahnya sendiri.Memang patut pun apa yang telah dibuat oleh Wira Perkasa Pulau Pinang nie pun kerana dah lama Guan Eng nie dok buat tahana dekat orang Melayu Pulau Pinang nie pun......Lepas  nie suruh pulak dia lompat sakan dengan Wira Perkasa pulak....Jutaan Tahniah Saudara Seperjuangan MKP ucapkan.....walaupun kini tak dapat lagi bersama dalam Wira Perkasa kerna kesibukkan tugas melanda namun takkan hanya Ketua Wira sahaja yang dok ambil "lime light"menjalankan gerakan menentang Bapa rasis nie....ManaWira Perkasa punya Ketua Penerangan Negeri takkan dok lena lama sampai tak pernah nampak dalam setiap program yang diadakan?

Ketua Wira Perkasa Pulau Pinang Mohd Rizuad Mohd Azudin berkata mereka menggesa DAP memilih keturunan Cina rakyat tempatan bagi jawatan Ketua Menteri kerana Lim bukan anak tempatan dan tidak memahami masalah dan mentaliti penduduk negeri ini.

Lim juga harus meletak jawatan kerana enggan mendengar permasalahan rakyat dan bersikap tidak rasional dengan mencampur adukkan hal ehwal politik dan kepentingan rakyat.Katanya, pertubuhan itu telah membuat tujuh tuntutan dalam beberapa siri demonstrasi sebelum ini namun Lim enggan berjumpa dengan mereka untuk berbincang.

Antara tuntutan itu ialah berhubung isu tapak masjid di Bayan Mutiara, isu perumahan rakyat, bayaran ganti rugi kepada pemilik gerai yang dirobohkan Majlis Perbandaran Pulau Pinang (MPPP) dan isu mengenai tahap keselamatan kilang solar di Batu Kawan.


CABARAN DITERIMA GUAN ENG?KANTOI @DZAINALABIDIN

Laporan polis telah dibuat sebentar oleh YB Azhar terhadap Lim Guan Eng di Balai Polis Beach Street, Pulau Pinang.Laporan tersebut mengenai kenyataan Lim Guan Eng, Setiausaha Agung DAP yang berbau perkauman dan menuduh kuil akan terancam jika BN memerintah Pulau Pinang.


Bongkak sungguh Lim Guan Eng nie mencabar ADUN BN membuat laporan Polis.So lepas nie biarlah Polis yang siasat.Nak tengok pulak apa riaksi apek cauvanis nie?Yang dipertikaikan ialah kenyataannya yang bersifat rasis dan melaga-lagakan perpaduan antara kaum..Lim Guan Eng berkata jika BN atau UMNO perintah kembali Pulau Pinang..semua kuil di sini akan terancam..Bodoh punya Ketua Menteri..Jangan pulak lepas nie main KunG-FU SPIN?Sapa yang cakap benda tu rasanya semua tertera didalam video ini pada 12.22 saat.....Kantoi la lu Guan Eng Ketua Menteri Paling Rasis dalam sejarah Pulau Pinang.


DAP MINTA MAAF SETELAH HINA MELAYU PULAU PINANG "MELAYU CELUP KOPI". @dzainalAbidin



Sememangnya DAP telah mempergunakan Melayu sepenuhnya untuk mencapai matlamatnya. Terbaru  pihak Buletin Mutiara telah menarik baik artikel yang telah diterbitkan didalam majalah yang telah diterbitkan....Untuk makluman buletin mutiara ini diedarkan meluas seluruh Pulau Pinang hampir kesemua peti surat yang ada DISETIAP RUMAH YANG ADA DI PULAU PINANG....Banyak tue.....Inilah cara DAP untuk melemparkan tomahan serta pembohongan yang telah dilakukan DAP selain dari blog dan FB dan twitter.MKP ingin bertanya kepada Melayu Pulau Pinang adakah cukup dengan ungkapan MINTA MAAF setelah kita dihina sebegitu rupa?

Memohon Maaf Dan Menarik Balik Penggunaan Ungkapan Tidak Sesuai “Bersuara atas kepentingan Melayu konon walaupun diri sebenarnya Melayu celup kopi” Di Dalam Siaran Buletin Mutiara Edisi 1 – 15 April 2012
Bagi pihak Buletin Mutiara, saya ingin menarik balik dan memohon maaf diatas penggunaan ungkapan yang tidak sesuai “Bersuara atas kepentingan Melayu konon walaupun diri sebenarnya Melayu celup kopi” sebagaimana disiarkan di dalam penerbitan Buletin Mutiara edisi 1 – 15 April 2012, muka surat 20, ruangan Tinta Pengarang.

YAP LEE YING
Pengarah Jabatan Komunikasi
KerajaanNegeri Pulau Pinang
Guan Eng punya ceramah semuanya tipu dan tak betul,,,,gaji minima telah diumumkan oleh PM baru nie sebanyak RM900.00.Apa lu mau ranjau minima RM600.00 Kantoi la lu apek....

MKP ayat sempoi : Senangnya minta maaf bila buat salah....letak saja jawatan YAP LEE YING kerana telah menghina Melayu....? 

Mahfuz Dakwa Dalam Ceramah - Najib Minta Komisen RM3Bil Isu Scorpene ..... SO, NAK BIARKAN SAJA?


Mazfuz Bean mengila dalam ceramahnya,terbaru video ceramahnya telah jelas mendakwa bahawa DS Najib Minta Komisen RM3Bil Isu Scorpene?Tapi kalau cerita begini disebarkan dengan meluas dengan berani secara terbuka dimerata ceruk negara ..... takkan nak dibiarkan begitu saja ? ? ?Diatas adalah Ceramah Mahfuz di Kuala Berang 8 Mei 2012. Dakwaan diucap depan orang ramai, video di upload dalam Youtube dan pastinya disebarkan denga meluas !

Nak jumpa, bayar RM3bil ! Belum beli lagi ...... Bila dah beli ... siap settle semua perjanjian ... entah berapa ? Ini menyebabkan kapalselam itu menjadi harga dia lebih mahal daripada yang dibeli oleh India, yang dibeli oleh negara-negara lain didunia ini.

Sebab apa? Sebab nak bayar kepada Perimekar, nak bayar kepada Datuk Najib, nak bayar kepada kroni-kroni kepada Perdana Menteri !

PERSOALAN SAYA - Apakah Najib @ Umno @ Pihak Berkuasa harus berdiam diri dengan dakwaan sedemikian ? READ MORE

DAP PENIPU RAKYAT PULAU PINANG?


Tindakan kerajaan DAP Pulau Pinang yang tidak menggunakan wang dalam Tabung Amanah Perumahan Bumiputera bagi membina rumah kos rendah untuk rakyat menjadi tanda tanya.

Setiausaha Sekretariat Perhimpunan Melayu Pulau Pinang, Mohd. Nor Suhaili Jamali berkata, berdasarkan Laporan Audit Negara 2010, terdapat baki RM21.1 juta dalam tabung berkenaan.

Menurutnya, wang tersebut sepatutnya dibelanjakan mengikut tujuan tabung itu ditubuhkan.

“Ketua Menteri, Lim Guan Eng perlu jujur kepada orang Islam kerana fungsi tabung adalah untuk simpanan dan dibelanjakan.

“Yang menjadi persoalan, kenapa kerajaan negeri tidak bina rumah untuk bumiputera?" katanya kepada Utusan Malaysia di sini hari ini.

Semalam, Naib Yang Dipertua 1 Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (Perkasa) negeri, Fadzil Shuib meminta kerajaan negeri menjelaskan ke mana pergi wang dalam tabung berkenaan kerana ia melibatkan kepentingan rakyat.

Ketua Pergerakan Pemuda UMNO negeri, Shaik Hussein Mydin sebelum ini mendakwa kerajaan negeri memberikan maklumat salah berhubung projek pembinaan rumah kos rendah dan sederhana rendah.

Tabung Amanah Perumahan Bumiputera ditubuhkan pada September 2009 bertujuan menjadi akaun bagi bayaran sumbangan yang disalurkan oleh kerajaan negeri, kerajaan Persekutuan, pemaju atau pihak lain.

Langkah itu membolehkan kerajaan negeri melaksanakan aktiviti atau program yang berkaitan dengan pembelian atau pembangunan tanah, rumah, ruang komersial atau hartanah lain untuk manfaat penduduk bumiputera.

Difahamkan pada 2010, baki akaun tabung tersebut berjumlah RM21.1 juta iaitu meningkat RM8.46 juta atau 66.9 peratus berbanding RM12.65 juta pada tahun sebelumnya.

Peningkatan ini adalah disebabkan oleh penerimaan dana daripada pemaju perumahan iaitu bagi pelepasan kuota bumiputera pada 2010 berjumlah RM8.46 juta yang tidak dibelanjakan langsung kerana tiada aktiviti atau program berkaitan dijalankan.

Mohd. Nor Suhaili menambah, jika nilai tanah di tengah bandar terlalu tinggi, kerajaan negeri boleh mencari lokasi lain yang bersesuaian seperti di Balik Pulau atau Nibong Tebal bagi membina rumah untuk rakyat.

Jelasnya, ramai orang Melayu sendiri mungkin tidak tahu tabung itu wujud kerana kewujudannya tidak pernah diuar-uarkan.Utusan

BLOGGER SETUJU SKANDAL NURUL AKAN DIDEDAHKAN BILA PARLIMEN BUBAR?



Apa nak kata lagi bila semua dah setuju dan berpendapat dan keputusan dibuat diatas undian sebulat suara.Sapa yang ada video nie sebenarnya????Baguih la kalau MKP yang dapat boleh kasi letup blog nie.

Setelah ahli "Persatuan Blogger Malaysia" memberikan persetujuan, dikhabarkan video bokep Nurul Izzah bakal terbit dan melayang di alam maya sebaik sahaja parlimen dibubarkan yang dikatakan lebih jelas mempamerkan muka si pelaku.

No wonderlah pihak sebelah sana beria benar nak melambat- lambatkan dan membubarkan DUN masing- masing secara berasingan, rupa- rupanya "ada udang disebalik mee".

Agaknya pihak sebelah sana masih lagi dalam proses cuba untuk mengesan dan mendapatkan himpunan gambar dan video aksi kurang sopan mereka supaya tidak tersebar dan terus membuka mata rakyat marhein yang tertipu oleh lakonan mereka.

Namun, agak mendukacitakan kerana video itu tidak dapat diperakukan kesahihannya kerana berkemungkinan tidak mempunyai 4 saksi.Sumber : Laksamana Jebat

Wednesday, May 9

GAMBAQ SAPA NIE?


Gambaq nie MKP dapat dari twitter seorang artis tengah top kat Malaysia nie.Siapakah wanita ini?Apakah motif penyebar gambaq nie.......Yang menyebarkan gambaq nie adalah seterunya didalam kes peribadi artis berkenaan...???????

Perubahan zaman dan budaya manusia menyebabkan pakaian lebih berfesyen dan semakin banyak baju yang merendahkan aurat. Pada tahap ini syaitan berbisik kepada wanita dengan berkata bahawa pakaian hanyalah sekadar hiasan dan tiada berpengaruh dengan agama. Justeru itu, tidak mengapa sekiranya memakai pakaian yang membuka aurat. Namun, teknik ini tidak semestinya berkesan terutama kepada wanita yang berpendirian dan percaya bahwa memakai pakaian syar’i ialah satu ibadah dan bukan sekadar berfesyen. Jika hasutan ini gagal, syaitan akan beralih kepada strategi yang lebih licik seperti di bawah.

Aurat wanita meliputi seluruhnya kecuali muka dan tapak tangan. Seharusnya menjadi kebiasaan tapak tangan tidak ditutup. Jadi, syaitan mengambil kesempatan ini untuk menghasut wanita dengan berkata, “Tak mengapa jika memakai baju lengan pendek. Kamu masih pakai tudung.” Di pasaran pula banyak pakaian berlengan pendek terutamanya fesyen baru. Wanita yang terpedaya pun memakai baju lengan pendek dan ternyata ia kelihatan biasa pada pandangannya maupun pandangan seorang lelaki, lalu syaitan berbisik lagi, “Tidak mengapa kan..?”

Setelah menjadi kebiasaan merendahkan sebagian lengan, datang lagi syaitan dan berbisik, “Tak mengapa kan membuka lengan. Sekarang ada fesyen baru yang merendahkan bahagian dada. Baju ini terbuka sedikit saja agar kamu tidak terasa panas. Orang pasti berkata biasa saja.” Wanita itupun memakailah baju tersebut, daripada merendahkan sedikit, sehingga yang nampak lagi bahagian dadanya.

Tidak cukup dengan itu, syaitan membawa lagi idea baru. Kali ini syaitan berbisik, “Baju kamu itu dah biasa dah ramai orang yang pakai. Sekarang ini ada fesyen baru lagi. Baju ini tipis dan ketat saja. Boleh kamu tunjukkan bentuk badan kamu yang cantik itu. Tidak mengapa, sebab potongan baju ini masih panjang.” Maka wanita ini pun memakai baju berfesyen sebegitu sehingga menjadi kebiasaan malah baju yang dipakai semakin ketat dan jarang. Jadilah mereka wanita yang disebut oleh Nabi sebagai kasiyat ‘ariyat (berpakaian tetapi telanjang).

Setelah memakai pakaian ketat dan jarang, datang lagi syaitan dan berbisik, “Susah la kalau kamu pakaian ketat semacam ini. Bergerak pun terasa terbatasi. Apa kata kamu cuba kain yang telah dibelah sampai ke lutut. Nanti lebih senang kamu untuk duduk. Tidak mengapa kamu rendahkan sedikit saja yang penting kamu selesa.” Maka dipakailah pakaian wanita yang terbelah. Ternyata ia memberi keluasan dan memudahkan dalam bergerak.

Syaitan berbisik lagi, “Sudah tak sesuai lagi kamu berpakaian begini. Kain ini masih bagus walaupun dibelah hingga lutut. Kamu potong saja lagi hingga di atas tumit. Kamu pendekkan kain ini sehingga atas tumit untuk memudahkan kamu berjalan.” Wanita terus mengikuti godaan syaitan ini dan memakai kain singkat serta ditambah pula dengan kasut tumit tinggi.

Sekarang, wanita ini sudah biasa memakai kain singkat dan ternyata masih kelihatan biasa pada pandangan orang. Syaitan berbisik lagi, “Fesyen kamu ni masih biasa saja. Orang macam tak kisahkan. Apa kata kamu cuba fesyen lain yang lebih menonjol. Di pasaran banyak kain skirt. Tak perlu beli yang sangat pendek. Yang separuh betis saja.” Sekarang ni syaitan sudah menjadi seperti penasihat peribadinya. Maka dituruti hasutan tersebut. Pada tahap ini tudung sudah tidak dipakai.

Wanita ada terfikir, “Betulkah tindakan aku ni? Apakah tidak berselisih dengan wanita zaman nabi dulu?” Syaitan pula menggunakan muslihat dengan mengaitkan zaman dahulu dengan sekarang. Syaitan berkata, “Ahh!! Tidak.. Sekarang zaman dah berubah. Dulu lelaki tak suka kalau perempuan menampakkan auratnya, tetapi lelaki sekarang banyak yang suka. Yang seksi-seksi terutama, mesti tidak terlalu seksi tapi terbuka sedikit. Di pasaran banyak pakaian zaman sekarang yang menampakkan seluruh betis. Kalau kamu tidak ikut kamu akan ketinggalan zaman.” Maka pakailah wanita tersebut pakaian yang menampakkan seluruh betis.

Setelah pakaian menampakkan seluruh betis menjadi kebiasaan, datang lagi syaitan menghasut, “Pakaian kamu perlu ada variasi. Jangan pakai yang seperti itu saja. Kamu perlu pakai skirt mini. Kamu akan nampak lebih seksi dan menawan.” Maka pakailah wanita ini skirt mini malahan bukan skirt saja yang mini, bajunya, skirtnya, semuanya dah menjadi kecil dan seksi. Bajunya juga sudah bervariasi seperti berlengan pendek, merendahkan sebagian dada dan sebagian pehanya. Ada yang dikhaskan untuk berpesta, bersosial, pakaian kerja, pakaian rasmi, pakaian malam dan sebagainya.

Muncul pula keinginan untuk mandi di kolam renang terbuka dan pantai. Syaitan berbisik, “Pakailah kamu bikini.. Semua orang di sana pakai baju itu. Kamu tak perlu malu.” Wanita ini pun tanpa segan lagi memakai bikini yang hanya menutup sebahagian dada dan pahanya. Dia pun bersuka ria terutama apabila semua lelaki memandangnya. Pada tahap ini auratnya sudah tidak diendahkan lagi.

KES LAMA RUPANYA VIDEO NIE. @HishammuddinH20 @Khairykj

Wanita yang mendera bayi perempuannya sendiri dalam klip video yang kini tersebar di media sosial, sedang menjalani hukuman penjara kerana perbuatannya itu.

Menurut laman sosial Facebook Polis Diraja Malaysia (PDRM) hari ini, kes itu dilaporkan di Ibu Pejabat Polis Daerah Petaling Jaya pada 29 Mei 2011 dan tangkapan terhadap wanita itu dibuat pada hari sama.

Wanita itu kini menjalani hukuman penjara 18 bulan mengikut Seksyen 31(1) Akta Kanak-Kanak 2001.
Berikutan penyebaran video penderaan bayi itu, PDRM menerima hampir 300 aduan dan komen daripada orang ramai yang rata-rata bersimpati dan prihatin dengan nasib bayi itu.







- Posted using BlogPress from my iPad

#HBN2012 JOM TENGOK KONSERT FREE.


Sebanyak 500 acara dari 38 segmen bakal memeriahkan sambutan Hari Belia Negara (HBN) 2012 yang akan berlangsung lima hari di Putrajaya, bermula 23 hingga 27 Mei depan.
Penambahan 300 lagi acara berbanding sambutan tahun lalu seiring sasaran pihak Kementerian Belia dan Sukan (KBS) yang menjangkakan menerima 2 juta pengunjung pada sambutan kali ini.

Ketua Setiausaha KBS, Datuk Mohid Mohamed berkata, Himpunan Jutaan Belia ini memberi ruang dan peluang kepada belia melibatkan diri dalam pelbagai aktiviti melalui segmen dan acara pada sambutan lima hari itu.

“Dalam bahasa mudahnya, sambutan kali ini bertemakan­ Jutaan Peluang, Ribuan Keriangan. Beberapa aktiviti lama diganti dengan acara baharu sekali gus menjadikan platform hari belia lebih segar dengan mengembangkan acuan pengisian aktiviti.

“Antaranya adalah sukan dan rekreasi, seni budaya, kemahiran dan kepimpinan, teknologi maklumat dan keusahawanan, kerohanian dan jati diri, penerokaan bidang-bidang baharu dan banyak lagi. Kita percaya sepanjang lima hari itu penuh dengan aktiviti yang pasti memberi kepuasan­ kepada belia yang hadir,” katanya.

Menurutnya, HBN 2012 akan meneruskan kerjasama dan penglibatan pelbagai pihak, termasuk Kementerian, Jabatan dan agensi kerajaan, swasta serta pertubuhan bukan kerajaan (NGO) supaya ianya menonjolkan satu perhimpunan kepada kepelbagaian dalam masyarakat.

SEJAK BILA KEDAH TUKAQ JADI DARUL MAKSIAT?


Rakyat di negeri ini kesal dengan pertambahan rumah urut dan hotel bajet sejak tiga tahun kebelakangan ini sehingga menyebabkan masalah sosial di kalangan golongan muda.

Menurut mereka, keadaan ini semakin melarat selepas Kedah ditadbir kerajaan PAS yang dipimpin oleh Menteri Besar, Datuk Seri Azizan Abdul Razak pada 2008 lalu.

Bagi bekas anggota Tentera Udara Diraja Malaysia (TUDM), Jamaluddin Mat Akhir, 58, dari Jitra pihak berkuasa tempatan memberikan lesen pusat refleksologi tetapi ia seingkali disalah-gunakan untuk kegiatan tidak bermoral seperti urutan seks di sebalik nama tersebut.

"Pusat refleksologi memang wujud sejak dari dulu kalau kita lihat tukang urut ini berada di tepi jalan sahaja dan kita difahamkan refleksologi ini mengurut tapak kaki, tetapi bila ada rumah dan bilik khas itu yang menimbulkan tanda tanya kepada rakyat di negeri ini," katanya.

Katanya, kurang pemantaun dari kerajaan negeri dan pertambahan rumah urut dan hotel bajet itu memberi impak negatif kepada generasi muda dan remaja masa kini.

"Kita tengok industri ini juga menjadi semakin hebat dengan kemasukan 'tukang urut' daripada luar negara dan saya rasa semua faham maksud ini," katanya sinis.

Ditanya mengenai cadangan mengawal aktiviti tidak bermoral itu, menurutnya, pihak berkuasa yang meluluskan lesen kepada pihak berkenaan perlu memantau premis rumah urut dan hotel bajet tersebut.

"Saya melihat di negeri ini... di mana dulu kita tak nampak perkara ini...sekarang ini kita lihat banyak hotel bajet dibuka antaranya di Shahab Perdana, dulu tiada sekarang dah banyak dan merata-rata tempat di Alor Setar dan sebagainya.

"Kalau ada aktiviti tidak sihat, ini yang menyedihkan penduduk setempat dan rakyat," katanya.

Pendapat sama turut disokong, penjual tiket bas ekspres, Mohd Syahbani Zakaria, 29, berasal dari Alor Setar. Beliau berharap kerajaan negeri mengambil tindakan serius dengan bekerjasama Majlis Agama Islam Kedah (MAIS) bagi mengatasi isu ini.

Jelasnya, dengan adanya pembabitan kedua-dua agensi ini secara tidak langsung dapat mengawal dan memantau operasi rumah urut dan hotel bajet daripada kegiatan tidak bermoral.

Ditanya mengenai lokasi premis rumah urut yang dikatakan terus bercambah di bawah kerajaan pimpinan PAS itu, katanya, banyak yang beroperasi di Jalan Sultan Badlishah dan di Jalan Putra di bandar Alor Setar.

"Sepatutnya kerajaan negeri mengambil tindakan dengan segera sebelum memudaratkan golongan muda," tegasnya.

Sementara itu, pemandu teksi, Fadil Abd Ghani, 50, berasal dari Alor Setar juga mengakui terdapat bilangan rumah urut dan hotel bajet yang semakin meningkat.

Katanya, ini berpunca apabila agensi penguatkuasaan daerah kurang mengambil perhatian dan memantau isu ini.

"Kita berharap PBT mengkaji semula lesen yang dikeluarkan kepada pemilik premis tersebut," jelasnya.

"Sesetengah rumah urut hanya untuk mengaburi mata umum, di luar papan iklan maklumkan urut refleksiologi tetapi di dalam lain pulak. Kita hendak PBT ambil tindakan dan tidak mahu rumah urut dan hotel bajet terlampau banyak sangat. Kami tidak mahu di Kedah terkenal dengan jolokan rumah urut," tegasnya.

Bagi pesara swasta, Hashim Wahab, 60, berasal dari Kepala Batas, beliau bersetuju sekiranya rumah urut ini hanya dibenarkan beroperasi untuk tujuan perubatan sahaja.

"Kalau lain daripada itu (tawar seks) kita tidak setuju...kita setuju benda yang elok, tidak mahu benda yang ditegah, apa yang kita risaukan di sebalik lesen...itu kita tidak setuju," katanya.

Sebelum ini, tinjauan juga mendapati kegiatan maksiat juga berleluasa di negeri-negeri yang ditadbir oleh Pakatan Rakyat. Umpamanya di Selangor, pusat urut bukan sahaja bercambar di bandar-mandar besar tetapi juga di luar bandar.

PERNAHKAH NURUL IZZAH CURANG?


Pada satu malam, ada pasangan yang agak berumur sedang makan malam dengan romantiknya bagi menyambut ulangtahun perkahwinan mereka yg ke 20 tahun.

Suaminya, seorang Tan Sri dan ahli politik mula bercerita tentang nostalgia mereka suami isteri, sekian lama hidup bersama, suka duka, susah dan senang. Si suami memang menyanjung isterinnya, bernama Nurul Izzah.

"Nurul Izzah, selama kita kahwin ni, suka duka kita lalui, susah senang kita tempuh, abang amat menyayangi Nurul Izzah, tapi ada satu perkara yg asyik bermain-main di benak abang ni dan abang selalu bertanya-tanya. Berterus-teranglah dgn abang pada malam ni, pernah tak Nurul Izzah curang dgn abang selama ni?"

Nurul Izzah agak terkedu sekejap dan merenung panjang muka suaminya itu, lalu berkata dengan penuh kekesalan, "Ya abang, Nurul Izzah mengaku pernah curang dgn abang, tapi hanya 3 kali sahaja selama ni"

"3 kali?" Tan Sri tu agak terkejut, tapi tak la marah, dah tua dah dan memang berniat utk memaafkan isterinya,"Bagaimana boleh terjadi 3 kali tu Nurul Izzah?"

Perlahan jer la isteri dia mula membuka lebaran cerita lama, "Abang ingatkan masa kita mula-mula kawin, terus beli rumah dan selang beberapa tahun, kita susah sangat masa tu hingga rumah kita hampir nak dirampas oleh bank"

"Ya, abang ingat peristiwa tu" jawab si suami. Si isteri menyambung cerita, "Abang pasti ingat yg pada satu petang tu Nurul Izzah pergi jumpa pegawai bank tu dan esoknya, bank tu tak jadi rampas rumah kita, malah bagi tambahan pinjaman utk abang mulakan perniagaan.."

"Emmmm.. sukar buat abang menerima kenyataan ini, tapi abang maafkan Nurul Izzah kerana apa yg Nurul Izzah buat tu untuk masa depan kita jugak", kata si suami, " Kali ke 2 pulak?"

"Abang ingat tak, abang hampir menemui maut sebab ketumbuhan dalam otak pembedahan?" si isteri menyambung cerita "Ya, abang ingat" jawab si suami. "Kalau macam tu, abang pasti ingat yg Nurul Izzah ada pergi jumpa doctor pakar tu dan esoknya, dia setuju buat pembedahan utk abang tanpa bayaran apa-apa pun.."

"Oh Nurul Izzah, walau perit hati ini mendengarkan, tapi abang tetap maafkan Nurul Izzah sebab apa yg Nurul Izzah buat tu untuk masa depan kita jugak dan kerana sayangkan abang jugak.. yang kali ke 3 macam mana pulak? ", kata si Tan Sri. Si isteri menundukkan mukanya dan menjawab penuh lemah, "Abang, ingat tak masa abang bertanding merebut kerusi bahagian dan abang perlukan 248 undi lagi….."



Belum sempat habis isterinya bercakap…Tan Sri pengsan kat situ jugak…!!!

Apakah Irene Fernandez tu perempuan?


Perempuan tulen tentunya mereka yang tidak menyokong apa-apapun usaha yang dibuat oleh mana-mana pihak untuk memperjuangkan kebebasan berkaitan dengan seks samsongsang.

Manakala perempuan plastik ialah mereka-mereka yang pernah menjalani pembedahan seperti membuang daging lebih daripada tubuh dan kemudiannya membuat satu terowong palsu untuk tujuan yang tertentu...

Melihat daripada raut wajah serta bentuk tubuh (lihat le gambar makhluk berbaju merah yang berdiri di tengah), boleh ke kiranya ditentukan jenis jantina asal dia...

Tu agaknya yang buat dia selalu pergi Indonesia kemudian kutuk negara sendiri...dasar banjingan !


Gambar di atas menunjuk sebuah restoran yang dimiliki oleh warga Indonesia yang terdapat di Bandaraya Miri. Restoran Surabaya yag diusahakan oleh isteri seorang pekerja salahsebuah syarikat swasta di Miri dan restoran berkenaan terletak di Lot No.288 Jalan Bendahara Miri dibahagian bawah beroperasi pada setiap hari.

Semua pekerja di restoran tersebut didatangkan khas dari daerah Jawa Indonesia. Isteri kepada pekerja yang berpangkat pengurus operasi syarikat swasta serta berpendapatan lebih RM8,000.00 sebulan itu berperanan sebagai pengurus restoran Surabaya itu.

Kalau mengikutkan kepada peraturan serta undang-undang Imigresen negara ini, setiap pasangan pekerja asing yang bekerja di negara ini, mereka tidak dibenarkan untuk menjalankan sebarang kegiatan perniagaan biarpun hanya secara kecil-kecilan apatah lagi apabila ianya melibatkan perusahaan yang berskala besar seperti kedai makan ataupun restoran-restoran.

Persoalannya, bagaimana perkara sebegini boleh juga berlaku sedangkan segala syarat-syarat yang wajip para pekerja asing patuhi ketika bekerja di negara ini sangat jelas di mana mereka dilarang sama sekali untuk menyalahgunakan mana-mana pas perjalanan yang telah dikeluarkan oleh pihak Imigresen kepada mereka dengan tujuan lain selain daripada yang telah ditetapkan.

Saya tidak akan menyentuh secara menyeluruh mengenai isu ini di seluruh Malaysia tetapi memadailah untuk mendedahkan perkembangan yang berlaku di Sarawak membabitkan rakyat Indonesia yang melibatkan diri dalam bidang perniagaam khususnya di bahagian Miri. Kalau ada sesiapa yang berkunjung ke bahagian ke-4 dalam negeri Sarawak ini tentu akan terkejut apabila akan terserempak dengan peniaga-peniaga warga Indonesia berjualan di tepi jalan, di hadapan kedai-kedai tertentu dan juga membuka warung makanan di tempat khas yang sepatutnya diberikan kepada rakyat tempatan.

Ini baru pemandangan di bahagian Miri mengenai kebanjiran warganegara asing khususnya rakyat Indonesia dan belum lagi di bahagian-bahagian lain di seluruh negeri Sarawak, seluruh Sabah serta seluruh Semnenanjung. Tidak terpikirkah kita jika keadaan seperti ini tidak dikawal dan dibiarkan terus berlanjutan dalam negara tanpa sebarang tindakan cukup tegas dibuat oleh pihak yang berwajib pasti akan mendatangkan berbagai ancaman keselamatan yang tidak terduga oleh kita.

Sejauh manakah keselamatan rakyat Malaysia dapat dijamin dengan kehadiran tanpa batas rakyat negara asing terutamanya rakyat Indonesia di persekitaran kita hari ini? Kita tidak kenalpun dengan mereka, kita tidak tahupun tentang latar belakang mereka bagaimana dan tentang sejarah kehidupan mereka di negara asal mereka dulu sebelum mereka datang ke Malaysia berkongsi dengan kita mencari nafkah sara hidup di negara ini.

Adalah tidak keterlaluan jika saya katakan bahawa yang sebenarnya tidak selamat kini bukannya rakyat Indonesia yang samada mereka berkerja secara sah, secara haram dan yang kerja mereka mencuri, membunuh, merompak, menyamun, meragut, merogol, memecah masuk rumah orang di negara ini TETAPI yang semakin tidak selamat sejak kebelakangan ini adalah rakyat Malaysia sendiri. Rakyat kita di negara ini senantiasa berdepan dengan bermacam-macam ancaman daripada rakyat Indonesia.

Dari segi keselamatan, rakyat Malaysia semakin kurang selamat dan pasti terdedah dengan ancaman keselamatan diri dan kediaman. Dari segi perniagaan, rakyat Malaysia bukan lagi disaingi oleh peniaga-peniaga tempatan tetapi akan berdepan dengan pesaing daripada peniaga warga asing. Dari segi perkerjaan pula, rakyat Malaysia khususnya di Sarawak dan juga di Sabah bakal berhadapan dengan risiko kehilangan punca kerja apabila semakin banyak kini ruang-ruang kerja telah diisi oleh tenaga kerja warga asing terutamanya dari Indonesia.

Irene Fernandez sesungguhnya memang buta mata dan juga buta hati dalam perkara ini!!!antirepublik


MANA RUMAH UNTUK BUMIPUTERA LGE?


Tindakan kerajaan DAP Pulau Pinang yang tidak menggunakan wang dalam Tabung Amanah Perumahan Bumiputera bagi membina rumah kos rendah untuk rakyat menjadi tanda tanya.

Setiausaha Sekretariat Perhimpunan Melayu Pulau Pinang, Mohd. Nor Suhaili Jamali berkata, berdasarkan Laporan Audit Negara 2010, terdapat baki RM21.1 juta dalam tabung berkenaan.

Menurutnya, wang tersebut sepatutnya dibelanjakan mengikut tujuan tabung itu ditubuhkan.

“Ketua Menteri, Lim Guan Eng perlu jujur kepada orang Islam kerana fungsi tabung adalah untuk simpanan dan dibelanjakan.

“Yang menjadi persoalan, kenapa kerajaan negeri tidak bina rumah untuk bumiputera?" katanya kepada Utusan Malaysia di sini hari ini.

Semalam, Naib Yang Dipertua 1 Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (Perkasa) negeri, Fadzil Shuib meminta kerajaan negeri menjelaskan ke mana pergi wang dalam tabung berkenaan kerana ia melibatkan kepentingan rakyat.

Ketua Pergerakan Pemuda UMNO negeri, Shaik Hussein Mydin sebelum ini mendakwa kerajaan negeri memberikan maklumat salah berhubung projek pembinaan rumah kos rendah dan sederhana rendah.

Tabung Amanah Perumahan Bumiputera ditubuhkan pada September 2009 bertujuan menjadi akaun bagi bayaran sumbangan yang disalurkan oleh kerajaan negeri, kerajaan Persekutuan, pemaju atau pihak lain.

Langkah itu membolehkan kerajaan negeri melaksanakan aktiviti atau program yang berkaitan dengan pembelian atau pembangunan tanah, rumah, ruang komersial atau hartanah lain untuk manfaat penduduk bumiputera.

Difahamkan pada 2010, baki akaun tabung tersebut berjumlah RM21.1 juta iaitu meningkat RM8.46 juta atau 66.9 peratus berbanding RM12.65 juta pada tahun sebelumnya.

Peningkatan ini adalah disebabkan oleh penerimaan dana daripada pemaju perumahan iaitu bagi pelepasan kuota bumiputera pada 2010 berjumlah RM8.46 juta yang tidak dibelanjakan langsung kerana tiada aktiviti atau program berkaitan dijalankan.

Mohd. Nor Suhaili menambah, jika nilai tanah di tengah bandar terlalu tinggi, kerajaan negeri boleh mencari lokasi lain yang bersesuaian seperti di Balik Pulau atau Nibong Tebal bagi membina rumah untuk rakyat.

Jelasnya, ramai orang Melayu sendiri mungkin tidak tahu tabung itu wujud kerana kewujudannya tidak pernah diuar-uarkan.um

Tuesday, May 8

SELENA GOMEZ NAMPAK SANGAT TIPU?


Kebelangkangan ini pencarian gambar Selena Gomez telah mendapat hit yang tinggi, apabila gambar bogel artis tersebut telah tersebar di Internet. Gambar Remaja popular ini, Khabarnya telah diambil, dicuri, dirembat oleh FANnya sendiri dan disebarkan diatas tujuan yang tidak mendapat sebarang keuntungan.

Gambar tersebut menunjukkan aksi Selena Gomez berposing bahagian buah dadanya dan kawasan privasinya tanpa memakai pakaian dalam di bahagian atas badannya begitu juga dibahagian kawasan privasinya.

Pendapat MKP gambar diatas adalah hasil dari photoshop yang telah diedit...mana tidaknya muka dan bentuk leher tidak sama seperti Selena Gomez yang asal...

Bezakan bentuk leher Selena.
 

MAZLAN ALIMAN SAPE YANG HAMPAS?


Parti Keadilan Rakyat hari ini memperkecilkan ganjaran berjumlah RM15,000 untuk setiap keluarga yang diumumkan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak kepada peneroka Felda.Sudah terdesak ke?Ramai peneroka kini sedar dengan kemampuan Kerajaan Pusat membela nasib mereka akan tetapi ianya tetapi diperlekehkan oleh kepimpinan PKR yang nampak sangat dayus membela nasib rakyat akan tetapi hanya membuat onar bagi memfitnah serta memburukkan Kerajaan BN.Tidak cukup dengan menyifatkan ganjaran tersebut sekadar 'hampas', PKR turut menuduh pentadbiran Barisan Nasional (BN) membolot kekayaan sesama mereka.UMNO Parti Membela Rakyat Setiap kata Di Kota.

Bila aku cakap Mazlan Aliman bengap, suku sakat PAS marah. Tapi itu le hakikatnya. Bila PM DS Najib umumkan durian runtuh, Mazlan Aliman sibuk bertanya, RM1.689b tu datang dari mana? Akal ko tak cukup panjang la Mazlan. Macam tu ada hajat nak jadi menteri? Hancur negara!

Daripada sibuk dok bertanya dari mana datangnya duit tu, lebih baik korang, puak-puak PAS dan Pakatan, pegi cari tin besar dan guni beras. Sekarang ni orang Felda tengah banyak duit, jadi masa ceramah tu, bolehlah bergerak pakai tin besar dan guni beras. Tentu banyak dapat nanti! Tu aje le layak dan pandainya korang cari duit.


Andai Kita Tak Mampu Menjadi Garam Yang Bermanfaat Pada Ikan, Usahlah Kita Menjadi Langau Yang Merosakkan Ikan Tersebut.Sesungguhnya Tangan Yang Di Atas Itu Lebih Baik Dari Mulut dan Jari Yang Cabul. Teringat Pula Jari-jari dan Mulut Yang Cabul Tentang Felda Bankrap.

Teringat jua MKP pada suatu Hadis " Dan Barangsiapa Yang Tidak Bersyukur Kepada Manusia, Sesungguhnya Dia Tidak Bersyukur Kepada ALLAH" Sahih at-Tarmidzi.




HASSAN ALI SAMAD KHALID GAGAP DAN MAHFUZ BEAN?





Naib Presiden PAS, Datuk Mahfuz Omar dan Timbalan Pesuruhjaya PAS Selangor, Khalid Samad berhadapan dengan tuntutan ganti rugi yang belum ditentukan jumlahnya oleh mahkamah ekoran fitnah yang dilemparkan terhadap Datuk Dr Hasan Mohamed Ali.

Writ saman difailkan oleh bekas Pesuruhjaya PAS Selangor itu melalui peguam Kamarul Hisham dan Hasna Rezua dengan menuntut ganti rugi am, teladan dan melampau.

"Saya sudah katakan berulang kali bahawa tuduhan-tuduhan yang dilemparkan oleh kedua-dua ahli parlimen itu berniat jahat, tidak berasas dan ditimbulkan sebagai sesuatu yang dirancang bagi memburukkan nama baik saya dan pertubuhan NGO yang saya tubuhkan sebagai percubaan untuk merosakkan kerjaya politik saya," katanya dalam satu sidang media di rumahnya tadi.

Selain itu, turut difailkan ialah injunksi bagi menghalang defendan untuk terus memberi komen, mengulangi kenyataan-kenyataan berunsur fitnah terhadap plaintif.

Saman dikemukakan ekoran Mahfuz sebelum ini dalam laman portal pembangkang mendakwa terdapat dana dari Kementerian Belia dan Sukan telah disalurkan kepada Hasan bagi tujuan penganjuran sesi ceramah beliau ke seluruh negara.

"Sementara itu Ahli Parlimen Pokok Sena juga melalui satu sidang media dengan lantang menyebut bahawa gerakan kerja saya bersama JATI dibiayai melalui kontrak jangka panjang oleh Kementerian Belia dan Sukan berjumlah RM30 juta," katanya.

Sementara Khalid pula mendakwa Syarikat Bekalan Air Selangor (SYABAS) dan Puncak Niaga Bhd sebagai penaja kepada Hasan dan juga pertubuhan badan bukan kerajaan Jalur Tiga (JATI).

"Ahli parlimen Shah Alam telah memfitnah saya melalui satu sidang media di mana beliau mengatakan terdapat syarikat-syarikat tertentu yang beliau menamakan syarikat-syarikat tersebut telah menyediakan dana am menaja program 'roadshow' saya termasuk majlis.

"Beliau berkata syarikat-syarikat tersebut telah menyediakan dana menaja program 'roadshow' saya termasuk Jati pada bulan Februari lalu," katanya dalam satu sidang media di rumahnya tadi.

Untuk rekod notis saman telah diserahkan kepada Ahli Parlimeh Shah Alam itu dan pengurusan kes tersebut dijalankan pada 30 April lalu.
Sementara notis ke atas Ahli Parlimen Pokok Sena pula belum dapat diserahkan namun mahkamah telah pun menetapkan pengurusan kes diadakan pada esok.

Hasan selain itu berkata beliau yakin akan menang ke atas kes saman terhadap Mahfuz dan Khalid.

"Sebab itu saya katakan saya mempunyai hujah-hujah tertentu, untuk mengatakan kes ini mempunyai asas-asas yang sangat kukuh dan kemungkinan untuk dimenangi di mahkamah nanti adalah begitu besar," katanya.

- Posted using BlogPress from my iPad

ADA YANG TAK PUAS HATI KE?



Aktres dan pengarah filem Oh Mak Kau (OMK), Nurul Ain Nordin (Ain) menganggap penyebaran gambarnya dengan Syamsul Yusof di Internet adalah perbuatan khianat pihak-pihak tertentu yang tidak berpuas hati dengannya.

Ain, 24, yang juga penerbit filem itu berkata dakwaan mereka mempunyai hubungan istimewa juga adalah tidak benar sebaliknya dia telah mengenali Syamsul sejak menjalani latihan praktikal di Skop Production beberapa tahun lalu.

“Sudah berulang kali saya memberikan penjelasan mengenai hubungan kami namun saya sedar tidak mudah untuk meyakinkan orang untuk menerima apa yang saya katakan.

“Hakikatnya, kami hanya kawan. Hubungan kami adalah atas dasar profesional kerana dia banyak membantu membimbing saya di lokasi penggambaran filem OMK dan tidak lebih daripada itu,” katanya ketika dihubungi mStar Online, baru-baru ini.

Sebelum ini beberapa keping gambar tersebar di Internet memperlihatkan kemesraan mereka yang duduk berasingan daripada krew dan pelakon lain ketika di lokasi penggambaran filemOMK.

Kemesraan Ain dan Syamsul di lokasi penggambaran filem Oh Mak Kau yang didakwa menjalin hubungan secara rahsia.
Syamsul juga dikatakan sanggup menemani Ain di lokasi penggambaran selama beberapa jam walaupun dia tidak terlibat dengan penggambaran.

Ain yang mula dikenali menerusi filem Suatu Malam Kubur Berasap (2011) berkata, dia sempat berbincang dengan Syamsul mengenai dakwaan itu sejak gambar-gambar mereka tersebar di Internet pada minggu lalu.

“Saya ada bercakap dengan Syamsul mengenai perkara ini. Saya mohon agar isu ini tidak dibesar-besarkan kerana saya tidak mahu perkara remeh-temeh begini menimbulkan perasaan kurang selesa kepada Syamsul, bapanya Datuk Yusof dan mereka sekeluarga yang saya hormati.

“Apatah lagi dakwaan itu adalah tidak benar jadi saya bimbang ia akan melukakan hati kekasih Syamsul pula,” ujarnya yang mengakui belum mempunyai kekasih.

Ditanya adakah penyebaran gambar dan kontroversi hubungan cinta itu sengaja dicetuskan sebagai promosi kepada filem pertama arahannya itu, Ain berkata perkara itu tidak berasas kerana masih terlalu awal untuk pihaknya melakukan promosi filem berkenaan.


“Dakwaan itu bukan strategi kami untuk mempromosikan OMK. Bagi saya, masih terlalu awal untuk tujuan itu kerana filem ini baru tamat penggambaran dan kini dalam proses suntingan dalam talian.

“Kalau semuanya lancar, ia mungkin akan ditayangkan pada hujung tahun ini. Jadi, tak mungkinlah kami sengaja mengada-adakan kontroversi ini untuk promosi pula," jelasnya.

OMK yang diterbitkan syarikat produksi Ain bersama beberapa rakan kongsi iaitu Star Scope Production Sdn Bhd menjalani penggambaran selama 23 hari.

Filem yang mengisahkan mengenai seorang wanita gengster lakonan Wan Maimunah ini turut dibarisi antaranya oleh Didie Alias, Yank Kassim, Abon dan Sepahtu. MStar

MELAYU MANA PULAK YANG KENA NIE?




Shall we talk about that Malay girl, the daughter of an opposition leader, who Tian Chua made pregnant and later had to have an abortion to get rid of the unwanted baby?

I do not want to mention her name so as not to shame the girl or her father. Dr Syed Husin Ali knows about this matter so he is aware of what I am talking about.

So let’s leave it at that, at least for the meantime, unless Tian Chua or Malaysia Chronicle a.k.a Suara Tian Chua wants to take this to the next level. - Raja Petra Kamaruddin.

Translationnya :

Boleh kita berbicara tentang gadis Melayu itu, anak kepada pemimpin pembangkang, yang Tian Chua buntingkan dan kandungannya digugurkan untuk menutup malu?

Saya tidak akan memberitahu nama atas dasar tidak mahu memalukan gadis tersebut dan bapanya.

Dr Syed Husin Ali tahu mengenai perkara ini dan beliau tentu faham maksud saya. Kita tinggalkan perkara ini dahulu, sementara waktu, melainkan jika Tian Chua mahu berterusan mengasak saya - Malaysia Today, 6 Mei 2012. KLIK DI SINI


Tudia....isu skandal Azmin pun tak settle lagi , kini muncul pulak dakwaan Tian Chua telah buntingkan seorang gadis Melayu anak pemimpin pembangkang !

Yang mendakwa ini bukan orang UMNO atau blogger pro UMNO ,tetapi Raja Petra Kamaruddin !.

Apa dah jadi dengan pemimpin parti PKR ni ?? Rosak habis moral pimpinan tertinggi PKR dan orang seperti ini rakyat nak angkat ke jadi pemimpin negara ?

.
Adakah ini merupakan bala oleh tuhan supaya rakyat tahu akan kebenaranya parti yang nak berkuasa di Putrajaya ini ? Lepas seorang -seorang pemimpin mereka kena ......



VIDEO INI MEMBUATKAN AZMIN ALI INSAF?


Si Tanggang Azmin Ali yang selama ini bercakap mengenai keadilan, tetapi ibunya sendiri tidak mendapat keadilan… malahan ibunya menjadi caci maki Azmin, tetapi PAS jangan risau ini tiada kaitan dengan PAS kerana PAS hanya memikirkan Undi… tiada masa untuk menasihati pemimpin-pemimpin PKR yang rendah moralnya yang berdegar-degar bercakap mengenai ISLAM tetapi pemimpin atasan mereka sendiri mempermainkan hukum islam, PAS hanya jadi kuda tunggangan PKR & DAP

Pengakuan seorang ibu yang dizalimi anak sendiri… sama-sam kita berdoa moga Azmin insaf dan kembali ke jalan yang benar…

VIDEO BUKTI : PERUSUH #BERSIH PERLI LAGU NEGARAKU?


Lagu Negaraku dipermainkan oleh Perusuh bersih.Video diatas dengan jelas membuktikan agenda DAP dalam menukar lagu negaraku apabila berkuasa kelak.Sudah pasti Perlembagaan Malaysia bakal ditukar????


Dilihat mereka yang terlibat adalah terdiri daripada pelbagai lapisan umur dan masyarakat sehingga ada yang membawa sekali anak-anak kecil.

Barangkali ibu bapa atau mereka yang membawa anak-anak ini mahu memberitahu, bahawa sekiranya mereka berhadapan dengan masalah yang timbul di rumah atau sekolah, maka adakanlah demonstrasi dengan membaling batu ke arah ibu bapa mahupun gurunya sendiri.

Ataupun mungkin suatu hari nanti diharapkan anak-anak ini dapat memikirkan sendiri adakah apa yang ibu bapa mereka lakukan sekarang iaitu berdemonstrasi dapat memberikan faedah kepada rakyat dan negara atau sebaliknya.

Jika dilihat, banyak laporan di akhbar utama negara memaparkan kejadian yang tidak diingini, walaupun sebelum perhimpunan ini dilakukan, pihak penganjur menjanjikan ia akan berjalan dengan aman.

Tetapi hakikatnya indah khabar daripada rupa. Walaupun ada yang mengatakan ia merupakan provokasi pihak lain seperti polis sendiri, tetapi penulis ingin bertanya sekiranya demonstrasi ini tidak dilakukan, adakah perkara-perkara sebegini akan berlaku?

Cuba mereka bayangkan sekiranya yang diterajang, dipijak itu merupakan ayah atau adik beradiknya sendiri, adakah mereka sanggup lakukannya? Mungkinkah Islam atau ‘tok guru’ mereka memang menggalakkan supaya berbuat demikian atas dasar kebebasan dan mengetepikan perkara yang lebih utama?

Penulis tertanya-tanya sekiranya mereka mahasiswa atau golongan cerdik pandai, ke manakah letaknya daya keintelektualan mereka? Atau sekadar berada di atas lisan sahaja? Atau mereka lakukan apa sahaja asalkan ‘nafsu’ mereka tercapai tanpa memikirkan kesan buruk yang berlaku sebagaimana disuarakan oleh Pengasas Pondok Pulau Ular, Tumpat, Mohamed Zainal Abidin Awang dalam keratan akhbar Sinar Harian semalam: “Kami berpendapat apa yang dilakukan Nik Aziz itu hanya demi nafsu dan politik semata-mata dengan tidak mengambil kira masa depan umat Islam dan rakyat keseluruhannya demi mahu pembangkang ke Putrajaya."

Maka, penulis ingin nyatakan di sini bahawa demonstrasi bukanlah cara terbaik dalam menyampaikan sebarang tuntutan, malah ia digunakan selalunya sebagai medium pemuas nafsu dan mempunyai agenda tersendiri.

Demonstrasi pertama dalam sejarah Islam yang membawa kepada pembunuhan Sayidina Uthman b ‘Affan telah bermula dan dipelopori oleh seorang pendeta Yahudi, Abdullah b Saba’, yang telah berpura-pura masuk Islam. Dia mula melontarkan benih-benih fitnah terhadap Khalifah Uthman dalam kalangan umat Islam.

Dia dan golongan Yahudi yang lain telah mengambil kesempatan ketika mana banyaknya berlaku percampuran bangsa, ramainya mualaf dan orang awam yang masih cetek iman dan ilmunya dengan menabur fitnah melalui kiasnya yang batil tentang kewalian Sayidina Ali.

Tindakan tersebut adalah supaya kaum Muslimin membenci, menyingkirkan Sayidina Uthman dan akhirnya membawa kepada pembunuhannya.

Antara katanya adalah: “Sesungguhnya telah ada seribu nabi dan setiap nabi mempunyai wali (pengganti atau khalifah). Sedangkan Ali adalah walinya Muhammad sallallahu ‘alaihi wa sallam,". Kemudian dia berkata dan terus menabur fitnah: “Muhammad adalah penutup para nabi sedangkan Ali adalah penutup para wali."

Maka setelah pemikiran ini terpahat di pemikiran pengikutnya, maka mulalah ia mengeluarkan penyataan-penyataan yang berbaur hasutan untuk menumbangkan khalifah Uthman, menimbulkan huru-hara dan akhirnya mencetuskan pemberontakan terhadap pemerintah yang berselindung di sebalik nama amar ma‘ruf nahi mungkar. (sila lihat Tarikh ar-Rasul. 4/340 at-Thabari melalui Mawaqif dan Tahqiq Mawaqif ash-Syahabati fil Fitnati min Riwayat al-Imam ath-Thabari wal Muhaddisin juz 2 hal 342).

Maka dengan amar ma‘ruf nahi mungkar ala ‘sabaiyah’ inilah menyebabkan fitnah, timbulnya huru hara, dan peperangan sesama Muslim sendiri.

Adakah perkara seumpama ini mahu berlaku di negara kita? Siapakah ketua perhimpunan tersebut, wajarkah umat Islam menurutinya?

Berdasarkan fakta sejarah di atas, jelas menunjukkan demonstrasi tidak dapat menyelesaikan masalah malah manusia mengeksploitasikannya demi kepentingan atau objektif buruk sehingga menyebabkan keadaan bertambah gawat.

Di samping itu, demonstrasi juga memberi kesan yang negatif terhadap imej sesebuah negara.

Melalui demonstrasi jalanan yang dilakukan, ia dapat menarik perhatian masyarakat di dunia melalui apa yang dipaparkan di media-media.

Sebagaimana diketahui, media mempunyai ‘kuasa’ yang besar dalam mencermin dan mempengaruhi minda masyarakat. Maka media sudah pasti akan melaporkan apa yang berlaku di negara kita yang mana seolah-olah negara dalam keadaan huru-hara dan penuh dengan masalah.

Kesannya negara yang dikatakan sebuah negara Islam akan dilihat dengan gambaran dan perspektif negatif yang hanya disebabkan oleh tindakan mereka yang tidak bertanggungjawab atau berkepentingan ini.

Bagi penulis, apa yang lebih membimbangkan adalah kesan jangka panjang. Penulis melihat perkembangan demonstrasi yang berlaku di negara kita seolah-olah akan menjadi suatu budaya dan pendekatan yang akan sentiasa digunakan generasi akan datang untuk memprotes pihak yang mereka tidak puas hati.

Tidak dinafikan dikatakan di sana adanya demonstrasi aman yang dibenarkan dan dipanggil dalam Bahasa Arab ‘Masiirah’, manakala demonstrasi liar yang tidak dibenarkan dalam Islam, ia dipanggil ‘Muzhaharah’.

Tetapi realitinya yang dilakukan adalah ‘Muzhaharah’ kerana ia biasanya tidak akan dapat dikawal dengan akal yang sejahtera dan dalam masa yang sama diselubungi dengan bisikan-bisikan syaitan yang akhirnya bertindak agresif dan luar kawal.

Maka, kita tidak mahu generasi muda masa kini dan akan datang berfikiran sedemikian yang menjadikan demonstrasi sebagai medium utama dalam menunjukkan ketidakpuasan hati mereka terhadap sesuatu perkara sedangkan banyak lagi cara yang lebih baik dan berkesan boleh digunakan yang berpaksikan kepada intelek dan nilai-nilai murni sejagat seperti perdebatan, perbincangan dan perundingan.

Akhir kata, kita tidak mahu mencapai sebuah negara yang maju menjelang tahun 2020 nanti tapi malangnya mempunyai tahap pemikiran rakyat atau pemimpinnya yang seolah-

olah kembali ke zaman jahiliah, penuh dengan pertumpahan darah serta mempunyai masalah kecelaruan seksual seperti golongan LGBT iaitu lesbian, gay, biseksual dan transgender.UM

#HBN2012 PALING HEBAT DI DUNIA! LIBAT SEMUA BELIA PELBAGAI KAUM @HariBelia2012


Belia Tionghua melalui persatuan-persatuan belia masing-masing begitu teruja untuk menjayakan Sambutan Hari Belia Negara 2012 Mei nanti apabila kira-kira 200,000 telah memberikan komitmen untuk bersama-sama menyemarakkan sambutan tahun ini.

Mereka akan ditempatkan di Zon Perkampungan Cina dengan mempamerkan pelbagai aktiviti kesenian, kebudayaan disamping gerai-gerai pameran yang berkonsepkan budaya masyarakat Tionghua di sepanjang program lima hari itu.

“Zon khas belia Cina ini bagi menggalakkan lebih banyak penglibatan belia-belia cina pada Sambutan Hari Belia Negara (HBN) 2012 kali ini yang merupakan julung kali diadakan bagi menyemarakkan lagi semangat 1 Malaysia”, ujar Timbalan Menteri Belia dan Sukan, Senator Gan Ping Sieu dalam sidang medianya di sini hari ini.

Tambah beliau lagi, “Jangan salah sangka dengan menyangka bahawa Putrajaya ini hanyalah untuk satu komuniti sahaja tetapi ialah sebuah bandar yang dibina untuk golongan belia Malaysia tanpa mengira kaum.

Ia sekaligus memberi cabaran kepada semua belia Cina untuk merebut peluang menempatkan diri dalam 38 segmen yang telah disediakan di sepanjang sambutan lima hari itu.”

HBN 2012 akan diadakan selama lima hari bermula pada 23 hingga 27 Mei ini dengan 1000 persembahan dari dalam dan luar negara disamping 22 persembahan pentas yang menyajikan pelbagai bentuk persembahan mengikut segmen masing-masing.

Pertama kali diperkenalkan, perkampungan ini turut menyediakan program-program tersendiri seperti pameran-pameran pendidikan dan perlancongan, bakat-bakat daripada belia cCna, persembahan daripada artis-artis Cina tempatan dan luar negara serta banyak lagi.

Senator Gan optimis serta yakin bahawa belia-belia ini mempunyai kreativiti tersendiri bagi menghasilkan sesuatu dan terpulang kepada mereka untuk merealisasikannya.

Turut terlibat menjayakan program ini adalah seperti Soka Gakkai (SSGM), Fo Guang, Xiang Nan, EMCO, Persatuan Belia-Belia Cina, YMM, GBBM yang mengambil peluang dalam perhimpunan besar-besaran dengan mewujudkan kerjasama dua hala dalam memajukan ilmu pengetahuan, ilmu penganjuran majlis dan sebagainya supaya sesi pembelajaran itu lebih mampu dipelajari.


Monday, May 7

CHEGU BARD TERKENCING DALAM SELUAQ?

Tergelak MKP tengok riak muka chegu bard bila kena gertak dengan Armand Azha nie,Itu baru pertemuan salam kenal bukan lagi betul-betul nak letak tangan.Apa kejadah nie chegu bard punya kecut teloq bila dalam ceramahnya siap lagi gertak orang sana dan sini dan anak jantan bila dah hilang teloq tiada maknanya lagi dinamakan pejuang der....Sanggup pulak menjadi anjing si Ambiga menentang Polis....

LGE CUBA MENGELIRUKAN RAKYAT BERKENAAN HARGA TANAH BAYAN MUTIARA


Pemuda UMNO pulau pinang amat kecewa dengan sikap LGE yang masih cuba mengelirukan rakyat dan terus memesongkan rakyat berkenaan isu harga tanah bayan mutiara. Terbaru adalah pengakuan LGE bahawa harga tanah yang dijual kepada pemaju adalah lebih baik daripada harga penilaian Jabatan Penilaian dan Perkhidmatan harta (JPPH) Georgetown. 

LGE telah memaklumkan bahawa nilaian JPPH adalah RM65 sekaki persegi manakala harga yang ditetapkan oleh kerajaan negeri adalah RM200 sekaki persegi dan harga yang diperolehi daripada pemaju adalah RM240 sekaki persegi yakni jauh lebih bagus daripada harga penilaian JPPH. Kenyataan ini sebenarnya adalah kenyataan yang mengelirukan rakyat pulau pinang dan cuba menutup kesalahan kerajaan negeri DAP dalam hal penjualan tanah tersebut.

Penilaian JPPH telah dibuat pada 14/9/2009 dan surat kepada pejabat ketua menteri telah dihantar kepada pejabat ketua menteri pada 5 November 2009 no.rujukan surat PKM:JPPH/01540109 yang ditandatangani oleh Penilai Daerah iaitu Zuraidar Husin telah menyatakan harga antara RM 65 ke RM 83 sekaki persegi untuk pegangan tanah kekal. Untuk pegangan tanah pajakan 99 tahun pula harga yang dinilai adalah antara RM60 ke RM 77 sekaki persegi.Namun begitu surat tersebut juga telah menyatakan bahawa penilaian telah dibuat berdasarkan 4 perkara berikut iaitu:

1.Penilaian untuk tanah sahaja.
2.Nilaian adalah berasaskan kegunpaan tanah kosong tanpa Infrastruktur dan mengikut kegunaan iaitu untuk pembangunan bercampur dan komersil.
3.Pegangan hakmilik tanah adalah kekal dan pajakan 99 tahun.
4.Nilaian adalah sah untuk tempoh 6 bulan sahaja.

Pada 7/4/2010 yakni setelah tamat tempoh sah 6 bulan penilaian daripada 14/9/2009, kerajaan negeri telah menetapkan harga rizab bagi tender tersebut pada RM200 sekaki persegi. Tender tersebut pula ditutup pada 31/12/2012 yakni setelah hampir 16 bulan daripada tarikh penilaian pada 14/9/2009. Dengan mengambilkira kepesatan pembangunan yang terlalu drastik di Pulau Pinang dan kadar harga tanah yang meningkat setiap hari di Pulau Pinang adakah harga rizab RM200 sekaki persegi yang ditetapkan oleh kerajaan negeri DAP tanpa disokong oleh sebarang penilaian boleh diterima pakai.

Untuk makluman,kerja2 infrastruktur untuk keseluruhan pembangunan bayan mutiara telah disiapkan.Kononnya pula pemaju telah menawarkan harga yang lebih baik iaitu RM240 sekaki persegi boleh dijustifikasi dan perjanjian pula hanya ditandatangani dengan pemaju pada 11/11/2011 pada kadar harga RM240 sekaki persegi yakni selepas 26 bulan selepas tarikh penilaian. Manakala pembayaran pertama 2% yakni sekadar 20 juta lebih untuk tanah yang bernilai 1.1 billion hanya diterima pada februari 2012 yakni 29 bulan dari tarikh penilaian.

Bukankah rakyat pulau pinang akan lebih untung jika penilaian yang lebih tepat dan baru dibuat pada tarikh perjanjian jual beli iaitu pada 11 November 2011.Hakikatnya LGE telah mengelirukan rakyat Pulau Pinang dan Rakyat Pulau Pinang telah dikhianati dengan kepercayaan yang telah diberikan kepada KetidakCekapan, KetidakTelusan,KetidakAkauntabel Kerajaan Negeri DAP.

Ir.Shaik Hussein Mydin, KP UMNO Pulau Pinang

TERKINI : SIDANG DUN PULAU PINANG KECOH?


ADUN Barisan Nasional (BN) keluar Dewan Undangan Negeri (DUN) kerana tidak berpuas hati dengan kenyataan menuduh Umno akan merobohkan semua kuil jika kembali berkuasa di Pulau Pinang.

Ketua Pembangkang DUN, Datuk Azhar Ibrahim membantah kenyataan Ketua Menteri Lim Guan Eng yang menuduh semua kuil Hindu akan terancam jika Umno memerintah.

Apabila enggan menarik balik kenyataan itu dan meminta maaf, Azhar mengetuai 10 Adun BN telah keluar dewan.Seorang lagi wakil rakyat BN iaitu Adun Pinang Tunggal, Datuk Roslan tidak hadir Dewan sebentar radi.

Datuk Azhar mencabar Guan Eng mengulangi kenyataan itu di luar DUN jika berani dan seorang gentlemen.Menurutnya, kenyataan Guan Eng boleh membangkitkan ketegangan kaum dan mempunyai niat jahat untuk mewujudkan suasana tidak harmoni di Pulau Pinang.

rapid

rapid

Followers

PALING SEMPOI MINGGU INI

My Blog List

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi mkp.mkp tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.berkongsi maklumat dengan webmasterMKP@gmail.com

Blog Archive