Monday, April 2

NGO PALING HARAM JADAH DI PULAU PINANG/


Apa punya kejadah anak haram punya NGO yang sokong untuk melingkupkan melayu Pulau Pinang.Kongres Melayu Pulau Pinang barua DAP membuktikan mereka adalah segerembolan anjing DAP berskala pertubuhan yang begitu prihatin terhadap untung nasib DAP dan Lim Guan Eng.

Nak habaq mai barua punya NGO ini ditubuhkan atas pembiayaan Lim Guan Eng dan DAP untuk mengimbangi NGO, NGO melayu yang anti kepada DAP.

Persoalan yang dibangkitkan oleh Rahmad Isahak membuktikan beliau bebal dan gagal untuk bercakap berdasarkan fakta yang BENAR.Memang sah menjadi anjing menyalak bagi puak kapiaq harbi.Melayu macam nie patut disula pungkoq.

Selama kerajaan BN memerintah Pulau Pinang,syarat mendirikan masjid,surau dan kemudahan awam yang lain adalah WAJIB,tidak pernah mana mana kawasan perumahan baru syarat wajib ini diketepikan.

Apa yang dilakukan oleh regim DAP amat berbeza sekali, syarat wajib mendirikan masjid dan surau telah ditukar kepada "rumah ibadat" , maknanya sesuatu kawasan perumahan atau tanah yang sudah diwakafkan untuk masjid dan surau tidak lagi digazetkan sebagai tanah wakaf,sebaliknya tanah tanah ini dipindah ke CMI(Chief Minister Incopirated) dan statusnya di tukar kepada tanah rumah ibadat.

Status tanah wakaf yang ditukar kepada tanah rumah ibadat membolehkan tanah wakaf tersebut digunakan untuk membina gereja,tokong,kuil dan tidak terikat hanya untuk membina masjid dan surau.

Soal Umno tidak mengezetkan atau tidak langsung tak kena pada tempatnya,selama lebih 50 tahun BN memerintah,kepentingan umat Islam seperti kemudahan masjid dan surau tidak pernah diabaikan.Malah infrastrukturnya lebih banyak diberi peruntukan dan penambahbaikan.

Rahmad Isahak,jika ia pun mahu menegakkan bulu yang basah sepatutnya biarlah memberi alasan yang logik,malangnya persoalanya beliau tampak begitu membela DAP membabi buta dan memperlihatkan tahap kesetiaan kepada regim DAP cukup tinggi.



NGO Kongres Melayu Pulau Pinang hari ini mendakwa Umno merupakan pihak bertanggungjawab dalam memastikan bahawa tanah masjid di Bayan Mutiara tidak dijual kepada pemaju. 
Presidennya Rahmad Isahak berkata, Umno yang menyertai pentadbiran Pulau Pinang sebelum ini sepatutnya telah memastikan bahawa tanah berkenaan dipecahkan kepada lot selepas pelan fasa 1 projek tersebut diluluskan majlis perbandaran pada 2006.
Katanya, Umno tidak bertindak untuk menggazetkan tanah berkenaan dalam tempoh satu tahun lima bulan, sebelum Pakatan Rakyat mengambil alih pentadbiran negeri itu pada 2008.
Rahmad mempersoalkan tindakan yang dilakukan Umno untuk memastikan bahawa tanah itu dipecah lot untuk dimilik Majlis Agama Islam Pulau Pinang (MAIPP), memandangkan pelan yang diluluskan itu kini telah tamat tempoh.
Mengikut undang-undang, pejabat tanah tidak dapat mengeluarkan geran milik tanah kepada MAIPP, atau untuk memindahkan milikan tanah itu sekiranya tidak dipecah kepada lot, katanya.
"Apa yang telah Umno lakukan daripada 2006 hingga 2008, sebelum negeri itu diambil alih Pakatan Rakyat.
"Di mana bukti undang-undang bahawa tanah itu telah digazetkan dan dipunyai MAIPP seperti didakwa Umno," kata bekas kakitangan mahkamah itu lagi.
MKP Ayat Sempoi : Woiii Barua nampak sangat hang nie dah jadi anjing tambatan Guan Eng.


3 comments:

Juventus Loculus said...

orang islam ke ni sokong DAP sangat?

Anonymous said...

Lagi islam pada UMNO yg lingkup melayu walaupun bawah BN 50 tahun...

Anonymous said...

Bodoh punya umno...lot banglo dresidence boleh pecah lot nk lahap duit...lot masjid tak buat sampai tergadai. Lagi nak kata...haram jadah laaa umno ni.

Followers

My Blog List

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi mkp.mkp tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.berkongsi maklumat dengan webmasterMKP@gmail.com

Blog Archive