RAPID

Wednesday, June 5

ADAKAH PERDANA MENTERI MALAYSIA KE-7 DARI UMNO BAKAL MUNCUL.......?


Itu yang bermain difikiran MKP sejak semalam apabila memikirkan keadaan Politik semasa selepas PRU-13 yang dianggap "Ibu Segala Pilihanraya". Ada kalanya memberikan apa yang terbaik tidak semestinya dihargai pada orang yang menerima akan tetapi apabila untuk lari dari kesalahan atau inginkan sesuatu habuan sudah tentu pekara yang baik dilakukan selama 2-3 tahun dilupakan. 

Tempoh bertenang selama sebulan yang telah diberikan agaknya telah sampai. Mungkin diatas sebab itu membuatkan ramai dikalangan rakan-rakan blogger menghentam orang kanan serta penasihat DS Najib Razak. Bukan semua menghentam itu tidak bagus akan tetapi teguran itu bagus jika dilakukan dengan fakta yang boleh diterima akal.  

Akan tetapi sesetengahnya agak keterlaluan dan nampak seperti bodoh atau diperbodohkan serta mengikut apa yang dimomokan oleh pembangkang.Adakah mereka sedar dengan tindakan sedemikian bererti bakal memusnahkan kreditbiliti Ds Najib Razak itu sendiri. 

Bagi MKP satu gelombang yang besar sedang dilakukkan oleh pihak tertentu untuk menyingkirkan DS Najib Razak.Menyalahkan orang lain tidak semestinya menyelesaikan masalah sedangkan banyak lagi kelemahan kita perlu dibaiki. 

UMNO tidak lagi dipandang tinggi dan tidak lagi disokong seperti dahulu. Sesungguhnya ramai orang Melayu meluat dengan UMNO, anggapnya tidak lagi relevan dan perlu ditolak pun. 
Kenapa?. Kerana UMNO tidak lagi berjuang untuk bangsa, agama dan tanahair. UMNO ternampak dan memang pun benar, berjuang untuk kepentingan orang-orang tertentu dalamnya dan ahlinya sahaja. UMNO berjuang untuk jawatan dan pangkat, untuk memperkayakan diri, untuk sagu hati, untuk poket sendiri. 
Untuk ini mereka berusaha mengurangkan kemungkinan diri mereka dicabar, kurangkan kemungkinan diganti oleh sesiapa yang lebih layak. UMNO adalah hak ahlinya, hak pemimpinnya yang sedia ada dan bukan hak orang Melayu. Setelah mereka mendapat tempat jangan benar orang Melayu lain, terutama yang memiliki kebolehan tertentu, menyertai UMNO. UMNO adalah untuk pemimpin dan ahli semasa, dari ketua cawangan kepada ketua bahagian. UMNO tidak perlu tambahan ahli, tidak perlu penyertaan sesiapa lagi kerana ahli yang sedia ada perlu memelihara habuan mereka. Jika terlalu banyak ahli, habuan perlu dikongsi. Dan habuan yang dikongsi tentulah tidak sebanyak sebelum berkongsi. 
Apa itu perjuangan untuk bangsa, agama dan tanahair! Bukankah yang sudah ada dalam UMNO, sebagai pemimpin atau ahli biasa terdiri dari bangsa Melayu, yang beragama Islam. Perjuangan untuk diri mereka bermakna perjuangan untuk bangsa mereka, bangsa Melayu, agama mereka, agama Islam. Oleh itu perjuangan untuk bangsa, agama dan negara sedang diteruskan, tanpa penyertaan Melayu lain.  
petikan dari Blog TUN M KLIK
Memang benar apa yang dinyatakan oleh Ayahanda Tun Mahadir. Faktanya tepat sekali dan MKP sendiri mengalami apabila menjadi Ahli UMNO Bahagian Tanjong P-049.

Mungkin hanya kemaruk kuasa dan mengidamkan Projek yang boleh mengkayakan poket sendiri sehinggakan program yang dianjurkan hanya orang tertentu yang hadir itupun hanya beberapa kerat. Jika tanpa kehadiran Ketua sudah pasti ekornya tidak muncul...

Kenapa!!!!! korang nak mengamuk pulak dengan MKP? Silakan......Mungkin lepas nie dedahan lebih pedih buat korang....Sabotaj majlis hari Raya????? yup MKP ada video lagi apa perancangan korang...

Mesyuarat PEMUDA CAWANGAN hanya 9 ahli pun ada. Sampai kritikal macam tue pun tak mahu tambah ahli. Apa punya mangkok hayun korang nie..

MKP Ayat Sempoi : Bagilah masa pada DS Najib untuk melakukan Tranfomasi selepas PRU-13. Jika tiada perubahan jugak selepas pemilihan UMNO yang bakal menjelang korang buatlah apa yang dihajati...


3 comments:

Anonymous said...

Kalau dah Tun sendiri sindir sendiri mahu ingat la.. Jgn terikut cara pembangkang. Transformasi pulak demi generasi baru.. Orang muda bukan minat brg antik.

Anonymous said...

Apa apapun boleh terjadi..bukan hanya ahli UMNO saja yg undi..bukan ahli Umno pun ramai menyumbang undi utk kepentingan bangsa. Tapi pemimpin gagal melihat ke Melayu. Org bawah melihat pemimpin lebih ke cina.

Berubah segera. Apa apa pun boleh terjadi. Melayu mau PRO MELAYU. JGN PEDULI CINA. CINA TAK PEDULI MELAYU.

Anonymous said...

Pemimpin UMNO ni suka sangat bagi muka kat cinabeng. Cuma ada 2 perkara yg mengambarkan mereka ni

1) suka sangat pantat cinabeng

2) keluar dari pantat cinabeng mcm ass.CM penang.(ZAHRIL KHIR JOHARI)

Followers

My Blog List

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi mkp.mkp tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.berkongsi maklumat dengan webmasterMKP@gmail.com

Blog Archive