exponegaraku

Saturday, June 8

ANWAR : KALAU NAK BOIKOT PUN SAPA PEDULI......KESIAN #LainKaliLah


Polisi kerajaan yang diluluskan mungkin tidak akan menjadi komprehensif jika tiada suara pembangkang pada sesi Parlimen ke-13. 

Inilah masalahnya apabila orang tak boleh terima kekalahan, ada saja cara nak buat kacau, macam kes Datuk Seri Anwar Ibrahim and the geng yang merancang nak boikot taklimat parlimen pada 11 Jun ini.
 
Pembangkang tidak perlu memboikot adat sesi mengangkat sumpah Parlimen itu jika mahu permasalahan berbangkit dibahaskan di Parlimen.
 

Tujuan Parlimen bersidang pun untuk menggubal undang-undang atau untuk memperhalusi apa jua dasar, apa jua masalah negara.
 
Apa jua isu tanpa penglibatan sepenuhya kepada ahli-ahli Parlimen sama ada pemerintah atau pun pembangkang, maka rang-rang undang-undang itu mungkin tidak berapa lengkap dan komprehensif.
 
Sesi Parlimen tetap akan diteruskan seperti biasa biarpun pembangkang terus berhasrat boikot majlis berkenaan.
 
Pihak pembangkang tidak mempersoalkan jika satu-satu dasar yang diluluskan oleh Parlimen itu tidak memuaskan hati mereka.
 
Kalau tanpa ikon daripada ahli-ahli Parlimen pembangkang, maknanya nanti kalau undang-undang itu diluluskan mungkin tidak cukup matang.
 
Jadi sebelum undang-undang diluluskan, mestilah ada perbincangan yang mendalam daripada ahli-ahli Parlimen keseluruhannya.
 
MKP berharap pembangkang mengambil tindakan rasional dan tidak terikut-ikut dengan emosi sehingga akhirnya merugikan mereka sendiri.
 
Apabila sesuatu undang-undang atau dasar diluluskan, janganlah pembangkang merungut pula.
 
Jika Anwar Ibrahim ini benar hendak memboikot Parlimen, nampaklah kepada rakyat dan kepada dunia luar bahawa mereka ini bersikap tidak berparlimen, bersikap kebudak-budakkan, nampak tidak matang dan juga nampak dendam kesumat yang tiada asasnya.
 
Setelah gagal mempengaruhi rakyat di negara ini melalui perhimpunan 'Blackout 505' di seluruh negara bagi membantah keputusan Pilihan Raya Umum ke 13, pembangkang kini dilihat terus mencari perhatian dengan strategi barunya.
 
Terbaru difahamkan, Ketua Umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim dilaporkan berhasrat untuk memboikot sesi mengangkat sumpah Parlimen ke-13 pada 24 Jun ini sebagai tanda protes terhadap keputusan pilihan raya umum, 5 Mei lalu yang disifatkan sebagai tidak telus.

1 comment:

Anonymous said...

Hairan bi ajaib. Apalagi tak abis-abis ni. Kenapa tak tumpukan naikkan ekonomi Melayu.Boikot memanjang ni apa citer.Dah bagi duduk kat Tanah Melayu ni pun dah bagus.Sama2 ler jadikan tanah melayu ni berpendapatan tinggi. Yang penting, bagi melayu ler plak rasa hidup kaya raya...Nak hentam jer.. Muhasabah dan berdoa ler banyak2..ambil air sembahyang...dan sembahyang...doakan semua Melayu maju dan kaya raya...

Followers

My Blog List

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi mkp.mkp tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.berkongsi maklumat dengan webmasterMKP@gmail.com

Blog Archive