RAPID

Saturday, June 15

KESIAN KORANG NAIK JUGAK TRAK JERIJI BESI #BLACKOUT505 DITAHAN @PDRMsia


Drama ciptaan CheguBard telah bermula apabila FlashMob yang berlangsung didepan SOGO sebentar tadi.Seramai 17 peserta 'flashmob' termasuk seorang wanita dan kanak-kanak ditahan sewaktu mengadakan 'flashmob' di hadapan gedung membeli-belah Sogo sekitar jam 2.50 petang.

Apa yang telah diberitahu pada MKP kanak-kanak berkenaan adalah anak kepada peserta yang telah menyertai FlashMob berkenaan. Pihak pengajur FlashMOb bakal mengunakkan kanak-kanak ini untuk meraih simpati masyarakat. Akan tetapi mengikut Akta Perhimpunan Aman ibubapa anak berkenaan boleh didakwa mengikut APA.


Selepas ini jika masih lagi menyalahkan pihak Polis sudah pasti mereka ini buta huruf atau tidak faham undang-undang.


Mengikut undang-undang yang telah ditetapkan pihak PDRM boleh menangkap sesiapa sahaja yang peserta kerana ianya telah termaktub didalam APA 2012. Di antara yang terawal ditahan adalah Pengarah Propaganda NGO Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM), Edy Noor Reduan

Menurut seorang pegawai polis memaklumkan bahawa mereka di bawa ke ke Ibu Pejabat Daerah Dang Wangi, dengan kenderaan Black Maria untuk tindakan lanjut.

Korang dah langgar undang-undang so lepas nie jangan pulak salahkan Polis yang menjalankan tugas mereka demi menjaga keamanan Rakyat Malaysia. 

3 comments:

ALahaI sI LunCAi said...

HE!HE!HE!

' TINDAKAN LANJUT '?

ADA KER..?

Anonymous said...

Dah berapa ramai ibu-bapa membawa anak-anak ke perhimpunan seperti ini tapi tiada tindakan diambil. Ibu-bapa harus didakwa serta-merta kerana membahayakan si anak. Kalau di negera barat, memang tak lepas punya...tapi kenapa polis tak bertindak????? Kami rakyat yang cintakan keamanan dah bosan tengok undang-undang diperlekehkan macam ni!!!

Patriotik

Anonymous said...

Hinanya,ambik upah buat demo,lebeh baik motong gotah,motong buah sawit,berapa RM sangat lah anuar bagi,yang badan tegap u lebeh baik masok ATM dapat juga gaji ada juga jasa pada negara,ni nak berjasa kt Nuar,masa dia berkuasa dulu ada dia pandang korang ke.Bangang x bertempat!

Followers

My Blog List

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi mkp.mkp tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.berkongsi maklumat dengan webmasterMKP@gmail.com

Blog Archive