Thursday, June 13

FACEBOOKER PENANG KAKI SONGLAP MEROYAN PADA UMB pasca #PRU13 - @TunFaisal @KhairyKJ @NajibRazak


Pada mulanya MKP malas nak melayan Langau Musibat yang ada di Pulau Pinang. Entah kenapa tiada angin serta ribut asyik menghentam UMB dan Tun Faisal? Mungkin tak puas hati kot?

Pada fikiran MKP mereka berdua ini tak ubah seperti ORANG TUA TAK SEDAR DIRI. Jika mahu kerja anda diiktiraf oleh pucuk pimpinan UMNO Pulau Pinang buatlah kerja yang boleh membantu UMNO Pulau Pinang serta langkah kerja mestilah nampak hasilnya.


Semasa kempen PRU-13 yang lalu Musibat 2 ekor nie diberikan tugasan oleh seorang ADUN UMNO yang bertanding di Pulau Pinang, Kerja mereka ini tidaklah susah mana pun hanya Up-date Facebook Program serta aktiviti Adun itu sahaja. Itu pun hanya tempoh berkempen.

Namun akhirnya ADUN berkenaan tertipu dengan madah berhelah Musibat 2 ekor ini. Dah lah wang dikebas malah kerja langsung tak buat.

Itu baru sedikit saja didedahkan!!!! Ada lagi banyak karenah/onar yang telah dibuat pada pemimpin lain MKP simpan dulu buat seketika...

Yang peliknya salah seorang dari mereka adalah anak kepada ADUN WANITA UMNO Pulau Pinang yang bertanding akan tetapi tidak membantu Emaknya. Anak seperti ini boleh digelar sebagai MUSIBAT. Yang penting baginya adalah wang dikejar untuk memenuhkan poket sendiri.

MKP tidak mendedahkan nama mereka buat seketika namun bila sampai masanya MKP akan londeh semuanya.
1. UMB adalah jentera parti di peringkat Pergerakan Pemuda UMNO. Ia bukan berada pada satu tahap yang sama dengan sebarang Biro Majlis Kerja Tertinggi UMNO dan Jentera Penerangan Pusat, tetapi merupakan hanya sebahagian kecil daripada Jentera Penerangan Pusat. Atas kapasiti Pergerakan Pemuda UMNO, ada had dan batasan dari segi operasi dan peruntukan. UMB bukan pasukan blogger bebas yang boleh bertemu dengan mana-mana Pengerusi Badan Perhubungan Negeri melainkan selepas melalui heirarki parti. Dalam Pilihan Raya Kecil (PRK), kelulusan beroperasi di dalam PRK diluluskan oleh Ketua Pergerakan Pemuda UMNO Malaysia dan UMB perlu bergerak melalui Ketua Penerangan UMNO selepas mendapat izin dan laluan daripada Ketua Pemuda UMNO Negeri dan Pengerusi Badan Perhubungan Negeri. Ini merupakan format yang dilalui oleh UMB sejak Pilihan Raya Kecil (PRK) Manek Urai sehinggalah Pilihan Raya Negeri (PRN) Sarawak. 
2. Berdasarkan keputusan yang dibuat di dalam Mesyuarat Jawatan Kuasa Pemuda UMNO Malaysia baru-baru ini, jawatan Exco Pemuda UMNO Malaysia dan Pengerusi biro, sekretariat dan unit dalam PPUM masih kekal dan berkuat kuasa sehingga pemilihan parti. 
3. Berdasarkan perjanjian yang dibuat dengan para blogger dan cybertroopers sebelum mereka menyertai UMB, selepas operasi terakhir, iaitu PRU-13, semua blogger dan cybertroopers UMB TIDAK LAGI terikat dengan sebarang peraturan dan garis panduan yang ditetapkan oleh UMB. Mereka bebas memilih untuk terus bersama UMB atau untuk menjadi blogger dan cybertroopers bebas seperti status mereka sebelum menyertai UMB.  
5. Sebagai blogger dan cybertroopers bebas, adalah tidak adil untuk saya dan UMB  menyekat mereka daripada menyuarakan pandangan mereka. Atas status BEBAS mereka ini, maka UMB dan saya tidak akan bertanggung jawab sama sekali dengan sebarang tulisan, kenyataan dan pendekatan mereka. 
6. Namun begitu, sekiranya terdapat operasi khas, misalnya himpunan Black-Out dan PRK yang memerlukan bantuan mereka, mereka akan dipanggil semula untuk membantu UMB dan BN. UMB akan mengambil mode ad-hocracy mulai hari ini.
 http://tunfaisal.blogspot.com/2013/06/umb-pasca-pru14-anda-blogger-dan.html

MKP Ayat Sempoi : Tun Faisal dah bagi "Green Light". Bukan SUSAH nak LONDEH.....SEMUDAH A,B,C....BUDAK TADIKA PUN RETI.....



1 comment:

Anonymous said...

sekor langau tua nak mampos...
sekor lagi langau anak mak...

klau nak main gila sangat jom la!!!

pendedahan mcm ni akan memalukan diri sendiri pada yang dok berlagak hebat...

DAH TUA PUN BODOH!!!

harakiri...

Followers

My Blog List

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi mkp.mkp tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.berkongsi maklumat dengan webmasterMKP@gmail.com

Blog Archive