RAPID

Friday, June 28

KETUA MENTERI MELAKA!!!! KENAPA JADI BACUL DENGAN DESAKAN CINADAP.......?


Kenapa kita perlu takut di atas untuk menegakkan HAK bangsa kita sendiri ? Mengapa perlu tunduk dengan desakkan dari bangsa lain ? Mengapa kita perlu menjaga hati orang lain sedangkan hati kita mereka tidak pernah jaga ?

Come on la... BN menang hari ini sebab ramai yang memikirkan bahawa masyarakat akan mengalami kesukaran hidup bila DAP dapat memerintah negara... Lihat sahaja peniaga melayu di Penang apa yang mereka dapat ? 

Ini Negara Malaysia la... Perlu ke kita tunduk kepada desakkan bangsa lain ke atas tanah air kita sendiri... Orang melayu berpecah belah kerana nak rebut jawatan dalam parti, nak berkuasa , nak berebut perempuan , nak berebut harta dan sebagainya... 

Bila dah ada kuasa pun masih nak tunduk kepada desakan oleh segelintir manusia yang tak sedar dek untung tu ... MKP kecewa bila kepimpinan negeri masih memberi muka dan ruang kepada bangsa itu... 

Tapi apakan daya... Kita ni hanya orang kecil yang tidak suka mengipas pungung pemimpin.. Tapi terpulanglah....

Polimik rasisme yang ditimbulkan DAP lanjutan dari keputusan kerajaan Melaka untuk menutup pusat penjaja di Jonker Walk, telah menyerlahkan isi perut sebenar parti rasis yang mengaku sebagai berbilang kaum itu.

Sementara kerajaan negeri Melaka membuat keputusan berkenaan untuk ‘melegakan’ kesesakan lalulintas yang diakibatkan oleh pembukaan Jonker Walk pada 2010, DAP pula memandang tindakan itu sebagai balas dendam kerajaan BN terhadap masyarakat Cina (akibat menolak BN dalam PRU13) yang membentuk kumpulan majoriti peniaga di Jonker Walk.

Menyerlahkan lagi kerasisan tersebut bila Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng mengancam untuk tidak membenarkan bazar Ramadhan dibuka di negeri tersebut pada bulan puasa yang akan datang.

Apa alasan untuk tidak membenarkan orang Melayu Pulau Pinang berniaga pada bulan Ramadhan, adakah sama dengan masalah yang berlaku di Melaka?  Dan apa kaitan pulak hal yang berlaku di Melaka dengan Pulau Pinang?  Kita cabar Guan Eng tutup Bazar Ramadhan, itupun kalau beranilah, jangan cakap saja lebih.

Lagipun, ini bukan pertama kali DAP menutup periuk nasi peniaga Melayu, sudah banyak kali tapi kurang diketengahkan.  Sementara orang Cina diberi sebesar-besar kebebasan untuk berniaga mengikut suka hati mereka di negeri yang mereka jajah.

Sekurang-kurangnya dengan berlaku penutupan Bazar Ramadhandi Pulau Pinang  ini, orang Melayu di seluruh negara akan semakin berat untuk mengundi DAP.  Sekarang pun dah berat, tambah dengan tindakan macam ini, lagilah berat.

Dari kejadian ini nampak jelas bahawa DAP memang sebuah parti rasis, menggunakan alasan rasis untuk menghasut orang Cina supaya tidak mengundi BN, dan bila cubaan itu gagal menumbangkan BN, DAP mengangkat hampir setiap keputusan kerajaan persekutuan/negeri berkaitan orang Cina sebagai isu rasis.

Semua ini dilakukan bagi menutup kegagalan (lebih kepada pembohongan) Anwar Ibrahim menghadirkan jumlah undi yang cukup dari orang Melayu dan orang India untuk menumbangkan kerajaan BN, bila mana DAP berjaya menghasut hampir 100% orang Cina untuk menyokong Pakatan Rakyat dalam PRU13 yang lepas.

‘Tragedi’ ini sepatutnya membuka mata banyak pihak yang enggan melihat DAP sebagai parti rasis. Banyak yang sudah disebutkan tentang perkara tersebut, tapi malangnya masih ada juga segelintir dari masyarakat kita, terutama orang Melayu yang tergamak memberi undi kepada parti rasis ini.

5 comments:

Anonymous said...

Di manakah suara pemimpim2 melayu bila peniaga melayu ditindas oleh rejim DAP? Tak kedengaran langsung.Sebab apa? Sebab pemimpin melayu khususnya UMNO takut untuk bersuara atas arahan PM pondan dan pada masa yang sama asyik dok sibuk berebut jawatan dan masyuk..Percayalah UMNO akan dihukum dalam PRU 14 nanti bermula dengan PRK Besut.

Melayu Raya said...

Kenapa pemimpin Melayu bacul?UMNO kan dah menang?Tunjuklah taring sikit kalu tidak sampai bila pun kena pijak kepala..dulu isu Paria lepas tu sekolah vanukular ni isu pasar malam pulak?Melayu UMNO zaman kini memang lelemah!nanti PRU 14 UMNO pun bungkus kalu macam ni...tak boleh diharap!

Anonymous said...

Pas juga parti Melayu. Kenapa nak salahkan UMNO sahaja?
Bila UMNO bertindak ada pula Melayu Pas yang sokong DAP.

Anonymous said...

mana pemimpin melayu pembangkang ketika peniaga melayu ditindas..bukan kah pas dan pkr sekutunya.. dinegeri BN peniaga melayu boleh jual..yg selalu di halau ditindas di penang atau kl kawasan dap.. tak lama lagi menjalar ke selangor.. tunggu aje la..

di melaka tu jw kawasan cina..

Anonymous said...

mungkin ada tekanan... baru nak buat dah ada si nazri yg sibuk jadik wakil bercakap cina.. konon alasan pelancong... mana ada pelancong beli kat situ.. cina kui adala...

tentu kita tak lupa si nazri yg melayan anak cina kurang ajar tu..siap sambut lagi sibangsat tu.. konon takut alih undi boleh bawak penyokong cina...tuiiiiii puiiiii dah di kencing cina masih tak cukup lagi....

apa kata najib!!!?????????

Followers

My Blog List

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi mkp.mkp tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.berkongsi maklumat dengan webmasterMKP@gmail.com

Blog Archive