RAPID

Wednesday, September 18

@KhairyKJ BOLEH GOYANG TELOQ JIKA PENCABARNYA AKHRAM SYAH SANUSI............


MKP agak pelik dengan mamat sorang nie yang beriya-iya mahu mencabar Menteri Belia dan Sukan sebagai Ketua Pemuda UMNO Malaysia. Bukan apa inilah dikatakan "Pemimpin Bermusim" maksudnya muncul apabila tiba pemilihan lepas tue hilang dan tak buat kerja. Memang musibat macam nie banyak ada didalam UMNO.

Pendapat MKP mengatakan bahawa Akram Syah nie tak layak untuk bersaing dengan Khairy. Umpama kereta Kancil diajak berlumba dengan FERARI TURBO.Start Gear aje dah makan asap.Apa jasa yang menaikan nama Akram Syah nie... Tak pernah dengaq pun....

Cubaan Akramsyah Sanusi mahu menggunakan MAYC sebagai tempat meletakkan dia untuk bertanding Ketua Pemuda UMNO Malaysia. Kalau didalam NGO pun tak menonjol nak lawan lebih baik duduk rumah jaga anak bini lagi baguih bro. 

MKP tidak mempunyai masalah jika Akram bersungguh untuk bertanding di peringkat Ketua Pemuda. Kalau RMW (Rembau Most Wanted) menang dengan mudah, dia akan menjadi seorang pemimpin UMNO yang semakin sombong. Selama ini MKP bukan suka sangat dengan Khairy nie pun. Sebelum nie tangan dan kaki MKP terikat dengan perjanjian yang telah dilafazkan.

Apabila Menteri KBS dengar tentang kemungkinan Akramsyah ingin bertanding, ayat awalnya adalah Akram sekadar gila glamour. He’s not a worthy opponent. Kalau Khir Toyo dan Mukhriz Anak Mahathir pun boleh dijahanamkan, apalah sangat Akramsyah Sanusi.

Nama Sanusi memang membawa sedikit gegar. Tapi setakat itu sahaja. Sanusi pun dah kena buang dari UIAM dan tidak lagi mempunyai sebarang jawatan. Hantu raya yang tidak ada tapak politik macam ini tidak merisaukan RMW.

Soalnya, takkan tidak ada kepimpinan lain di dalam Pemuda UMNO/UMNO yang ada keberanian nak berentap dengan KJ. Hanya kerana dia Menteri KBS, semua sudah hilang syahwat nak bertanding?

Mukhriz?

Usaha nak membawa Mukhriz nak bertanding Naib Presiden ini adalah usaha sia-sia. Malahan, kalau Mukhriz ada keberanian politik, dia patut masuk bertanding semula Ketua Pemuda. Itu lebih afdal.

Barulah kita tengok samada kuasa Mahathir masih mampu menggigit dalam UMNO. Kalau setakat Naib, MKP ini berani jamin Mukhriz akan belayar malam. Tak ada peluang. Tak kiralah dengan undi beberapa blog yang sedang dilakukan pada ketika ini. Dalam UMNO, poll tidak membawa makna.

Apa kata Mukhriz bertanding semula Ketua Pemuda – sambil mencari pair yang baik di kalangan yang ada pada ketika ini.

Malahan, kalau Akramsyah Sanusi ada umur, gandingan Mukhriz-Akramsyah nampak lebih menggigit.

Mukhriz lawan Ketua Pemuda, sambil disokong penuh oleh Tun Mahathir, Sanusi Junid, Ku Li dan lain-lain. Barulah sedap.

Kalau setakat Akram, KJ boleh lepak sambil senyum sahaja.

10 comments:

Anonymous said...

MKP,

Pas pernah melalui situasi serupa iaitu kehadiran satu perasaan di mana kalau individu yang tidak secocok dengan kemahuan pemimpin tertentu digantikan dengan individu yang lebih cocok (kononnya) maka kebarangkalian untuk sampai di Putrajaya jadi lebih besar.

Bila saja kerusi Timbalan Presiden Pas berpindah tangan dari golongan yang dikatakan tidak cocok dengan pemimpin tertentu, kepada tangan yang dipersepsikan lebih cocok, ia dilihat sebagai satu sandaran untuk menuju Putrajaya. Juateru, satu kapal bersorak sorai meraikan perpindahan kerusi berkenaan kerana Putrajaya seolah-olah sudah berada dalam genggaman.

Apa yang Pas tidak sedar ialah, pihak yang menentukan sama ada Pas boleh sampai atau tidak di Putrajaya bukanlah para ahli atau kelab tertentu tetapi golongan majoriti. Pas boleh merestui seseorang dan tolak seseorang untuk posisi tertentu tetapi restu Pas tidak semestinya sama restu golongan majoriti di luar sana.

Anonymous said...

Setuju sangat, siapalah AKramsyah ni nak lawan KJ tuh...jangan-jangan depa dah setting awai2 lagi biar yang nak lawan denghan KJ cuma sekadar mamat koro yang org tak kenai pun...DALAM UMNO SEMUA BOLEH KOT???

nickarshaw said...

Woii MKP...Awat hang ni bodo sngt. Mukhriz dh umoq beqapa pelaq woii yang hang pangge dia lawan KJ tu ? Hang ni qeti ka tak qeti ? Aku rasa mamat RMW melalui naina marecan dah byaq kat hang ni pangge hang buat ceta gila ni..Hang pun dah jadi meqak la no...
Hang tau ka pasai apa tak da sekoq pun pemuda dlm kalangan AJK Pemuda UMNO yg beqani lawan RMW pelaq yang hg bangga sngt tu...Semua pelaq2 dlm pemuda dah kena beli la dajei woii..Teloq semua dh pakat kena ikat benang dgn RMW tu..semua dh boleh bahagian kaw kaw dulu dr KJ. Termasok la hg sekali kot , tu yg hang dok buat provoc sakan sngt ni..Semua pemimpin yg ada dlm pemuda UMNO skrg ni semuanya dah jadi hampas nyoq ..dh tak boleh pakai..Bagi binatang makan boleh la..pelaq sunggoh.

Anonymous said...

suatu masa dulu jawatan ketua pemuda ni ada suey siau


kekallah rembau most wanted. muga kekal di situ saja selama-lamanya

Matkilau penang said...

saudara Nickarshaw,

aku ingat hang nie tak tahu sejarah dan buta perut....Kalau bodoh jangan habaq kt orang nanti malu. MKP bagi sikit fakta mengenai sejarah PEMUDA UMNO....Kisah ini terjadi pada tahun 1963....

Tun Sardon dan Datuk Ahmad memimpin Pemuda UMNO selama 14 tahun. Ketika itu terlalu ramai pemimpin pergerakan berkenaan berusia lebih 40 tahun. Satu pindaan dilakukan terhadap Pergerakan Pemuda UMNO apabila umur bagi meminpin pergerakan itu dihadkan kepada 40 tahun, kecuali jawatan Ketua Pemuda.

MKP tidak dibayar oleh khairy atau sesiapa???Kalau ada bukti aku ambil duit sila dedahkan.........tue pun kalau ada bukti serta ada teloq..kalau tak berani lebih baik potong teloq bagi kt anjing...

Anonymous said...

hahaha..teloq si kj ni mmg besor spt ramai penjilat!!

Anonymous said...

jangan kurang ajaq dengan sultan Pahang,umno Pahang pun ada teloq,akram shah akan dapat habuan dari orang Pahang.

Anonymous said...

Sokong KJ !!! Pemuda sokong KJ !!! Belia sokong KJ !!!

Anonymous said...

KJ THE BEST...

KJ MEMBUKA MINDA KEPADA SEMUA ORANG..

KJ PEMUDA YANG SEGAK...

KAMI SOKONG KJ...
KAMI SOKONG KJ...
KAMI SOKONG KJ...
KAMI SOKONG KJ...
KAMI SOKONG KJ...
KAMI SOKONG KJ...
KAMI SOKONG KJ...
KAMI SOKONG KJ...
KAMI SOKONG KJ...
KAMI SOKONG KJ...
KAMI SOKONG KJ...
KAMI SOKONG KJ...
KAMI SOKONG KJ...
KAMI SOKONG KJ...
KAMI SOKONG KJ...
KAMI SOKONG KJ...
KAMI SOKONG KJ...
KAMI SOKONG KJ...
KAMI SOKONG KJ...
KAMI SOKONG KJ...
KAMI SOKONG KJ...
KAMI SOKONG KJ...
KAMI SOKONG KJ...
KAMI SOKONG KJ...
KAMI SOKONG KJ...
KAMI SOKONG KJ...
KAMI SOKONG KJ...
KAMI SOKONG KJ...

Anonymous said...

KAMI SOKONG KJ...
KAMI SOKONG KJ...
KAMI SOKONG KJ...
KAMI SOKONG KJ...
KAMI SOKONG KJ...
KAMI SOKONG KJ...
KAMI SOKONG KJ...
KAMI SOKONG KJ...
KAMI SOKONG KJ...
KAMI SOKONG KJ...
KAMI SOKONG KJ...
KAMI SOKONG KJ...
KAMI SOKONG KJ...
KAMI SOKONG KJ...
KAMI SOKONG KJ...
KAMI SOKONG KJ...
KAMI SOKONG KJ...
KAMI SOKONG KJ...
KAMI SOKONG KJ...
KAMI SOKONG KJ...
KAMI SOKONG KJ...
KAMI SOKONG KJ...

Followers

My Blog List

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi mkp.mkp tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.berkongsi maklumat dengan webmasterMKP@gmail.com

Blog Archive