RAPID

Tuesday, September 24

@NajibRazak tweet dari Ibu Pejabat Twitter


Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak hari ini memberikan tweetnya dari Ibu Pejabat Twitter di Lembah Silicon di San Fancisco. 

Dalam postingnya tepat jam 2.05 pagi waktu Malaysia, beliau berkata: 
"Great session at Twitter HQ. A wonderful platform to engage with Malaysians and the Global Community." (Sesi yang hebat di Ibu Pejabat Twitter. Ia platform mengagumkan untuk berhubung dengan rakyat Malaysia dan juga Komuniti Global). 
Perdana Menteri juga bertemu Ketua Eksekutif (CEO) Twitter Dick Costolo. 

Najib berada di San Fancisco dalam lawatan kerja tiga hari ke Amerika Syarikat termasuk menghadiri Perhimpunan Bangsa-Bangsa Bersatu (PBB) di New York. 

Bagi MKP Ds Najib Razak adalah diantara Pemimpin UMNO aktif di laman twitter. Agak susah jugak nak beritahu pada pemimpin UMNO yang lain pentingnya laman twitter ini untuk mendekati rakyat. Mungkin dengan pendekatan yang telah dibuat oleh Perdana Menteri Malaysia ini bakal mengubah situasi ini.

Jika UMNO mahu diterima di mata rakyat, Pemimpin UMNO harus aktik dilaman Twitter. UMNO dilihat parti tua dan imej ini harus dikikis....!

Pada PRU-13, peningkatan jumlah pengundi muda cukup memberangsangkan. Sebanyak 19 peratus (dua juta) yang berumur antara 21 hingga 29 tahun dan 22 peratus (tiga juta) belia berusia antara 30 dan 39 tahun mendaftar sebagai pemilih.

Trend anak muda sekarang adalah mendapat maklumat melalui media sosial seperti Laman twitter..Cuba lihat sekeliling kita. Anak muda yang sekarang berada di tingkatan empat semuanya ada Smart Handphone. Mereka ini adalah bakal pengundi pada PRU-14 nanti. PM dah bagi hightlight pada semua tapi kalau masih lagi tak faham susahlah..

MKP ayat Sempoi : Berubah atau diubah, Kelak yang merana anak cucu kita. Fikirkan...

No comments:

Followers

My Blog List

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi mkp.mkp tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.berkongsi maklumat dengan webmasterMKP@gmail.com

Blog Archive