Thursday, June 6

CINABENG MAHU MALAYSIA DIKUASAI OLEH BANGSANYA............


Rakyat Malaysia, terutamanya kaum Cina nampaknya begitu membenci negara ini dengan sesungguh hati.  Kita dapat melihat kebencian itu dengan jelas dengan hanya melayari laman-laman sosial mereka atau mendengar mereka bercakap di kedai-kedai kopi mengenai negara ini.

Jelas bahawa 80% pemilikan kek ekonomi sudah tidak lagi cukup bagi mereka, yang mana menjelaskan kenapa Nanyang Siang Pau, sebuah akhbar Cina menulis bahawa kaum Cina tidak pernah menjangkakan apa-apa dari pilihanraya dan oleh itu mereka tidak begitu kisah untuk keluar mengundi sebelum ini.

Pilihanraya ke 13, bagaimanapun, memberi mereka harapan untuk perubahan.

Tentu sekali, perkataan ‘perubahan’ yang dimaksudkan bukanlah perubahan dari segi peratusan kek ekonomi atau kehidupan mereka yang sedia mewah dan selesa.  Tetapi, apabila ditanya, kita hanya akan mendapat jawapan hipokrit yang menjijikkan dari mereka seperti, ‘kami ingin kerajaan yang bersih’.

Kita meragui yang parti DAP yang disokong oleh 97% kaum Cina itu, yang telah menipu dan memanipulasi pemilihan anggota CEC mereka sendiri boleh menjadi parti yang bersih atau lebih bersih dari BN.  Apatah lagi dengan hakikat bahawa ahli mereka perlu mati, untuk menyelamatkan parti dari siasatan SPRM.  Tidak lupa juga dengan rekod ‘perlakuan korup yang paling pantas oleh seseorang ahli politik’ yang dipecahkan oleh Nga Kor Meng apabila menganugerahkan tender membekalkan ‘lounge suite’ kepada syarikat isterinya dalam masa hanya 42 hari selepas berkuasa.

Lebih dari itu, kita sedia maklum bahawa korupsi melibatkan dua pihak  kerana tepuk sebelah tangan tidak akan berbunyi, bukan?

Oleh itu, jika kaum Cina menuduh pegawai kerajaan menerima rasuah, maka siapa lagi yang memberi rasuah kalau bukan peniaga Cina yang kaya raya?  Agak-agak kita bagaimana kaum Cina dapat memonopoli bekalan barangan keperluan rakyat?   Kenapa begitu banyak taikun Cina berbanding bangsa lain?  Bagaimana mereka mendapat begitu banyak projek?  Bagaimana mereka terus mendapat projek sedangkan kaum lain perlu berhempas pulas untuk mendapatkan walau satu projek?

Tidakkah ia disebabkan kaum lain tidak punya wang sebegitu banyak untuk ditawarkan di bawah meja?

Justeru, hentikanlah segala cakap-cakap mengarut mengenai Cina inginkan kerajaan yang bersih.

Kita tahu bahawa kaum Cina hanya ingin membina sebuah dunia mereka sendiri di dalam Malaysia atau ingin ‘menggantikan’ Malaysia.  Ertinya, tiada lagi Malaysia dalam ertikata yang sebenar.

Ini terbukti dari artikel Nanyang Siang Pau di mana dalam usahanya untuk memujuk kaum Cina atas kekalahan mereka di dalam Pilihanraya, akhbar itu  mengingatkan bahawa ‘Rom tidak dibina dalam masa satu hari’.   Dan sila ambil maklum bahawa Nanyang  merujuk kepada kekalahan kaum Cina, bukan kekalahan DAP atau Pakatan Rakyat.

Apabila kaum Cina bercakap tentang perubahan, mereka bukan inginkan perubahan dalam cara hidup mereka yang mereka sendiri tahu adalah jauh lebih baik dari saudara-saudara mereka di negara lain seluruh dunia.   Mereka ingin membina dunia mereka sendiri di sini dan model yang terdekat untuk dicontohi, tentulah Singapura.

Lagipun, bukankah Singapura telah menghulurkan begitu banyak bantuan kepada DAP yakni kaum Cina dalam PRU-13, sehingga membawa kepada keputusan pemerintahan-dua-parti pada hari ini?

Oleh kerana kaum Cina Malaysia begitu memuja Singapura dan sering membandingkan kedua negara ini, maka inilah disarankan jika kerajaan masih ingin terus memastikan kaum Cina gembira, maka Malaysia wajib meniru Singapura.

Mungkin, kerajaan perlu mula melakarkan deraf polisi baru yang dipanggil ‘Dasar Pandang Ke Selatan’.

‘Dasar Pandang Ke Selatan’ akan melihat tiadanya sekolah vernakular – sama seperti Singapura.  Tiada lagi cakap-cakap mengenai mendaulatkan bahasa Mandarin – sama seperti Singapura.  Syarat bagi media, terutamanya media siber akan diperketatkan dan perlu melalui tapisan serta pembaharuan lesen setiap tahun – sama seperti Singapure.

Tiada toleransi bagi sesiapa untuk berdemonstrasi walaupun secara aman – sama seperti Singapura.  Akta ISA akan dikembalikan – sama seperti yang digunapakai oleh Singapura dalam artikel 143 undang-undang negara itu yang membenarkan penangkapan tanpa perbicaraan.

Semua ini akan dilaksanakan, termasuklah penguatkuasaan penggunaan Bahasa Kebangsaan iaitu dalam kes Malaysia, Bahasa Melayu.

Dan jangan lupa untuk menyaman sesiapa sahaja yang meludah merata-rata – sama seperti Singapura.

Penulis percaya polisi ini akan membantu menjadikan masyarakat Cina di negara ini lebih gembira.  Dengan cara ini, mereka tidak perlulah membiarkan Singapura menjajah atau menceroboh Malaysia lagi kerana mereka dapat menikmati cara hidup yang sama seperti rakyat Singapura juga walaupun di bawah pemerintahan BN.

Tetapi, jika mereka masih tidak gembira, maka kerajaan wajib menerima hakikat bahawa apa yang kaum Cina ingin ubah mungkin hanya satu perkara iaitu:  bangsa individu yang menjadi Perdana Menteri Malaysia!

5 comments:

Anonymous said...

ayat pukimak yang paling bangsat pernah dihasilkan oleh kaum cina ialah 'DUIT KOPI'

jangan sembang pasal bersih la...

Pejuang Hamas...

Abah Biz said...

Masaalahnya melayu yang bagi muka apa puak ni mahu semua beri,kalau minta pungkok pun kita beri,la ni depa dah hin kat melayu,sendiri fikir la

Abah Biz said...

Masaalahnya melayu sendiri bagi muka

Anonymous said...

Elok juga Dasar pandang ke selatan, boleh ikut dia orang punya 'operation Coldstore 1963' untuk selesaikan masalah blackout.

Anonymous said...

Dia orang ni claim yang bangsa dia orang paling banyak bayar cukai. Orang Melayu kurang bayar cukai sebab gaji kecik dan kurang yang berniaga. Melayu yang kena ubah.

Followers

My Blog List

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi mkp.mkp tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.berkongsi maklumat dengan webmasterMKP@gmail.com

Blog Archive