Wednesday, July 24

Dr Afif Bahardin Rela Melayu 'dibabikan' doktor Cina kerana takutkan DAP....


Ini adalah Melayu Bangsat yang membela CinaDAP untuk jawatan serta kepentingan politiknya. Memang sial bin Harami punya Melayu. Kalau macam nie punya bangsat dipilih nampaknya Pulau Pinang tidak lagi selamat bagi Melayu....

"Saya mengaku saya salah kerana tidak mengambil ubat, tetapi doktor lelaki itu salah kerana mengherdik saya, panggil saya babi dan kata saya bodoh,” kata Hamid Salleh, 66, yang berasal dari Tasek Gelugor di Pulau Pinang.

"Ubat saya habis sebelum dijadualkan, tetapi doktor itu tidak perlu menggelar saya dengan pelbagai nama,” kata Hamid dalam satu sidang media di Penang Golf Resort di Bertam, anjuran ADUN kawasan tersebut.

Hamid yang mengidap penjakit jantung, tekanan darah tinggi dan tiroid kelihatan marah ketika bercakap dalam sidang media tersebut.

Katanya, beliau menemui doktor tersebut di Kepala Batas pada Jun dan terkejut dengan layanan yang diterima.

Katanya, beliau juga hendak menumbuk doktor berkenaan tetapi mengawal dirinya dari berbuat demikian.

“Kami berharap doktor tidak akan memarahi pesakit seperti ini. Kami menghormati mereka dan mereka harus menghormati kami,” kata bekas petani tersebut.

Sebelum itu,Dr Afif Bahardin yang juga Exco Kesihatan begitu lantang membela doktor yang dikaitkan dengan kejadian memaki hamun pesakit.


Beliau juga dengan lantang meminta ADUN Pinang Tunggal Datuk Roslan Saidin memohon maaf secara terbuka kepada semua doktor di Malaysia atas dakwaan semasa persangan DUN Pulau Pinang awal bulan ini.

Roslan dalam ucapan itu mendakwa tiga doktor berbangsa Cina – dua dari hospital di Seberang Jaya dan seorang lagi dari hospital Kepala Batas – bersikap rasis melalui tindakan tersebut.


Sehubungan itu semua pihak sedang menunggu reaksi dari pihak Dr Afif dan juga dari pihak yang berkaitan setelah Datuk Roslan telah menampilkan mangsa yang dikaitkan dengan insiden tersebut pada sidang media semalam.

2 comments:

Anonymous said...

You are what eat and your words is a mirror of yourself !

Anonymous said...

Ada kalian perasan ada tidak cina2 defend org melayu yg mengalami masaalah. Tetapi org melayu ni pelek konon trying to be 'fair' asyik la defend si lahanat2 dgn cerita sedih mereka. Mereka ramai yg bermuka2 dan pandai menyocok2 baling batu sembunyi tangan.

Followers

My Blog List

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi mkp.mkp tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.berkongsi maklumat dengan webmasterMKP@gmail.com

Blog Archive