Sunday, July 28

GUAN ENG BERJAYA MENIPU PEMIMPIN UMNO PULAU PINANG....... TAHNIAH.... #POLITIKHELANG


MKP malas nak ambil kisah tentang pelantikkan Pengerusi baru Perhubungan UMNO negeri Pulau Pinang, Namun ianya telah diputuskan oleh Pucuk Pimpinan di Putrajaya. Adakah pelantikan kali ini bakal mengekalkan 10kerusi yang sedia ada. UMNO terlepas DUN Seberang Jaya kerana WinCABLE yang telah diputuskan oleh Pengerusi ini. Fikirkanlah Wahai UMNO Pulau Pinang UBAH atau REBAH...

Lim Guan Eng Ketua Menteri Kebangaan Cina DAP Pulau Pinang dilihat cuba berdolak-dalik berhubung dakwaan kerajaan DAP Pulau Pinang tidak memberi kerjasama mengenai siasatan kes doktor Cina bersikap perkauman terhadap pesakit Melayu di sebuah hospital kerajaan di negeri ini dengan memberi alasan tiada 'kuasa' untuk mencampuri pengurusan hospital kerajaan.

Guan Eng mendakwa, isu berkenaan boleh diselesaikan sekiranya Timbalan Menteri Kesihatan, Datuk Seri Dr. Hilmi Yahaya sanggup menyerahkan kuasa hospital kerajaan di negeri ini kepada pihaknya.

Semalam, Hilmi mendakwa Guan Eng pernah berjanji secara lisan kepada Menteri Kesihatan, Datuk Seri S. Subramaniam bahawa beliau akan menyerahkan laporan berkenaan kepada kementerian setelah isu berkenaan dibangkitkan dalam Sidang Dewan Undangan Negeri (DUN) Pulau Pinang.

Isu doktor rasis mula timbul apabila Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Pinang Tunggal, Datuk Roslan Saidin mendedahkan terdapat pesakit Melayu yang mendapat layanan buruk daripada seorang doktor berbangsa Cina sehingga mencetuskan perdebatan hangat dalam DUN.

Terbaharu, Roslan tampil dalam sidang akhbar bersama beberapa pesakit yang mendakwa menerima layanan buruk daripada doktor di dua buah hospital kerajaan di Pulau Pinang bagi membuktikan kejadian itu benar-benar berlaku.

Mengulas lanjut, Guan Eng menyifatkan dakwaan Hilmi sebagai mengejutkan kerana beliau tidak pernah berjanji secara lisan untuk memberi maklumat.

2 comments:

Anonymous said...

Dalam UMNO sendiri buanglah sifat yang merugikan agama dan bangsa sendiri,ambil pengajaran dari apa yang silap dan salah yang di buat dari dulu hingga sekarang, melayu pun tak mahu di jajah oleh DAP serta barua-baruanya.

Anonymous said...

Mana NGO-NGO Melayu/Islam - kenapa tak buat lapuran POLIS pasal doktor Cina RASISdan DAPBIAWAK itu?

Sedih betul melihat S'pura, tanah pusaka Tanah Melayu yang kini diJAJAH CINARASIS PAP talam dua muka. Dan kini, PENJAJAH Cina RASIS Singapura ini menaburkan wang di Malaysia (bersama sekutu kuatnya, Barat-Israel– bayangkanlah Israel dah kuasai tanah pusaka Melayu/Islam kita melalui sekutu mereka dari DAP-PAP/PKR) macamlah kita ORANG ASAL bumi pusaka ini PEMINTA SEDEKAH, sambil terus MERAMPAS tanah pusaka nenek moyang kita temasuk kampung sawah padi/nelayan PUSAKA Melayu/Islam kita terutamanya di P. Pinang dan Selangor; untuk terus JAJAH Malaysia melalui sekutu mereka dari DAP/PKR! Dahlah si rejim Cina Singapura ini mengambil jutaan imigran Cina dan Kristian, MENIRU TUAN YAHUDI ZIONISNYA; Israel, dengan mengambil jutaan imigran Yahudi dan Kristian Zionis - semua ini untuk menjadikan Bumiputera Melayu/Islam S'pura/Palestin, selamanya jadi MINORITI!

Lihat di http://rainbowoftruth.blogspot.com/2009/09/singapore-israel-love-affair.html, THE SINGAPORE ISRAEL LOVE AFFAIR, Wednesday, September 2, 2009:

Bismillahirrahmanirraheem.

1. Until 1965, Singapore was part of Malaysia. Singapore declared its independence on August 9, 1965.

2. Impressed by the Israeli defence system when visiting Israel in 1959, Singapore’s 1st Minister of Defence, Goh Keng Swee (GKS) later invited Mordecai Kidron, Israeli Ambassador to Thailand, over to Singapore to help set up its army. By end- 1965, Israeli teams from Israeli Defence Forces (IDF) began arriving to help Singapore build its army, Singapore Armed Forces Training Institute (SAFTI) and the Defence Ministry.

3. GKS had to be mindful of the sensitivities of neighbouring Malaysia and Indonesia, with predominantly Muslim populations. Hence utmost secrecy surrounded the presence and activities of the Israelis, who had specially asked to be referred to as 'Mexicans' to avoid having their cover blown. Israel imposed a total blackout on the story and the secret was preserved. Until the other side could no longer contain itself.

4. In his book, "From Third World to First: The Singapore Story 1965-2000," published in 2000, Lee Kuan Yew, Singapore's first prime minister, disclosed the secret that had been kept for almost 40 years: It was the Israel Defense Forces (IDF) that established the Singaporean army…..

7. In a book entitled “The Israeli Connection: Whom Israel arms and why”, Benjamin Beit-Hallahmi (1988, pg26) wrote, “According to the CIA (1979), Singapore is the location of the main Mossad station in Asia. General Efrain Poran, a former military adviser to (Israeli) PM Begin, served a s Defense adviser to the Singapore Government (Kartin, 1984). In 1969, 45 Israeli advisers were on active duty in Singapore.”........

13. Last but not least, let me share with you a thought from someone in a website posted in 2008. He wrote, ”Orang Melayu di Malaysia tidak sedar, Singapura adalah diam berisi. Singapura dijaga oleh Amerika dan Israel. Semua komponen tentera Singapura dibeli dan diselenggara sama ada oleh Amerika atau Israel. Mossad sendiri berpangkalan di Singapura. Maka tidaklah hairan Malaysia Today server dia dah relocated di Singapore-based.( Al-Azharri Siddiq/popcorn-km.blogspot).....

MAKCIK Tempurung – Pertahan Islam dan umatnya, UMNO/PM/Raja-Raja Melayu/Bahasa Melayu/K‘jaan BN, hak BUMIPUTERA Melayu dan BUMIPUTERA lain; dan hak orang miskin dari semua bangsa yang hormat Islam, dan bangsa dan hak Bumiputera.

Followers

My Blog List

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi mkp.mkp tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.berkongsi maklumat dengan webmasterMKP@gmail.com

Blog Archive