Thursday, September 22

Malik Kasim Hang Tidoq Kot?


Malik Kasim ADUN batu maung hang lena atau buat bodo lagi pekak kawasan sendiri tak tau nak tengok.sampai macam nie jadinya???Sapa yang salah pulak lepas nie UMNO kot!!!!!!


Kira-kira 200 penduduk di Kampung Batu Maung di sini, hidup dalam kebimbangan setiap kali hujan lebat kerana kediaman mereka pasti dilanda banjir lumpur yang berpunca daripada projek pembinaan kondominium mewah berdekatan


Masalah itu dikatakan sudah menghantui penduduk sejak enam bulan lalu tetapi setakat ini belum nampak jalan penyelesaiannya. Pada musim kemarau, penduduk pula berdepan dengan masalah debu dari tapak projek, selain batu terpelanting ke kawasan perumahan. 


Banjir lumpur yang berpunca daripada projek yang terletak di atas bukit berdekatan bukan saja memasuki rumah tetapi juga kawasan Sekolah Menengah Batu Maung serta merosakkan jalan di sekitar perkampungan itu.lumpur memasuki rumah yang terletak di kaki bukit, selain melimpah ke jalan raya dan kawasan sekolah. Jalan bertar turut terkopak akibat banjir lumpur serta perparitan yang tersumbat.


Malik itik nie cakap saja pandai kawasan sendiri pun tak terjaga.lulus projek lepas tue masaalah ditanggung penduduk kesian kepada penduduk yang tertipu dengan janji pakatan haprak DAP penang.



No comments:

Followers

My Blog List

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi mkp.mkp tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.berkongsi maklumat dengan webmasterMKP@gmail.com

Blog Archive