Wednesday, September 7

Mat Syahbu ANJING BELAAN DAP.



Itulah gelaran yang diberikan oleh rakan yang kontra idea dari segi pemahaman politik.Perjumpaan kenalan diwaktu zaman remaja dahulu bukanlah dirancang akan tetapi secara kebetulan.Lama jugak kami berborak akan tetapi topik yang hangat ialah berkenaan Mat Sabu inilah.Komen terhadap Mat Sabu juga berlambak-lambak. Kebanyakannya mengecam Mat Sabu yang begitu mendewakan Mat Indera dan gerombolan komunis yang menyerang Balai Polis Bukit Kepong sehingga mengorbankan 25 orang anggota pasukan keselamatan itu.

Pentas perdebatan juga telah dibuka oleh Kerajaan PAS Kelantan dengan menjemput Khairy Jamaluddin (KJ) Ketua Pergerakan Pemuda Umno Malaysia beradu kehebatan pidato dengan Ayam Sabung PAS iaitu Mat Sabu selaku Timbalan Presiden PAS. Mat Sabu kononnya menolak dan melepaskan tanggungjawab untuk berdebat itu kepada Pemuda PAS Johor. Saya agak lucu melihat isu ini kerana kita seolah-olah sedang menonton 'opera Cina' ataupun 'wayang tongkol' . Kadang-kadang terfikir oleh saya betapa bodohnya kita sebahagian orang Melayu ini. Kita berkelahi sesama sendiri rupanya…


isu Mat Sabu dan komunismenya ini. Isu ini perlu ditangani dengan penuh kebijaksanaan dan bukannya dengan emosi yang nanti akan memakan diri. Isu komunisme ini adalah isu yang agak 'akademik' dan memerlukan pemikiran yang berbentuk sedikit 'ilmiah'. Jadi jangan terperangkap dengan strategi yang telah dipasang oleh Mat Sabu dan DAP yang ditunjangi Guan Eng. Jangan nanti terlihat kita yang jadi 'bodoh' dan Mat Sabu yang mendapat untungnya walaupun Mat Sabu bukanlah cerdik sangat dalam isu komunisme ini. Kalau Mat Sabu cerdik, maka dia tidak akan berkata sedemikian rupa.Mat Sabu hanyalah pelengkap bagi perancangan yang dibuat oleh DAP.Buktinya jelas Guan Eng menjerat lehernya sendiri dengan membenarkan Mat Sabu membuat pembedahan kosnya ditanggung oleh PBA yang diPengerusinya.


 Mat Sabu dengan mudahnya telah membodoh serta memperlekehkan YB Saudara Khairi Jamaluddin dengan cara 'menolak' untuk berdebat dengan beliau dalam isu ini. Beliau menyerahkan kepada Pemuda PAS Johor untuk mengambil alih tempatnya. Signifikannya ialah YB Saudara Khairi Jamaluddin tidak ada 'standard' untuk berdebat dengan beliau kerana beliau adalah seorang Timbalan Presiden PAS Pusat. Saudara KJ hanya layak untuk berdebat dengan Ketua Pemuda PAS negeri sahaja walaupun KJ adalah seorang Ketua Pergerakan Pemuda Umno Pusat. Pusat dan negeri ada banyak jurangnya. Lihatlah politik Mat Sabu..Orang seperti Mat Sabu akan mempunyai 1001 alasan di atas penolakan ini.


Semakin banyak komen yang dibuat maka akan semakin banyak fakta bodoh yang sengaja diada-adakan bagi menyokong perjuangan komunis. Maka kita akan membuka ruang yang semakin banyak untuk memperlihatkan segala kelemahan dan kekucar-kaciran bangsa kita. Bangsa lain tersenyum melihat kebodohan kita.



Ikutlah prinsip yang diamalkan oleh seseorang doktor, jika sesuatu penyakit itu perlu dibedah maka kita perlu bedah..Jika penyakit itu perlu diberikan suntikan maka kita berikan suntikan dan jika sesuatu penyakit itu ringan, maka kita berikan panadol sudahlah..Soalnya mahu mengambil tindakan atau tidak. Sebagai seorang rakyat Malaysia, kita mahukan negara tercinta ini aman dan  mahu pihak Kerajaan bertindak tegas dalam isu ini!! Carilah punca penyakit ini dan ambil tindakan sahaja terhadap punca itu.

No comments:

Followers

My Blog List

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi mkp.mkp tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.berkongsi maklumat dengan webmasterMKP@gmail.com

Blog Archive