Thursday, September 29

Siapa Lepas Lim Guan Eng?



Lim Guan Eng telah bertindak MEMPERLECEHKAN Johor dgn mempromosikan keselamatan Pulau Pinang melebihi keselamatan Johor Darul Takzim. Dan sesetengah dari kita melihat tindakan ini dari kacamata Guan Eng seorang Ketua Menteri Pulau Pinang yg memerlukan FDI dari negara Australia. Kebanyakkan kita juga melihat ini dari perspektif YANG TERSURAT iaitu kenyataan yg d buat Guan Eng. Kenapa Guan Eng tidak menyebut negeri Kelantan kalau bicara soal keselamatan kerana diketahui umum senjata pistol mudah melepasi kawalan sempadan di Rantau Panjang, Pengkalan Kubor dan Tumpat. KENAPA HARUS JOHOR YG SEMPADANNYA KETAT D KAWAL OLEH SINGAPURA DAN PIHAK BERKUASA MALAYSIA. Kenyataan ini HARUS di TAFSIR dalam perspektif YANG TERSIRAT.


Ucapan Guan Eng mengenai Johor adalah berkenaan dendam. Kenapa? Apa yang menyebabkan Guan Eng amat tidak puas hati dengan Johor dlm konteks sekarang? Apa yg telah Johor lakukan pd Pulau Pinang sehingga memaksa Ketua Menteri Pulau Pinang mengeluarkan statment demekian? Jawapan......TIADA LANGSUNG DLM BENTUK FIZIKAL MAHU PUN TEORI. Guan hanya tidak puas hati dgn Umno.


Saban hari Guan Eng mencari kesalahan dan kelemahan Umno. Kenapa Johor menjadi sasaran? PD RAKYAT2 JOHOR...KETAHUI LAH BAHAWA NEGERI KAMU MERUPAKAN BENTENG PERTAHANAN POLITIK MELAYU TERAKHIR. Ini kerana sejarah bangsa Melayu d bumi melayu ini juga amat berkait rapat dgn bumi Johor. Sejarah Singapura juga berkait rapat dgn Johor. Umno d tubuhkan d Johor. Ic nombor Johor juga merupakan bilangan 01. Johor amat2 istimewa d sebelah selatan semenanjung. Negeri ini merupakan penghujung dunia benua Asia. Kebanyakkan pemimpin2 kanan umno juga bnyk dr Johor. TPM sekarang yg dah d line-up utk jawatan PM after next Presidency Umno juga dari Johor. Masa depan POLITIK negara Malaysia amat bergantung pd benteng UMNO d JOHOR.


Inilah antara SEBAB PALING TERSIRAT KENAPA LIM GUAN ENG perleceh Negeri Johor Darul Takzim. Jika mahu menghancurkan sesuatu organisasi, hancurkan vendor supplyer chain terhadap organisasi itu. Jika mahu Umno d hancurkan total, bentengnya perlu d binasakan. Macam mana nak hancurkannya? Dgn menimbulkan keraguan terhadap keselamatan negeri itu spy FDI tidak masuk. Dgn itu peluang perkerjaan baru tidak ada dan yg tengah ada akn memindahkan operasinya ke Selangor atau PP.


Bila rakyat sudah menganggur dan kehilangan perkerjaan, rakyat akan menyalahkan pemimpin negeri kerana kononnya isu rasuah dan ketidak-telusan menyebabkan negeri Johor jadi lingkup. Bila sudah sampai STAGE ni, apabila calon-calon Umno masuk bertanding dlm PRU, semua bakal kalah termasuk Timbalan Presiden Umno di Parlimen Pagoh. Bila ini berlaku di Johor maka lebih dan amat2 senang UMNO d talkinkan. Negeri2 lain telah dan amat senang d rempuh oleh DAP tetapi tidak di Johor.


Johor adalah BENTENG PERTAMA DAN BENTENG TERAKHIR MARUAH ANAK2 DAN BANGSA MELAYU. Tafsiran TERSIRAT ini jangan kita ambil mudah kerana Lee Kuan Yew, Perdana Menteri Singapura yg pertama, ISTERINYA, Sebelum meninggal dan tutup mata telah berpesan pd LEE KUAN YEW---JANGAN PERNAH DAN JANGAN LANGSUNG PERCAYA PD ORG2 MELAYU. Singapura ONCE pernah berada dlm negeri Melayu Johor sebelum 1824.


Apa yg Lim Guan Eng utarakan ialah MENEFESTASI luahan isteri LKY itu. Jangan MEMPERCAYAI KESELAMATAN Johor yang d pimpin oleh org2 kanan Umno. Jika Umno d Johor tidak tumbang melalui pelemahan ekonomi negerinya melalui FDI, maka sampai bila2 pun Umno remain strong d bumi Malaysia ini. Kerana itu dap harus bersungguh2 membuat kenyataan MEMPERLECEHKAN Johor bagi tujuan melemahkan kepimpinan negeri dan moral Umno Johor supaya bila ini lemah maka RAKYAT JOHOR TIDAK AKN PERCAYA UMNO JOHOR LAGI DLM PRU. Anak2 JOHOR DARUL TAKZIM----------SILA AMBIL PERHATIAN. JIKA UMNO TUMBANG D JOHOR, KUASA MELAYU D PERSEKUTUAN JUGA TUMBANG MENJADIKAN MELAYU DEFENDLESS DLM KONTEKS POLITIK HARI INI.

No comments:

Followers

My Blog List

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi mkp.mkp tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.berkongsi maklumat dengan webmasterMKP@gmail.com

Blog Archive