Wednesday, September 21

Nik Aziz Munafik.




Nik Aziz Wali selipar seperti orang yang munafik lain dimulut dan lain dihati,ini adalah sifat orang yang munafik,Hanya tahu bercakap tetapi tidak dikota dan menyalahkan orang lain.

Tun Dr Mahathir Mohamad meminta Menteri Besar Kelantan Datuk Nik Aziz Nik Mat memperkenalkan hukum hudud di negeri itu sekarang memandangkan beliau tidak lagi menjadi perdana menteri yang dahulunya dianggap menghalang hasrat kerajaan negeri itu melaksanaannya.


"Saya bukan perdana menteri dah, pasal apa tak laksanakan (hudud). Pi la tanya Najib (Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak) kot dia nak bagi...ni dia (Nik Aziz) dok salahkan saya kononnya pasai saya, (Pas) tak dapat laksana hukum hudud," katanya ketika diminta mengulas hasrat Pas untuk melaksanakan hudud di negeri itu biarpun ditentang oleh rakan-rakannya dalam pembangkang.


Nik Aziz, yang juga Mursyidul Am Pas, dilaporkan pernah berkata individu pertama yang menghalang kerajaan negeri Kelantan daripada melaksanakan hukum hudud adalah Dr Mahathir dan bukan pengerusi DAP Karpal Singh.Pas dan DAP adalah rakan pakatan pembangkang bersama Parti Keadilan Rakyat.


Dr Mahathir turut menempelak kerajaan Kelantan yang disifatkannya sebagai beriya-iya untuk mengamalkan undang-undang Islam tetapi pada masa sama gagal mengawal penduduk Kelantan sehingga menjadi negeri paling tinggi mencatat kadar jangkitan HIV untuk tempoh dua tahun sejak 2008. 


"Negeri lain tidak ada hukum hudud pun, macam mana kita kawal (rakyat). Ini dia tidak kawal, dia tidak ajar agama betul. "Kalau kawal betul orang akan tolak perbuatan yang membawa kepada penyakit Aids...ini dia tidak ajar agama, dia ajar politik, tapi dia hendak salahkan saya," kata Dr Mahathir. 


Menteri Kesihatan Datuk Seri Liow Tiong Lai dilaporkan berkata kadar jangkitan HIV bagi tempoh 2008-2009 di Kelantan adalah hampir empat kali ganda berbanding kadar di seluruh negara.



5 comments:

sazaleeahya said...

wlaupun mahadey bkn lg PM,tp msh ada di blkg krajaan,yg dpn cuma puppet on a string.cuba ckp mcm mna pak lah blh trplanting?mcm mna ESSO blh trjual kpd syarikat Filipina dn bkn LTAT?jgn ingt dia dh lps tngn dlm krajaan.

matkilaupenang said...

sazaleeahya,
buktikan kenyataan anda tun pernah kuar umno dan terima bermacam dugaan.tak melatah pun.apa pujn terima kasih atas komen anda.

oldman said...

Bebelit lidah nak sebutnya usah lah tulisan berbelit cuba buktikan apa dikatakan Tun masih menpengaruhi kerajaan sekarang...biar ular je berbelit lidah kita jangan le...

matkilaupenang said...

oldman,betul hang kata cam tue depa nie sudah ditarbiah supaya membela wali selipar munafik.

nonbal said...

Sazaleeahya, apa dok sibuk pasal esso, esso tu syarikat asalnya negara asing. Cuba ko tengok nasib felda skrg, orang melayu macam Mazlan Aliman sendiri sedang menghasut peneroka untuk menjahanamkan Felda dgn pelbagai cara, ko tak bising pun, orang PAS tak bising pun. Jika felda lingkup, PASlah orang pertama yg akan mengutuk k'jaan, padahal merekalah ejen pemusnah agensi melayu spt felda. CinaDAP memang tengah idam felda yang mewah dgn tanah, tapi melayu barua spt PAS diguna utk buat kacau bilau dan lingkupkan felda. (aku tak boleh algi tahan dgn kebebalan dan kebodohan bangsa PAS ni)

Followers

My Blog List

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi mkp.mkp tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.berkongsi maklumat dengan webmasterMKP@gmail.com

Blog Archive