exponegaraku

Sunday, August 11

Edisi kebuluran: Jom menapau di hari raya..


Ini adalah artikel yang cuba menanam sikap kebencian dikalangan rakyat Malaysia. Apa dah jadi sikap kurang ajar rakyat malaysia yang selama ini terkenal dengan budaya lemah lembut. Salah siapa jika benda sebegini berlaku. 

Rakus dalam pengertian jika sekalipun perutnya telah penuh atau makanannya telah habis, ia akan memuntahkan isi perutnya dan memakannya lagi, untuk memuaskan kerakusannya.

Sifat rakus dan pelahap inilah yang membentuk tabiat yang buruk (bad habit) pemakan daging haiwan ini. Ia bukanlah omongan kosong kerana sifat rakus dan pelahap ini telah dikaji puluhan tahun lamanya oleh para saintis dan sarjana Barat, termasuklah kajian yang dilakukan oleh para Ilmuwan Islam. 

Rakus dan pelahapnya sifat manusia pemakan daging ini WAJAR DIBERI PERHATIAN SERIUS oleh MELAYU-ISLAM di negara ini ...

Kerakusan dan pelahapnya manusia pemakan daging ini tidak mengenal erti tatasusila hidup berkompromi dalam suatu komuniti yang berbilang bangsa. Rakus dan pelahapnya puak-puak ini menyerlahkan sikap kepura-puraan dan bermuka-muka dihadapan komuniti masyarakat yang tidak memakan daging haiwan yang jijik ini.

Inilah sikap sebenar, adab dan perangai pemakan daging babi yang telah dipraktikkan sebelum negara ini mencapai Kemerdekaan lagi. Apa sahaja yang terhidang dihadapan mata pasti akan DISONDOL sehabis-habisnya, walaupun telah diwartakan sebagai LARANGAN.

Rakus dan pelahapnya sifat manusia pemakan daging ini tidak tahu bertolak ansur mahupun berkompromi ke atas hak, tuntutan dan kepentingan komuniti masyarakat yang lain. Sesuai dengan sifat rakus, pelahap dan gemar menyondol, manusia pemakan daging ini semahunya mahu membolot apa sahaja kepentingan komuniti lain.


No comments:

Followers

My Blog List

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi mkp.mkp tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.berkongsi maklumat dengan webmasterMKP@gmail.com

Blog Archive