Sunday, August 4

VIDEO GEMPAK : Penguatkuasa Melayu hendak dipukul oleh peniaga tapak haram Cinabeng


Seorang peniaga cinabeng yang berniaga secara tapak haram di kawasan Subang Jaya Selangor telah bertindak hendak memukul menggunakan besi berat karat lagi tajam kearah orang Melayu kerana marah tindakan merampas barang perniagaannya.

Kaum Cinabeng lain turut menyokong serta 'backup' tindakan peniaga haram cina ini dengan menyatakan 'saya susah hati, saya susah hati, saya susah hati'.

Provokasi kedua yang dilakukan oleh nyonya-nyonya di sekeliling adalah dengan bertindak membaling batu kearah kepala orang Melayu untuk mencetuskan pergaduhan, dimana sewaktu itu kaum cinabeng disekitar ini sedang fokus merekod video. 

Apabila penguatkuasa mulai bersurai, kaum cinabeng di sekeliling telah bertindak 'boo' serentak bersama-sama kearah muka orang Melayu untuk sekali lagi mencetuskan provakasi supaya harapan pergaduhan akan dimulakan oleh orang Melayu dahulu.


3 comments:

Anonymous said...

Klu dah cine kafir nak kate aper ..... Selamanya hati busuk sampai bila2... Dasar kafir laknat.....!!!!

Anonymous said...

makin samseng Cinabeng kat Malaysia ni,hasil didikan PKR & PAS

Anonymous said...

mana melayu pas pkr.. peniaga melayu mudah aje ditutup.. disaman lagi.. mana pejuang melayu pas pkr.. bahalol punya penyokong pas pkr yg beri undi ke cina kafir yg menekan menindas peniaga melayu..

Followers

My Blog List

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi mkp.mkp tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.berkongsi maklumat dengan webmasterMKP@gmail.com

Blog Archive