Saturday, August 17

PEMILIK RESORT TG SEDILI DIHALAU KELUAR DARI MALAYSIA.... @zahid_hamidi


Status penduduk tetap (PR) pemilik resort di Sedili Besar, Kota Tinggi yang membenarkan sekumpulan penganut Buddha menjalankan upacara keagamaan di surau resort berkenaan, telah ditarik balik dan berkuatkuasa serta-merta.


Menteri Dalam Negeri Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi berkata, keputusan itu diambil selepas kementeriannya melalui Jabatan Pendaftaran Negara (JPN) melakukan kajian mendalam terhadap status PR yang diberikan kepada pemilik resort yang berusia 45 tahun dan berasal dari Singapura itu.

"Apa yang telah diputuskan, KDN telah ambil keputusan untuk mencabut semula taraf penduduk tetap kepada orang yang berkenaan.

"Kerana taraf penduduk tetap yang diberi pada beliau hanya sebagai satu kemudahan dan bukan keistimewaan," katanya.

Beliau berkata demikian dalam sidang media selepas menghadiri majlis rumah terbuka Rumah Pengasih di ibu negara hari ini.

Sebelum ini, akhbar melaporkan pemilik resort berkenaan ditahan reman selama empat hari untuk membantu siasatan sebelum dibebaskan semalam dengan jaminan polis.

Selain itu, Ahmad Zahid berkata lagi, pihaknya telah memaklumkan tentang penarikkan status tersebut kepada pemilik resort berkenaan dan perkara itu dikuat-kuasakan serta merta.

"Ya serta-merta (ditarik balik PR). Kita dah maklumkan pada beliau masa dalam lokap. Dia seorang sahaja yang kena. Keluarga dia tak ada salah apa-apa," kata Ahmad Zahid.

Sementara itu, dalam sidang media yang sama, mengulas mengenai keputusan Mahkamah Rayuan berhubung penggunaan Allah yang akan diputuskan pada 22 Ogos depan, Ahmad Zahid meminta agar semua umat Islam di negara ini bersatu padu mempertahan penggunaan kalimah Allah tanpa mengira fahaman politik.

"Saya bukan nak mendahului keputusan mahkamah. Tetapi yang penting ialah kalimah Allah perlu dipertahankan.

"Kalimah Allah hanya dan mestilah untuk agama Islam sahaja. Nokhtah!" tegasnya

4 comments:

Anonymous said...

Bah. pertama:

SYUKUR ALHAMDULILLAH di atas ketegasan dan keberanian YB Menteri KDN kita!

KALIMAH ALLAH SWT nak diKRISTIANkan, masjid/surau nak dikapirkan dsbnya - makin melampau puak-puak KAPIR ini!

Evangelis Star melapurkan pendapat si Islam/Melayu LIBERAL, yg. menuduh umat Islam/Melayu yg. menentang pencerobohan surau ini seolah tidak TOLERAN! Pala hotak dia!

Dia kata kita buta sejarah kerana Nabi Muhammad SAW memberi keizinan pd. puak Kristian sembahyang kat masjid. Tapi si Islam/Melayu liberal ini yg. buta sejarah kerana di zaman Raulullah SAW, puak Kristian itu menggunakn masjid bukan bertujuan untuk MENJATUHKAN dan MENGHINA Islam.

Sedangkan, di zaman sekarang, sudah berubah dan puak Kristian tradisional sudah makin diambil alih puak Kristian Zionis.

Fahaman evangelis Kristian Zionis, ialah doktrin gabungan Kristian Protestant palsu dan pengganas Yahudi Zionis, SENJATA politik merbahaya yang mempergunakan agama, oleh penjajah Barat-Israel melalui CIA-US/MI6-UK/Peranchis/Jerman/Israel-Mossad/EU-NATO (di Malaysia melalui sekutu mereka, DAP/PKR). Fahaman ini dipergunakan untuk menjatuhkan Islam/umatnya, dan menjajah Palestin selamanya untuk memecahbelahkan PUSAT Islam di Timur Tengah, iaitu Mekah di masa hadapan dan seluruh negara-negara Islam yang kaya minyak-gas/sumber asli lain/tanah subur (untuk pertanian syarikat global GM US-Mosanto yang diharamkan di EU sebab boleh menyebabkan penyakit kanser dll). Bahkan Vatican juga telah dikuasai puak Kristian Zionis ini.

Dan Jesus, jelmaan tuhan si Kristian, juga sering menggunakan synagogue Yahudi utk. sembahyang, tetapi kenapa di zmn. skrg., puak Yahudi sendiri tak mahu bagi umat Kristian sembahyang di synagoguenya, mahupun si Kristian tak bagi si Yahudi sembahyang di gereja! Dan juga kalau si Cina cuba sembahyang di kuil Hindu - mungkin HILANG KEPALA! Dan mahu tak kuil Cina bagi umat Islam CEROBOH?!

Dan kononnya umat Islam bersembahyang di gereja, di Barat! Sebenarnya banyak gereja hampir-KOSONG (tak cukup orang) telah DIJUAL/diPAJAK kpd umat Islam, sebab si Barat-Zionis nak KEUNTUNGAN. Dan umat Islam di Barat sebab dilarang buka masjid, apalagi yg. besar, di mana-mana, kerana ramai si Barat-Zionis benci kat Islam/umatnya (selalunya tersembunyi), maka umat Islam terpaksa membeli atau menggunakan gereja yg. sudah dibina dan di kwsn yg diperuntukkan utk rumah ibadat (sedangkan si Barat-Zionis asyik MELALAK “demokrasi/hak asasi kesamaan agama dan bangsa“ – tapi dia sendiri tak buat; dasar si HIPOKRIT)!

Makcik Sambal Belacan – PERTAHAN Islam dan umatnya, Raja-Raja Melayu/PM/UMNO/Bahasa Melayu/K‘jaan BN, hak BUMIPUTERA Melayu dan BUMIPUTERA lain; dan hak orang miskin dari semua bangsa yang hormat Islam, dan bangsa dan hak Bumiputera (dulu saya MAKCIK Tempurung; tapi saya asyik mimpi kembali ke RUMPUN akar, keenakan masakan KAMPUNG Melayu kita, nasi sambal belacan dgn ikan masin, dan ulam petai/jering!)

Anonymous said...

Bah. Kedua:

Jadi, jgnlah si LIBERAL Islam/Melayu nak putar belit fakta termasuk fakta sejarah. Lihat putar-belitnya di http://www.thestar.com.my/News/Nation/2013/08/17/Surau-scholar-tolerance.aspx, Muslims should emulate Prophet Muhammad in religious tolerance, says scholar , By RAHMAH GHAZALI, August 17, 2013:

PETALING JAYA: Muslims in Malaysia should take heed of Prophet Muhammad's religious tolerance as he actively promoted peace and compassion for all non-Muslim minorities living in Arabia.

…..Referring to the uproar over the surau at a resort that was used by a group of Buddhists for meditation in Johor recently, Ghazali said this wouldn't have been an issue during Prophet Muhammad's time.

He cited an example recorded by one of earliest historians in Islam, Ibn Ishaq who had narrated that the Prophet had allowed Christian patriots from Najran to pray in the mosque, even with their religious cross on.

"He allowed them to pray in their way with the symbols. From this, we have arrived to the case of no difference between the cross and the deity the Buddhists brought in the surau," he said.

Ghazali, who specialises in interfaith studies, also said that the call to demolish the surau was not necessary as Islam never condones any demolition of places of worship.

……Ghazali also said that Malaysia should learn from other examples of religious tolerance, citing a recent report about a church in Aberdeen, Scotland which opened its doors to Muslims for daily prayers due to space constraint in the mosque.

……He further suggested that Malaysia should start introducing comparative religion subjects especially in higher education or in teacher education.

"This will only open up the door to understanding people's religions and not belittling them, while strengthening and respecting their religions," he said.

Makcik Sambal Belacan.

Anonymous said...


halus nya kajian mereka...

http://www.apeopleloved.com/

Anonymous said...

Kita sudah terlebih tolerance sampai d canai sampai begini. Yg murtadnya yg penyebaran syiahnya. Harap jgn la jabt2 agama membuta lagi. Cukup membosankan
Terlalu comfortable perkara2 tidak elok masok pon tak sedar atau buat2 tak sedar.

Followers

My Blog List

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi mkp.mkp tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.berkongsi maklumat dengan webmasterMKP@gmail.com

Blog Archive