Sunday, August 25

VIDEO : NAMEWEE KENCING PADA PASANGAN MELAYU.................? @shaberyc


Memang haram haram jadah budak cinabeng belaan Nazri Aziz nie. Sampai macam nie hang pedajal melayu. Apa lagi namewee mahu??? Adakah ini sikap yang dibanggakan oleh pencacai serta pengikutnya...

Namawee buat hal lagi. Mereka mendakwa Namawee sengaja mencetuskan kemarahan orang Melayu apabila menyelitkan adegan orang Cina (lakonan Namawee) kencing tepi jalan dan terkena sepasang orang Melayu yang menunggang motosikal.

Semasa adegan ini, seluruh panggung bergegar dengan gelak ketawa. Katanya, memanglah adegan lawak tapi pedihnya sampai ulu hati. Apa lagi majoriti penonton itu bukan Melayu.

Ada orang mempersoalkan kenapa Lembaga Penapis Filem (LPF) tidak memotong adegan itu? Kata mereka adegan itu dianggap menghina orang Melayu dan boleh mencetuskan sentimen perkauman.

MKP belum menonton filem Kara King arahan Namawee ini. Tapi kalau bagi free pun memang takkan nak pi tengok filem bangsat macam nie. Tapi kalau benar ada adegan seperti yang didakwa, MKP tidak menyalahkan LPF. Malah berterima kasih kepada LPF kerana mendedahkan satu lagi sikap buruk budak Cina bernama Namawee ini.

MKP berfikiran positif apabila LPF melepaskan adegan itu. Sekiranya LPF memotong adegan itu, sudah tentu sesetengah pihak tidak tahu perangai sebenar Namawee yang selalu membuat provokasi terhadap orang Melayu. Malah kalau LPF memotong adegan kencing ini, kita pun suka menonton Kara King padahal pengarahnya mahu menghina orang Melayu. Mahukah kita menipu hakikat itu?

Yang patut disalahkan adalah pengarah filem ini kerana menyelitkan adegan yang membawa maksud menghina terhadap orang Melayu. Kita tidak mahu kerja LPF hanya “membersihkan" filem yang kotor supaya hanya kelihatan “bersih".

Sampai bila kita mahu menipu diri sendiri kononnya tidak ada penghinaan terhadap orang Melayu oleh sesetengah pengarah bukan Melayu? Sudah sampai masanya kita terima hakikat dan berfikir bagaimana untuk mengatasinya.

Memanglah kerja mudah menyalahkan LPF. Dan LPF pula tak ada kuasa untuk mempertahankan diri terhadap gelagat buruk sesetengah pengarah filem. Tapi menyalahkan LPF hanya tolong “menyapu bawah karpet" sentimen yang menjadi barah dalam perpaduan antara kaum di negara ini.

Siti harap penonton Melayu menonton dan nilaikan sendiri kalau benar wujud adegan yang didakwa itu. Tapi jangan kecewa kalau selepas ini Namawee terus kebal daripada tindakan undang-undang.

Bayangkan, apa yang tidak dicerca Namawee dalam Youtube terhadap kerajaan dan orang Melayu. Siap meludah lagi bila mempertahankan filem Cina, The New Village yang sekarang digantung sementara dari tayangan.




3 comments:

Anonymous said...

Pukimak punya Namewee... rampas aiskrim mengambarkan cina rampas hak melayu... kencingkan melayu mengambarkan betapa hinanya melayu di mata cina pukimak nie...

Anonymous said...

ttttttmbak aje..habis cerita..BODOH

Anonymous said...

Mmg pukimak cina babi nie....mane ler budak2 melayu yg tau umah dia kenapelah x pergi ajok pukimak sekor nie

Followers

My Blog List

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi mkp.mkp tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.berkongsi maklumat dengan webmasterMKP@gmail.com

Blog Archive