Saturday, November 2

EKSLUSIF : DUIT KUTIPAN DERMA CERAMAH ANWAR IBRAHIM DIKEBAS PENYOKONG UMNO............ #PRKSgLimau


Ini adalah gambar yang sempat MKP rakam semalam apabila berakhir ceramah MahaRaja Pembohong Anwar Ibrahim. MKP turut serta mendengar ceramah Anwar semalam. Bukan MKP nak dengar pun, Cuma nak tahu apa pulak yang dikelentong oleh Anwar pada petani dan Nelayan pada PRK Sungai Limau pada kali ini. 

Ternyata ceramah kali ini mendapat sambutan yang agak ramai dari penyokongnya dari luar kawasan Sungai Limau. Kebanyakkan yang hadir adalah dari Pulau Pinang dan Kuala Lumpur.


Dari nombor pendaftaran kenderaan van diatas pembaca dapat tahu dari mana ianya didaftarkan. Kalau dah W tue memang sah dari Wilayah Persekutuan. Yang lebih menarik lagi kebanyakkan dari kenderaan yang lalu lalang kesemuanya boleh dikatakan dari luar.

MKP hanya bagi satu aje, gambar kalau nak letak semua sudah tentu sampai esok pun korang hanya scrool gambar sampai bawah. Ramai penduduk sekitar merungut dengan kehadiran serta ceramah Anwar pada kali ini kerana jalan sesak dan hampir tidak dapat bergerak. 

Untuk melepasi ceramah Anwar yang diadakan ditepi jalan utama yang menjadi jalan penghubung dari Pekan Sungai limau ke Yan Kecil. Jalan ini hanyalah sepanjang 4kilometer namun terpaksa diharungi lebih dari 2jam untuk melepasinya.

 Jalan yang ada sekarang hanya dua lorong dan sempit.Penyokong Anwar pulak meletakkan kenderaan mereka ditepi jalan dan menyusahkan penduduk serta pengundi yang bakal mengundi pada 4 haribulan kelak. Bagi MKP ini bakal menghilangkan undi pada PAS. Kemarahan penduduk kampung tidak dapat dibendung apabila ada diantaranya menghamburkan kata-kata kesat apabila melepasinya. Takkan orang penduduk kampung suka bila ayat "Celaka Punya Anwar,pasai Hang mai saja Jalan JEM" dihambur. 


Berbalik pada pakcik yang mengutip derma dari orang ramai yang hadir ini memang berniat mahu mencuri wang tersebut untuk kengunaan sendiri. Apabila MKP mahu merapati dan bertanya kemanakan yang tersebut mahu dibawa Pakcik ini terus lari dan menghilangkan diri kedalam kawasan kampung berdekatan. Mungkin takut apabila dihampiri. Bagi MKP senang saja kalau dah bersalah memang kita akan takut dan mengelakan diri.

MKP kesian pada yang menderma bukan sedikit tapi banyak jugak wang yang telah didermakan berada didalam tong itu, MKP anggarkan beribu jugak yang ada. Untung Pakcik nie masuk kedalam ceramah hanya bermodalkan tong plastik dan mendapat untuk segera dari pengunjung ceramah Anwar.

Penyokong Pakatan Rakyat nie boleh dikatakan kurang cerdik apabila bercakap mengenai perjuangan yang dibawa oleh Anwar serta Pakatan Rakyat. Eloklah penyamun kena tipu dengan penyangak. Anwar menyontot China Doll pun salahkan UMNO. Tapi pakcik nie larikan Duit Derma pun salahkan UMNO jugak kali nie.

No comments:

Followers

My Blog List

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi mkp.mkp tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.berkongsi maklumat dengan webmasterMKP@gmail.com

Blog Archive