exponegaraku

Thursday, November 28

VIDEO : NASIB MELAYU PULAU PINANG DITINDAS.......... @CmLimGuanEng @dapmalaysia @afifbahardin


Sedih dan sayu apabila melihat apa yang terjadi didalam video ini. Namun inilah hakikat yang harus kita terima. Umpama pendatang ditanah air kita sendiri. Siapa yang harus dipersalahkan pihak penguatkuasa atau peniaga itu sendiri. Bukti yang jelas disini adalah kekejaman yang telah dilakukan oleh pegawai bertugas dari pihak Majlis Pembandaran Seberang Perai itu sendiri.

Bagi MKP adalah tidak wajar pihak MPSP bertindak secara kasar dan melulu sepatutnya tindakan secara berbincang secara baik patut diambil sebelum merampas meja serta kerusi peniaga berkenaan. Dari permulaan video jelas menampakkan jelas bahawa masih lagi ada pelanggan yang sedang makan. Meja bersebelahan terus diangkat terus kedalam lori MPSP. Ini adalah tindakan tidak wajar dilakukan? Mana budi perkerti dan toleransi.

MKP berharap pihak Dr Arif Bahardin( Adun Seberang Jaya) dapat memberikan penjelasan mengenai isu yang berbangkit supaya tidak melebar menjadi satu penyakit kelak. MKP tidak mahu menyalahkan mana-mana parti politik tapi bila dah menang sepatutnya menjaga peniaga atau rakyat dikawasannya. Paling tidak pun lihatlah apa yang terjadi pada Isteri peniaga berkenaan sampai pengsan tidak sedarkan diri. 

Itu pun Dr Arif masih lagi mempunyai sifat kemanusian bertimbangrasa terhadap anak bangsanya sendiri. Peniaga ini hanya mencari sesuap nasi demi anak mereka. Bayangkan Dr Arif jika nasib yang sama terjadi pada Keluarga anda sendiri. Apakah tindakan yang harus dilakukan? Jangan hanya pandai bercakap mengenai KEADILAN namun tidak diterjemahkan pada Rakyat Kawasan anda sendiri.

3 comments:

Anonymous said...

pasai ini gerai melayu punya... mpsp berani kacau gerai haram cina punya..pi la runtuh gerai haram cina punya di jln raja uda..sampai gerai bina atas jalanraya..berani???pi la runtuh..org penang tau la apa ada di jln raja uda...haiya...

Anonymous said...

tu la saper suruh undi pkr pas lagi. kan dah kena

Anonymous said...

anak kecil main api....bumi dipijak milik oarang...inilah jadinya.

Followers

My Blog List

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi mkp.mkp tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.berkongsi maklumat dengan webmasterMKP@gmail.com

Blog Archive