Thursday, April 7

18SX : ANUAR IBRAHIM LACURKAN RAKYAT SARAWAK



Budaya kotor Pakatan Rakyat cuba digunakan di Sarawak dan tdak dapat diterima oleh penduduk tempatan.Melanggar undang-undang yang telah ditetapkan oleh SPR iaitu tidak membenarkan pengunaan pembesar suara mudah alih.


Pasal apa depa buat macam tue,Pasai depa hanya mai 78 orang saja.Pasal tue terpaksa buat ramai untuk menutup aib dan malu pasal depa sikit saja.Kalau pakat ramai-ramai ludah pun lemas puak nie.Pihak Polis ada mai bagitau tapi maki pulak polis alasannya "pasal apa berat sebelah"

Pencacai dari Selangor.

Puak Al-juburi nie mai dari Selangor,seorang YB sponsor baik punya.kalu tak masyuk mesti tak mai punya puak harami nie.Pakatan Rakyat menampakan tembelang masing-masing kerana tiada kordinasi untuk berkempen.DAP sebentar tadi berceramah sendirian dan Puak PAS kem lain.Mungkin semua nie pasal PAPA jahat kot?????????????///

Barisan Nasional 1500 penyokong

PKR 50 penyokong
                                                                                                  
Dalam dok ramai tue tak memena-mena Kak Jijah pun sampai penyokong depa mesti lah macam kera dapat belacan.MatKilau pun nak tanya soalan Cepu emas OMEGAPHOBIA..........Heeeee

KAK JIJAH JAM OMEGA MANA??????????????
Cayalah 1peluru.blogspot.com

Semalam ceramah jalanan DAP dok mai jual minyak kat sini menyatakan PENANG maju pirrrrrah.Ketua Menteri RM100 paling celaka dalam sejarah dapat nama semua dok pembohong Baca kat sini .Semua kemajuan yang dibawa oleh Kerajaan BN tapi dok nak ambil kredit pulak kalau aku malulah nak cita pasal nie.

DAP berharap dapat menawan semua kawasan yang bermajoriti Cina, supaya SUPP tidak lagi boleh dikatakan wakil kaum Cina yang sah di Sarawak, sama seperti nasib yang dialami MCA.


Inilah yang dijanjikan oleh pihak pembangkang dan ia dianggap satu kemenangan yang paling besar jika benar-benar berlaku.

Kegagalan SUPP menghalang serangan DAP akan menyebabkan masyarakat Cina Sarawak menjauhi BN dan mereka akan menjadi pembangkang manakala pihak yang akan berkuasa dalam kerajaan negeri sudah tentu kaum pribumi.

Jika dilihat secara kasar SUPP kini berada dalam keadaan bahaya dan terdapat kemungkinan semua ramalan itu akan menjadi kenyataan. Kemenangan calon DAP pada pilihan raya kecil Sibu pada Mei 2010 adalah salah satu amaran kepada SUPP.

Pada pilihan raya umum lalu, BN hanya mengharapkan sokongan kerusi dari Sabah dan Sarawak untuk berkuasa di Pusat. Jadi jika DAP dan lain-lain parti pembangkang yang bertanding di Sarawak menang, nyawa BN tidak dapat bertahan lama. Pihak pembangkang hanya menanti masa untuk berkuasa di Pusat.

Bagaimanapun, impian itu mungkin tidak menjadi kenyataan berikutan kerjasama di kalangan parti pembangkang yang tidak kemas terutama dalam soal pembahagian kawasan dan kerusi. Berlaku perbalahan sesama mereka, umpama sebelum pergi berperang sudah tewas.

Faktor lain yang boleh membuatkan pihak pembangkang begitu nazak adalah masalah pembahagian sumber dalam kawasan undi yang tidak seimbang. Jika masalah ini berterusan, maka BN sudah tentu boleh menang bergaya dengan majoriti dua pertiga.




No comments:

Followers

My Blog List

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi mkp.mkp tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.berkongsi maklumat dengan webmasterMKP@gmail.com

Blog Archive