Monday, April 18

Fakta Menarik PRN Sarawak.Perjalananku




Setelah berada di Sarawak selama 14hari segala pengalaman pahit dan manis sepanjang masa berada disana tidak dapat dilupakan akan tetapi yang menarik fakta menyatakan PKR kuat disana umpama pungguk rindukkan bulan dan jauh panggang dari api.Bermula dengan garang dan yakin serta angkuh bahawa dapat menawan Petrajaya akan tetapi tersentot masuk kedalam dengan pendedahan Video sex ANUgerah tuhan populariti PKR terus merudum umpama ayam dipanggang hangit sapa nak makan.ANUgerah tuhan lari ke London pada hari pengundian adalah petanda bahawa PKR tidak lagi releven dan Pastinya BARU BIAN amat kecewa "TOKEY LARI TINGGAL KULI".


1) Pas kalah semua kerusi yang mereka bertanding.

2) PKR hilang deposit di 6 enam kerusi yang ditandinginya.



Sebelum PRN Sarawak PKR bergaduh dengan parti SNAP kerana berebut kerusi untuk bertanding.


PKR nak beri SNAP tiga kerusi dan mereka sendiri nak bertanding di 52 kerusi.


Yang lebih malangnya PKR hilang deposit di 6 kerusi yang ditandingi mereka.

N35 BELAWAI - PKR dapat 618 undi

N36 SEMOP - PKR dapat 564 undi

N37 DARO - PKR dapat 475 undi

N43 NGEMA - PKR dapat 650 undi

N51 BALINGIAN - PKR dapat 871 undi (peniaga kedai runcit yang lawan KM Sarawak)

N54 PELAGUS - PKR dapat 1171 undi

Bercakap berdegar-degar seolah-olah BN dah nak mati, tapi bertanding deposit pun boleh hilang.



Matkilau Penang mengucapkan terima kasih kepada rakan-rakan yang membantu semasa berada disana terutama AlehKayong yang banyak membantu kerjasama ini akan pasti berterusan dan matlamat kita tercapai dengan jayanya.


Buat rakan media yang lain tiada lagi mesyuarat di Khatulistiwa Cafe Restaurant  setiap malam yang pemandangan yang indah ditepi sungai Santubong.khas buat lyisa,amir,kimi,anuar,romzie,fatin dan Aidil kenangan ini pasti menjadi Kenangan Terindah serta rakan yang lain tidak dapat saya sebutkan disini jutaaan terima kasih Mat kilau ucapkan dan misi kita berjaya dengan jayanya. 

No comments:

Followers

My Blog List

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi mkp.mkp tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.berkongsi maklumat dengan webmasterMKP@gmail.com

Blog Archive