Sunday, April 17

OMEGAFOBIA PAS KECUNDANG AKHIRNYA.


Piliharaya PRN-10 Srawak telah berlalu akan tetapi PAS pasti berbangga dengan apa yang mereka kecapi.Apa yang depa dok pertahankan bahawa undi meningkat terhadap PAS adalah satu yang amat bodoh sekali yang jelas bahawa PAS tidak dapat menapak di Bumi Sarawak dengan semua kerusi yang dipertandingi kalah dan ada yang hilang wang pertaruhan.Adakah Puak nie bermuka tebal seperti kulit babi dan tetap menjadi barua kepada Tuan tanah kedaung  DAPig.


Kenapa Mat kilau Penang berbicara tentang PAS yang kurang akai nie,sebabnya semasa pulang dari kuching saya bersama sorang petugas PAS yang amat tegar dan merelakan apa jua demi mempertahankan NIK AJIS.Beliau jugak turut memberi semangat kepada rakan-rakan bahawa  bersabar dan terima saja kekalahan ini.Sedarkah beliau rakyat sarawak jelas menolak PAS.                                                                                                                                 


Mursyidul Am PAS, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat, akur pembangkang gagal menawan Sarawak pada pilihan raya negeri ke-10 semalam. 

Walaupun gagal menumbangkan Barisan Nasional (BN), beliau gembira dengan peratusan undi yang meningkat terhadap pakatan pembangkang

Menteri Besar Kelantan itu berkata, ia membuktikan rakyat Sarawak semakin menerima kehadiran pembangkang di negeri itu terutama undi yang diterima DAP.
"Penduduk bandar jelas menolak Barisan Nasional dan memihak kepada DAP tetapi bagi PAS kita gembira sokongan semakin meningkat walaupun tewas kesemua kerusi,"


undi kaum Cina yang meningkat terhadap DAP itu berkemungkinan kerana mereka telah terpengaruh bahawa pembangkang akan membentuk kerajaan baru di negeri itu. 

"Mungkin mereka telah tersilap percaturan kerana percaya dakyah DAP dan apa pun kemenangan BN di Sarawak membuktikan mereka tetap mahukan kemajuan dan perpaduan yang dibawa BN

Apabila MKP saja bermulut jahat kata PAS OMEGAPHOBIA dia ursha rapat dan saya senyum sendirian.

No comments:

Followers

My Blog List

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi mkp.mkp tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.berkongsi maklumat dengan webmasterMKP@gmail.com

Blog Archive