Thursday, April 7

POLITIK MAIN BELAKANG,PKR-DAP


Politik tikam belakang ini juga berlaku apabila PKR bersetuju menukar kerusi Padungan yang dipegangnya selama ini dengan DAP bagi kerusi Batu Lintang. Semua orang tahu bahawa sesetengah pemimpin tertinggi PKR tidak senang dengan Dominique Ng (satu-satunya wakil PKR di DUN Sarawak), manakala ada pemimpin DAP yang tidak suka kepada wakil rakyatnya sendiri, Voon Lee Shan yang tewas dalam pemilihan parti itu.

Cara paling mudah untuk "membunuh" kerjaya politik kedua-dua orang wakil rakyat Dominique Ng dan Voon Lee Shan ialah menukarkan kerusi antara PKR dan DAP. Apabila ini berlaku, kedua-dua wakil rakyat itu terpelanting keluar dan parti-parti tersebut boleh meletakkan calon baru.

Adakah strategi ini boleh diterima oleh pengundi Sarawak? Saya tidak dapat memberikan jawapan - sekurang-kurangnya pada masa ini. Masih ada lapan hari lagi sebelum pengundian.

Manjadikan ANUgerah tuhan sebagai idola main belakang"DEPAN BELAKANG SAMA RASA"



No comments:

Followers

My Blog List

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi mkp.mkp tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.berkongsi maklumat dengan webmasterMKP@gmail.com

Blog Archive