Friday, April 22

Nik Ajis Hang Dah Nyanyok Dah Patut Dah Lama Kito Bakor Je Yop.

\

Mursyidul Am PAS, Tuan Guru Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat. menegaskan PAS tidak mengubah pemimpin termasuk presiden hanya kerana kekalahan dalam pilihan raya termasuk ekoran kegagalan memperoleh kerusi pada pilihan raya negeri Sarawak minggu lalu.PAS mempunyai cara tersendiri menilai kepimpinan dan faktor kalah pilihan raya bukan satu alasan tepat untuk mengubah kepimpinan.


“Pada saya, menukar pemimpin hanyalah apabila jika pemimpin tersebut melanggar syariat Allah SWT," katanya.


Inilah yang dikatakan Ularmak akhir zaman bila kena batang hidung sendiri pandai pula pusing macam gasing tak ada paku.Kekadang sedih tengok sepatutnya Ularmak nie patut bersara dari politik sudah-sudahla dekat 40tahun sampai masa dah cukuplah dok kencing,ornag tau la apa yang Ularmak nie nak kona.


Yang menarik perhatian MKP ialah masa berkempen di Sarawak Puak Musibat nie mendesak mati-matian minta Pehin Seri meletak jawatan sebagai Ketua Menteri.Alasannya takut aura Pehin Seri lebih dahsyat dari Ularmak Nik Najis nie.Dengan berkatnya PBB berjaya menang semua kerusi yang ditandingi.Parti Musibat Ularmak nie dapat Teloq OMEGA saja bawak balik.Ala kesian lepas tue dok perasaan kata baguih nak menang kat beting maro dan bakal mendapat anak ularmak sulung diSarawak pirahhh mampus.



Beliau berkata demikian semalam sebagai mengulas komen penganalisis politik Prof Abdul Aziz Bari, yang berpendapat Presiden PAS, Datuk Seri Tuan Guru Abdul Hadi Awang sebagai liabiliti kepada PAS dan Pakatan Rakyat.
Selain itu, kegagalan PAS memperoleh sebarang kerusi pada Pilihan Raya Sarawak lalu juga dakwanya adalah berpunca dari kelemahan Presiden PAS.
“Menukar pemimpin semata-mata kerana kalah dalam pilihan raya adalah satu langkah kurang tepat. Ini kerana belum tentu jika individu lain dipilih, PAS boleh menang pilihan raya,” kata Nik Aziz yang juga Menteri Besar Kelantan.
 Abdul Hadi menyatakan kesediaan ditentang pada pemilihan pusat Jun ini.

“Jika ada pencalonan diterima pemimpin lain untuk menentang (saya), saya sendiri amat mengalu-alukannya kerana saya bukan mahu menjadi pemimpin selamanya.


MKP kata patut HADI Awang Sedaq diri dari awal.elok la berhenti makan sebelum kenyang buat orang tambah sayang,jangan nanti ada yang kencing atas kubur hang pulak.

2 comments:

Mohd said...

Kita nampak semakin ramai ahli2 PAS yg dah sedar akan penyelewengan dasar PAS dari asalnya. Ini membuat mereka keluar PAS.
Yang tinggal dlm PAS itu adalah ahli2 PAS yg buta hati dan buta mata sahaja. Mereka spt robot yg tidak ada akal fikiran sendiri (yg diberi Allah) utk menilai baik dan buruk. Pakai ikut saja cakap orang dan angguk2 bodoh.
Satu lagi puak yg masih setia dgn PAS adalah lebai2 PAS yg mengharapkan habuan utk mengisi kantong sendiri buat bekalan anak beranak.
Kita serulah ahli2 PAS ini utk melantik pemimpin2 yg akan membela kaum Muslim dan bukan yg berpeluk2 dgn kafir harbi DAPigs.
Bila lagi Melayu nak sedar ???????

matkilaupenang said...

salam,mohd
sapatutnya tujuan untuk menyedarkan mereka telah kita lakukan semua terletak kepada diri masing-masing.bak kata pepatah rambut ssam hitam hati lain-lain.biarlah mereka yg belum sedar lambat laun sedar jua.

Followers

My Blog List

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi mkp.mkp tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.berkongsi maklumat dengan webmasterMKP@gmail.com

Blog Archive