Friday, April 15

PRN SARAWAK:Jangan Perjudikan Masa Depan Mereka.


Inilah bakal generasi yang akan mewarisi apa yang ditinggal oleh generasi terdahulu.Harus menjadi peringatan kepada pengundi yang bakal mengundi pada hari pembuangan undi.Kemungkinan pakatan rakyat mengambil kerajaan pusat amat tipis.Momentum piliharaya kecil membri kemenangan kepada Barisan Nasional menunjukkkan rakyat sudah pandai memilih antara kaca dan permata.




Oleh demikian rakyat Sarawak sememangnya sedar bahawa mereka boleh mengadaikan masa depan politik mreka dengan memilih Pakatan Rakyat dalam pilihanraya akan datang.Apa yang berlaku sekarang adalah janji manis Pakatan rakyat bahawa mereka akan merampas Putrajaya  selepas PRU 13 






Pakatan Rakyat tidak mempunyai persamaan langsung dari segi semangat perjuangan dan idealogi.Apa yang mengikat mereka ialah ketabsuban mereka untuk merebut kuasa dari kerajaan yang sedia ada dengan pelbagai janji-janji palsu yang amat sukar dilaksanakan.Kerjasama mereka pasti tidak akan bertahan lama jika mereka memerintah apa yang akan terjadi sedangkan diantara mereka senantiasa ada perbalahan dan jalan yang senang ialah keluar Parti apa yang akan terjadi selepas itu  mari kita renungkan. 



Berikut adalah manifesto Barisan Nasional Sarawak menjelang Pilihan Raya DUN Sarawak ke-10 2011

Jaminkan Masa Hadapan Anda Dengan BN

1) Memelihara keamanan, keharmonian, kestabilan dan tadbir urus yang baik untuk Sarawak

2) Memelihara alam sekitar, budaya, warisan dan kepercayaan semua kaum

3) Menyediakan peluang pekerjaan untuk semua

4) Menjana lebih banyak peluang perniagaan untuk semua

5) Menyediakan peluang pendidikan untuk anak-anak kita

6) Menjamin hak rakyat ke atas tanah mereka dipelihara

7) Meningkatkan mutu dan kualiti hidup golongan yang miskin dan kurang bernasib baik

8) Memastikan mutu jalan raya, bekalan air dan elektrik, khidmat kesihatan dan perumahan sentiasa dipertingkatkan

9) Mempunyai rancangan jelas untuk memastikan Sarawak berada di landasan ke arah menjadi negeri terkaya di Malaysia

9 intipati manifesto ini diharap akan dapat meyakinkan rakyat Sarawak untuk terus mengekalkan kerajaan Barisan Nasional sebagai kerajaan yang sah!



No comments:

Followers

My Blog List

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi mkp.mkp tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.berkongsi maklumat dengan webmasterMKP@gmail.com

Blog Archive