Wednesday, November 30

#PAUMNO : BN Pilihan Orang Muda.


Sejak dua menjak ini, antara acara yang paling dapat sambutan di kalangan Pemuda UMNO adalah pidato politik. Ia merupakan hasil usaha Unit Pidato Pemuda UMNO yang diketuai oleh Lokman Noor Adam.
Sempena perhimpunan kali ini ada pertandingan Pidato Politik Piala Perdana Menteri anjuran Pemuda BN.
Menurut Ketua Pemuda UMNO, Khairy Jamaluddin penganjuran program yang julung kali diadakan, dengan penyertaan ramai peserta muda pelbagai kaum, mendorong program itu untuk dijadikan acara tahunan BN.
"Ini merupakan satu program mencari bakat, yang saya rasa penting dalam BN dan cara yang paling berkesan," katanya.
Khairy, yang juga Ketua Pemuda Umno, berpendapat ciri utama seorang pemimpin adalah menjadi penghujah paling berkesan.
Pertandingan akhir pidato politik pada Selasa menyaksikan 12 peserta berpidato setelah melalui peringkat zon di seluruh negara sejak 13 Nov lalu.
Johan dimenangi Mohd Syamsul Salleh, 25, yang membawa pulang RM5,000 beserta piala iringan manakala naib johan menjadi milik Mohd Noorfirdaus Che Aman, 22, yang menerima RM3,000 dan piala iringan serta tempat ketiga Azmi Ismail, 39, yang mendapat RM1,000 beserta piala iringan.AGENDADAILY.
MKP kata:lepaih nie yang menang bolehlah berceramah dan berkempen dibahagian.Pembangkang cukup ketaq lutut bila dapat tau benda nie.Dulu depa ingat Pemuda tak ada bakat untuk berceramah akan tetapi ini adalah buktinya.Jika semua 191 bahagian ada skuad pemidato tidak mustahil untuk menang 2/3 kawasan Parlimen.

1 comment:

Pendekar Siber said...

lagi ramai lagi baguih.... kasi hantam pembangkang yang dok 'ranjau ja lebih'...

http://blogpendekarsiber.blogspot.com/

Followers

My Blog List

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi mkp.mkp tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.berkongsi maklumat dengan webmasterMKP@gmail.com

Blog Archive