Tuesday, November 22

Pemain Bola Malaysia Suka Berlakon!



Kekalahan Indonesia ditangan Malaysia di Sukan Sea 2011 bukan sahaja menimbulkan kemarahan peminat bola Indonesia, malahan pelakon Indonesia, Yuki Kato yang berumur 16 tahun turut melampiaskan perasaan marahnya di media Indonesia.
“Kemarin agak kecewa ya waktu di penyisihan grup lawan Malaysia, emang kan mereka masih muda. Masih pada emosi, lapangannya jelek juga, benernya punya peluang. Gak ngejelekin juga, orang Malaysia itu suka pura-pura, banyak akting, gak diapa-apain gitu guling-guling. Kecewa sih, aku kemarin nonton di rumah sama keluarga, pulang sekolah langsung nonton,” ujar Yuki.
Pelakon beragama Islam kacukan Jepun-Indonesia ini juga turut yakin bahawa Indonesia mampu mengalahkan Vietnam di peringkat semi-final dan bertemu dengan Malaysia kembali di perlawanan akhir dan menjadi juara.
Dia turut menambah, “Saya prediksi 2-0, Indonesia 2, Malaysia 0. Eh, kasih satu deh. Serius prediksi gitu,” ujar Yuki.
MKP kata Orang yang kecewa akan berbuat apa saja untuk melepaskan geram terhadap kekecewaanya.Syabas malaysia kerana berjaya menghancurkan harapan rakyat indonesia yang kurang ajaq dengan membakar bendera malaysia. 



No comments:

Followers

My Blog List

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi mkp.mkp tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.berkongsi maklumat dengan webmasterMKP@gmail.com

Blog Archive