Saturday, November 5

Sister In ISlam (SIS) boleh disamakan dengan binatang tersebut.



Kenapa tidak pecaya apa yang MKP nyatakan KLIK DISINI adalah bukti yang menyokong apa yang cuba diperjuangkan oleh NGO tersebut. Abingai telah lama memperjuangkan benda nie yang tak sedaq cuma pakatan harami sahaja,Jika tiada udang sebalik batu manakan ambiga mempergunakan Defactor PKR untuk memperjuangkan BERSIH Bersama-sama.Dan kini terserlah sudah niat udang sebalik batu ambiga.Sepandai-pandai Pak shiek ,Ambigai juga yang boleh ajaq hang.Padan muka.Berbalik kepada apa yang SIS,mereka sedaya-upaya mempertahan   program Seksualiti Merdeka 2011.

SHAH ALAM – Pertubuhan bukan Kerajaan (NGO), Sister In Islam (SIS) menganggap kenyataan Timbalan Ketua Polis Negara mengarahkan program Seksualiti Merdeka dibatalkan dan akan menahan sesiapa yang menyertainya sebagai tindakan menghalang hak kebebasan bersuara, berhimpun dan berkongsi idea dengan bebas di negara ini.
Dalam satu kenyataan kepada Sinar Harian, SIS turut mempersoalkan pengharaman program tersebut .
“Kami juga prihatin berkenaan kaedah pengharaman yang hendak dikuatkuasakan.
“Adakah, misalnya, ada perintah pengharaman satu-satu festival? Bagaimana pihak polis hendak menguatkuasakan pengharaman ini? ” katanya.
Kelmarin Timbalan Ketua Polis Negara, Datuk Seri Khalid Abu Bakar mengarahkan program Seksualiti Merdeka 2011 dihentikan serta merta sebelum tindakan undang- undang diambil terhadap penganjur serta peserta yang terlibat.
SIS adalah antara 20 NGO yang memberi sokongan terhadap penganjuran program Seksualiti Merdeka 2011 selain Majlis Peguam dan Suara Rakyat Malaysia (Suaram).
Menurutnya, pihaknya faham yang ada Muslim yang membantah idea menghormati kepelbagaian gender dan seksual.
“Kami sendiri berhadapan dengan beberapa laporan polis hanya kerana mempersoalkan prosedur-prosedur jenayah syariah ke atas wanita, dan penerbitan kami yang membincangkan impak ekstremisme agama ke atas wanita Muslim pernah diharamkan oleh pihak berkuasa.
“Kami kecewa kerana Seksualiti Merdeka 2011 pula kini berhadapan dengan nasib intimidasi dan pengaiban yang sama,” katanya.
Oleh itu, SIS meminta orang ramai terutamanya yang beragama Islan agar menggunakan kebijaksanaan apabila berurusan dengan isu-isu dibawa oleh Seksualiti Merdeka.
“Kami juga meminta pihak berkuasa agar memastikan keselamatan dan sekuriti mereka yang terlibat khususnya penganjur, sukarelawan dan penyokong Seksualiti Merdeka,” katanya.




No comments:

Followers

My Blog List

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi mkp.mkp tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.berkongsi maklumat dengan webmasterMKP@gmail.com

Blog Archive