Wednesday, November 2

Gaji, elaun Guan Eng RM46,521


Dewan Undangan Negeri (DUN) Pulau Pinang, semalam, dimaklumkan bahawa Ketua Menteri, Lim Guan Eng yang juga Ahli Parlimen Bagan memperoleh gaji dan elaun bulanan RM46,521.27.

Datuk Jasmin Mohamed (BN-Sungai Dua) berkata, Guan Eng menikmati bayaran gaji dan elaun yang tinggi, malah lebih banyak berbanding dengan bekas Ketua Menteri, Tan Sri Dr Koh Tsu Koon.

Menurutnya, pihaknya tidak mempertikaikan jumlah yang diterima Guan Eng yang juga Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Air Putih), tetapi meminta agar Setiausaha Agung DAP tidak bersandiwara apabila bertindak menolak cadangan kerajaan untuk menaikkan elaun bagi Ahli Parlimen di negara ini.

Katanya, Guan Eng perlu mengambil kira Ahli Parlimen lain yang hanya memperoleh gaji dan elaun sebagai Ahli Parlimen saja.


MKP :Jenuh jugak tadi masa sidang DUN pagi tadi speaker Naik angin kerana debat dan pembongkaran pembohongan LGE dan sekutu DAP/PR.DS Najib Razak mendapat gaji dan elaun sebanyak  RM22,826.65 bukti disini.sebulan LGE cuma ketua menteri tapi 2kali ganda dari apa yang PM dapat.Sapa yang diktator nie,itu pun Tian Chua suruh potong gaji PM sebulan alasan yang kurang cerdik kerana berbelanja boros akan tetapi setiap wang yang dibelanjakan untuk kepentingan rakyat.Kenapa Tian Chua tidak mempersoalkan gaji LGE nie.potong Rm 1 pun belum tentu dia bagi.Camdek serupa punde# kasi sama LGE Nie macam yang dok ada kat sekeliling jugak.

No comments:

Followers

My Blog List

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi mkp.mkp tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.berkongsi maklumat dengan webmasterMKP@gmail.com

Blog Archive