Saturday, October 26

ANAK JANTAN LAPOR AJELAH @MukhrizMahathir #PRKSgLimau


Menteri Besar Kedah Datuk Mukhriz Mahathir mencabar PAS agar meneruskan hasrat mereka untuk membuat laporan kepada Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) berhubung dakwaan beli undi di majlis pemberian bantuan perumahan dan cermin mata percuma Yayasan Felda semalam.

Teruskanlah kerana saya tak tahu bagaimana mereka mahu buktikan dakwaan itu," katanya.

Beliau juga mendakwa pemberian bantuan seumpama itu turut dilakukan Pakatan Rakyat dalam pilihan raya kecil sebelum ini.

"Mereka buat perkara sama di Pulau Pinang dan Selangor dan waktu pilihan raya kecil di Galas, Gua Musang," dakwanya tanpa mengulas lanjut tentang perkara itu.

BN semalam menerusi Yayasan Felda memberikan bantuan berjumlah sekurang-kurangnya RM1.12 juta kepada penduduk Sungai Limau di kawasan Simpang Tiga dalam bentuk bantuan memperbaiki rumah dan pemberian cermin mata percuma.

Bantuan itu adalah dalam bentuk geran RM5,000 untuk setiap isi rumah kepada 200 keluarga serta pemberian 700 cermin mata percuma yang bernilai kira-kira RM180 setiap seorang kepada hadirin majlis itu.

PAS pada sidang media pagi tadi menerusi ADUN Anak Bukit, Datuk Ir Amiruddin Hamzah berkata pihaknya akan melaporkan perkara itu kepada Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) dan SPRM.

No comments:

Followers

My Blog List

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi mkp.mkp tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.berkongsi maklumat dengan webmasterMKP@gmail.com

Blog Archive