RAPID

Tuesday, October 22

CALON #PRKSgLimau MINTA DERMA UNTUK BERTANDING........


Sejak Azali lagi derma serta kutipan wang dari rakyat atau penyokong tegarnya tidak dapat dipisahkan. Bak kata pepatah bagai aur dengan tebingnya. Itu jika belum menang kalau dah menang entah apa pulak nasib yang bakal menimpa pengundi yang telah memberikan amanat untuk mewakili mereka kelak. Lama dah kena tipu. Kadang kala MKP pun agak sinikal bila yang cerdik pandai pun kena tipu hidup-hidup dengan depa nie. 

Barisan Nasional pulak ambil pendekatan labuq duit dekat rakyat. Selalunya bila nak pilihanraya sudah pasti banyak benda yang diberi. Mulanya boleh nampak jalan tar diturap cantik-cantik mengalahkan litar lumba F1. Memang depa cakap Tranfomasi tapi benda yang sama jugak berlaku. Kalau orang lain cakap nanti kata memandai pulak tapi yang BODO nie mau kena tendang lagi baik. 

Ayat harami yang dok pukul canang perjuangan adalah Fisabilliah tapi geng atau Kroni depa saja yang sakau. Kalau bangkai burung boleh ditutup dengan daun pisang tapi kalau bangkai Gajah nak tutup dengan daun pisang buatkan orang gelak sampai Guling-Guling....

Seandainya Pas menang dengan majoriti undi yang lebih besar daripada sebelum ini, saya teruja hendak melihat bagaimana muka-muka orang BN yang sentiasa angkuh apabila bercakap tentang kemenangan apabila mereka kalah nanti.

Pemimpin-pemimpin BN seharusnya sedar diri dan letakkan diri di bawah bersama rakyat. Bukan bersikap sombong dan bangga dengan apa juga kemenangan yang dicapai. Kalau kalah, siapa yang malu?

Tidak kira dalam bentuk apa sekali pun, BN pasti akan terus berusaha berkempen habis-habisan untuk menawan semula kerusi yang semua orang tahu berada dalam kubu kuat Pas.

BN boleh buat apa sahaja yang mereka mahu untuk mendapatkan kerusi DUN Sungai Limau tetapi jangan fikir pengundi di sana mudah termakan dengan janji-janji manis BN. 

3 comments:

Anonymous said...

Kali ni ada rasuah minyak petrol lagi tak? Tiga jam je bagi rasuah mana cukup, kasi la tiga hari berturut-turut....

Anonymous said...

PAS kedekut mana boleh pancing rasuah byk2.. nnt rugi. Kalau Nik Najis kaya tu lainlah sbb amik berkat..rasuah byk2 pun xpa..

Anonymous said...

Sikit2 ambik gmbr keluarga.. nk pulun cari simpati..
seleweng lg.. bg derma pd parti ajaran sesat ni dikira 'beramal'? puihh... sesat la puak2 ni.. xsudah2..!!

Followers

My Blog List

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi mkp.mkp tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.berkongsi maklumat dengan webmasterMKP@gmail.com

Blog Archive