Wednesday, October 26

DAP Semakin Terdesak???????


DAP dah terdesak dengan menjual Buku dikedai MPH.Adakah ini benar atau cuma gimik pihak tertentu tidak dapat dipastikan.akan tetapi DAP akan membuat apa sahaja untuk mencari dana bagi menghadapi PRU 13 yang bakal diadakan tidak lama lagi.MKP mendapat tahu DAP tidak akan membubarkan DUN sehingga Lim Nenen berasa selesa dan yakin DAP akan mengekalkan tampok Pemerintahan Pulau Pinang.Ternyata kredibiliti LGe telah tercalar semenjak kes raba nenen dibongkar oleh para blogger.

Laman Blog Yang Berpihak Kepada UMNO Tidak Bersekolah
Penulis Koh Kok Wee


Kali ini blog yang memihak kepada UMNO bukan membantu UMNO tetapi sebaliknya menjatuhkan UMNO, dalam strategi serangan politik pula sememangnya memutar belitkan fakta, punyai muslihat dan fitnah menfitnah, selalunya sengketa ini hanya berkisar pada orang-orang dewasa sahaja, tidak pernah heret budak mentah masuk ke kancah perbalahan.

Apa yang dikatakan blog yang memihak kepada UMNO itu, kali ini sudah tidak ikut peraturan cara pendekar, mereka kini kaitkan anak ketua menteri Pulau Pinang cuba diwar-warkan dalam artikel-artikel mereka. Akhirnya DAP dapat membongkarnya, rupa-rupanya pelajar perempuan yang dimaksudkan itu adalah gambar budak perempuan sedang bermain chess, menyebabkan orang yang meyebarkan fitnah itu terkedu tidak boleh berbuat apa-apa.

Walaupun gambar itu tidak disolek ataupun disunting, dan mereka menggunakan serangan secara terang-terangan, sebenarnya tindakan mereka itu sedang perlekehkan anak perempuan kepada seseorang ibu bapa untuk dijadikan sasaran, selalunya memang tidak akan kesampaian dan berhasil.

Al kisah cerita lama di zaman hulubalang di negeri China, perebutan kuasa antara hulubalang Xiangyu dan hulubalang Liu Bang di zaman King of Western Chu Xi chu di wilayah Xi Chu Ba Wang, peperangan yang tiada penghujungnya. Ada seorang penasihat Xiangyu berkata, kami telah tangkap ayahanda Liu Bang, minta Liu Bang menyerah diri, jika tidak ayahandanya akan digulai, seorang anak akan tahu betapa seksanya ayahandanya digulai?

Akhirnya Liu Bang berkata: Xiangyu! Kita sejak kecil berkawan baik seperti adik beradik, ayahanda saya juga seperti ayahanda kamu, kenapa kamu hendak gulai ayahanda kamu sendiri? Jika benar-benar mahu gulai ayahanda, jangan lupa bagi separuh dagingnya kepada saya.

Liu Bang cuba megelak, cara Liu Bang mengelak itu Xiangyu tidak boleh berbuat apa-apa, akhirnya dapat selamatkan nyawa ayahandanya.

Kedudukan Akhlak Sudah Tidak Bertempat

Dahulu pada zaman The Warring States Period, Panglima negeri Wee bernama Le Yang menyerang negeri Chong Shan, kebetulan anak kepada Le Yang berada di negeri Chong Shan, maharaja Chong Shan tangkap anak Le Yang untuk dijadikan tebusan, maharaja Chong Shan ikat anak Le Yang digantung di dinding kota, memaksa tentera Le Yang berundur, jika tidak anaknya akan dibunuh.


No comments:

Followers

My Blog List

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi mkp.mkp tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.berkongsi maklumat dengan webmasterMKP@gmail.com

Blog Archive