Friday, October 21

Umno tidak terlibat HIMPUN.



Ramas nenen pun salah UMNO dan semuanya nak hempuk atas kepala umno mana boleh macam nie.Awat puak-puka pembang\kang nie terkangkang bila sesuatu yang baik dan tidak memeihak kepada mereka dan salahkan UMNO.Nak tanya kenapa main politik terdesak macam nie?ini penjelasan dari Setiausaha Agung UMNO.

Umno tidak terbabit dalam penganjuran Himpunan Sejuta Umat (Himpun) yang dijadualkan berlangsung di Stadium Shah Alam, esok.

Setiausaha Agung Umno, Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor berkata, dakwaan kononnya parti itu menjadi dalang penganjuran per-himpunan itu, bersifat liar dan tidak berasas“Itu aktiviti pertubuhan bukan kerajaan (NGO), kami (Umno) tiada kena mengena dengannya, kenapa pula ia mengaitkan perkara tersebut dengan Umno.

“Saya juga tidak melarang mana-mana ahli untuk menyertainya, terpulang kepada mereka,” katanya di lobi Parlimen di sini, semalam.

Beliau berkata demikian bagi mengulas kenyataan Ketua Umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim semalam yang mendakwa kemungkinan perhimpunan itu itu didalangi parti politik tertentu.

Tengku Adnan berkata, terdapat pihak tertentu cuba mempolitikkan perhimpunan itu dengan menuduh ianya program Umno yang kononnya cuba membangkitkan sentimen perkauman.

Sementara itu, Ketua Penerangan Umno, Datuk Ahmad Maslan berkata, beliau hanya mengetahui mengenai perhimpunan itu melalui media massa dan menafikan pemglibatan Umno dalam program itu.
Namun begitu katanya, Umno tidak menyekat anggotanya menyertai perhimpunan berkenaan, memandangkan ia diadakan di tempat bertutup dan mendapat permit polis.

“Ia tidak akan menimbulkan masalah berbanding perhimpunan jalanan atau demonstrasi tidak terkawal,” katanya.

Ahmad berkata, beliau suka mengingatkan agar mana-mana pihak tidak membuat tuduhan melulu tanpa usul periksa.

“Kenapa tuduhan berkenaan dilemparkan kerana Umno tidak pernah mengadakan perbincangan dengan penganjur (Himpun),” katanya.

No comments:

Followers

My Blog List

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi mkp.mkp tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.berkongsi maklumat dengan webmasterMKP@gmail.com

Blog Archive