Tuesday, October 25

Sidang DUN PP Ke-12 : Enggan mohon maaf : Utusan dilarang masuk DUN


Utusan Malaysia dilarang masuk kerana membuat fitnah kepada kerajaan DAP dan apa pulak tindakkan Kerajaan BN terhadap Malaysiakini dan Malaysia Insider yang diupah secara terang-terangan untuk menfitnah BN dan Kepimpinan BN secara peribadi dan tidak mempunyai fakta yang tepat dalam penulisan mereka.Ini adalah sikap berat sebelah dan ego yang ditunjukkan oleh kepimpinan DAP.Takut dihentam jika ada yang tidak kena.Utusan malaysia mempunyai pengaruh tersendiri,Jika hendak dikatakan telus dalam semua perjuangan kenapa hendak takut kepada utusan malaysia.

Ternyata suara keadilan,roket kini harakah lebih banyak menyebarkan fitnah berbanding utusan malaysia.ternyata DS Rosmah Mansur menjadi topik utama dalam setiap keluarannya dari handbag hinggalah isu cincin yang ternyata ianya satu pembohongan yang nyata.Itu tak termasuk pembohongan pembelian kapal selam dll yang telah dijawab oleh pucuk pimpinan parti BN/UMNO.ternyata DAP dan sekutunya takut bayang bayang sendiri.Nak tanya dekat Tuan Speaker yang kurang cerdik nie jika kerajaan BN tidak mengeluarkan lesen untuk mencetak suara keadilan,roketkini dan harakah pasti DAP/PAS dan PKR menyalak seperti anjing.Tenyata politik anjing menyalak ini banyak MKP lihat dan perati.orang kurang ilmu berpolitik cakap macam kepala b#t#h pungkoq bagi orang t#t#h.Memperburukan hasil kerja orang lain untuk kepentingan diri.lambat laun orang tahu siapa yang benar dan ikhlas dalam perjuangan.


GEORGE TOWN – Ekoran keengganan akhbar Bahasa Malaysia, Utusan Malaysia yang enggan memohon maaf di atas fitnah disiarkan pada persidangan Dewan Undang Negeri (DUN) yang lalu, pihak terbabit dilarang memasuki perkarangan DUN bagi membuat liputan pada Persidangan Mesyuarat Kedua Penggal Keempat DUN Pulau Pinang yang ke-12 di sini hari ini.



Speaker DUN, Datuk Abdul Halim Hussain berkata, Utusan Malaysia dilarang membuat liputan persidangan di dalam perkarangan dewan, namun, sebarang maklumat yang hendak mereka (Utusan Malaysia) laporkan, boleh diambil secara langsung melalui online.

“Ini dewan perjuangan, apabila mereka membuat fitnah, maka mereka telah menghina dewan, ini adalah satu kesalahan besar,” ujar beliau ketika sidang dewan ditangguhkan seketika di sini hari ini.

Utusan Malaysia sebelum ini menfitnah Kerajaan Negeri berkaitan pengubahsuaian rumah Ketua Menteri yang mencecah RM1.5 juta.

No comments:

Followers

My Blog List

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi mkp.mkp tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.berkongsi maklumat dengan webmasterMKP@gmail.com

Blog Archive