gaza

Tuesday, November 1

Video:#RempitBersih 3.0.

tengok video nie dan lihat betul-betul apa tindakan polis ambil kepada #rempitbersih 3.0 semalam.Adakah ini semua kerja orang UMNO.Mungkin tidak???Jika benar ahli UMNO Polis tidak akan mengambil tindakkan sebegitu rupa,Apa punya LGE nie tuduh sebarangan tanpa usul periksa.Klu LGE jatuh longkang pun kerana lalai tidak melihat kebawah dan disalahkan UMNO jugak untuk menutup malu.inilah sikap putaq belit untuk menyelamatkan diri.hanya orang terdesak sahaja membuat kenyataan sebegitu rupa.

GEORGE TOWN 1 Nov. - Wakil rakyat Barisan Nasional (BN) di Pulau Pinang kesal dengan dakwaan Ketua Menteri, Lim Guan Eng kononnya UMNO terbabit dengan tindakan sekumpulan penunggang motosikal yang membuat perarakan membantah kepimpinannya semalam.Datuk Seri Dr. Hilmi Yahaya (BN-Teluk Bahang) berkata, dakwaan oleh Guang Eng itu adalah ibarat “cakap ikut suka hati” kerana Ketua Menteri tidak mempunyai sebarang bukti.

Katanya, Guan Eng telah membuat tuduhan kononnya UMNO terlibat dalam perarakan itu sedangkan ia dianjurkan oleh sebuah NGO dikenali sebagai Pertiga (Pertubuhan Islam Gabungan Amal).

Beliau berkata demikian sebagai menjawab celahan Guang Eng ketika Salleh Man (Pas-Permatang Pasir) sedang membahas usul Rang Undang-undang Enakmen Perbekalan 2012 pada persidangan Dewan Undangan Negeri di sini hari ini.

Semalam, polis menahan lima individu kerana menyertai perarakan di sekitar bandar raya ini, bagi membantah pentadbiran kerajaan negeri pimpinan Guan Eng.Seramai 200 penunggang motosikal itu memulakan protes pada 12 tengah hari dengan melalui Jalan Penang sebelum ke Komtar dan Dewan Undangan Negeri. - Bernama

Lim Guan Eng kelirukan rakyat



LGE ketua menteri paling malang dalam sejarah pulau pinang adalah seorang yang pandai bermain silap mata dalam membentangkan Rang Undang-undang Perbekalan dan Usul Anggaran Pembangunan 2012.


Datuk Jasmin Mohamed (BN-Sungai Dua) berkata, kepandaian Lim bermain silap mata itu ialah dengan menunjukkan defisit yang tinggi dan kemudiannya menyatakan bahawa kerajaan telah berjimat dan mengurus kewangan dengan baik untuk mendapatkan lebihan.
 
"Mana ada lebihan? Apa yang dilakukan oleh kerajaan negeri ialah tidak membelanjakan wang yang diperuntukkan dalam bajet sehingga menurut Laporan Audit, Pejabat Ketua Menteri dan Pejabat Setiausaha Kerajaan Negeri hanya membelanjakan sebanyak 54 peratus daripada bajet yang diluluskan," katanya ketika membahas Rang Undang-Undang itu pada persidangan Dewan Undangan Negeri (DUN)Pulau Pinang di sini.
 
Katanya, apabila wang yang diperuntukkan untuk faedah rakyat itu tidak dibelanjakan, maka ia bukannya satu penjimatan malah ia adalah satu kerugian kepada rakyat.
 
"Jika wang yang diperuntukkan tidak dibelanjakan, maka ia menunjukkan kerajaan negeri tidak cekap dan tidak telus dalam menguruskan kewangan negeri," katanya.
Jasmin berkata, apa yang dilakukan oleh kerajaan negeri ialah mengaburi mata rakyat Pulau Pinang dengan bantuan RM100 untuk warga emas dan anak emas sedangkan pada hakikatnya peruntukan sebenar untuk rakyat tidak dibelanjakan.
 
"Apabila rakyat memohon bantuan daripada JKKK (Jawatankuasa Kemajuan dan Keselamatan Kampung) mereka akan menjawab tiada peruntukan, kerajaan negeri tidak beri peruntukan", katanya.
 
Beliau berkata, kerajaan negeri juga tidak mengatasi masalah kemudahan awam di kawasan luar bandar dan membiarkan jalan-jalan kampung berlopak.

Jasmin berkata, walaupun peruntukan untuk pembangunan infrastruktur itu terkandung dalam belanjawan negeri, namun kerajaan negeri tidak melaksanakannya dan ini bermakna rakyat di negeri ini telah disia-siakan.

MKP kata:masa nie baru LGE dibantai oleh wakil rakyat BN yang selama nie kerja menipu rakyat dan pemdedahan ini bagus untuk membuka pekung DAP yang selama ini hanya penipu dan populis dengan propaganda yang mengatakan DAP terbaik.

Antara Elton John dan video seks..


Saya mengikuti polimik ini sejak dari awal Pemuda PAS bersuara tidak mahu konsert itu diadakan di negara ini.
Kalau rajin selak balik sejarah kita akan dapati ia sudah semacam satu rutin bagi pergerakan itu membantah konsert artis barat diadakan di negara ini.
Elton John boleh dikira seorang penghibur yang ‘ tertib’  diatas pentas tidak melalak gila-gila macam kumpulan penyanyi rock black metal dan sebagainya.
‘ Dosa’ Elton John ialah beliau seorang yang confirm gay dan mendirikan rumah tangga dengan rakan homeseksualnya David Furnish pada 21 Disember 2005.
Saya tidak berhajat nak berdebat dengan Pemuda PAS bab sifat gay Elton John.Ini kerana ia memang bertentangan dari sudut Islam dan  budaya hidup rakyat negara ini.
Kita juga tidak boleh salahkan Pemuda PAS jika merasa bimbang pada bab gay Elton John boleh cetus pengaruh kurang sihat pada rakyat negara ini.
Saya kata Dr Asri silap kaitkan Pemuda PAS macam Taliban dalam bab ini kerana saya rasa mereka lebih sesuai disebut ‘ tikus mondok’ saja.
Ini kerana Taliban garang.Apa yang dirasanya tak betul dibelasahnya.
Ikut pandangan sayalah,Pemuda PAS ini lain sikit.Ia main pilih pilih.Senang cakap kuman di sebarang laut nampak tapi gajah lalu lalang depan mata tak nampak.
Siapa lagi kalau bukan tokoh besar mereka yang mendapat gelaran Anugerah Tuhan, Datuk Seri Anwar Ibrahim.
Saya tidak mahu menyentuh kes liwat Saiful Bukhari Azlan yang sedang dibicara di mahkamah.Itu sama-sama kita tunggu keputusan hakim nanti.
Soalnya bagaimana tentang kes video seks yang didedahkan oleh trio Datuk T?
Juga tentang rakaman perbualan berahi antara Timbalan Presiden PAS Mat Sabu dengan Normah.
Pemuda PAS pun tahu rakyat Malaysia umumnya masih tertunggu-tunggu jawapan pasti pada dua pendedahan ini.
Bagi saya kalau nak melalak tentang Elton John saja atau konsert-konsert lain...itu bukan Taliban namanya.
Kalau Taliban ia tidak wajar kecut dalam menuntut kebenaran dan bukan macam sekarang  diam membisu sejuk beku tidak berani sentuh langsung hal besar yang melibatkan moral dua pimpinan besarnya sendiri.
Cuba tanya setiap anggota Pemuda PAS apakah mereka ikhlas setuju dan boleh terima kenyataan Haji Hadi yang kata video itu besi dan tidak boleh jadi bukti.
Kita ada video aksi seks yang sudah disahkan pakar 99.9 peratus tulin dan kita juga sudah lihat video CCTV aktornya naik turun lif apartmen lokasi dimana didakwa aksi itu berlaku.
Saya sendiri mempunyai rakan-rakan di kalangan anggota Pemuda PAS .Bila ditanya bab itu ada yang tersenyum malu-malu nak cakap banyak.Maklum sajalah bos atas dah cakap begitu.
Rasanya reaksi itu sudah cukup untuk agak-agak pandangan mereka tentang bab video besi.
Jadi bagi saya Ketua Pemuda PAS Nasrudin Hassan tidak payahlah nak bercakap bergegar membelah bumi bagaimana mereka menentang kemungkaran.
Ini bab dakwaan moral rumahtangga sendiri pun boleh beres.
Kalaulah betul bagai didakwa apalah sangat Elton John yang jengah sekali ke negara ini berbanding hari-hari kita semua kena berdepan dengan dua orang 'aktor' sensasi yang dok berceramah sana sini macam pijak semut tak mati.
Soalnya beranikah Pemuda PAS mendesak diadakan siasataan terperinci bagi membersihkan nama dua tokoh besar mereka itu.
Kita tidak fikir Nasrudin ada darah Taliban bukan saja untuk bersuara tetapi bersungut.
Berani setakat minta haram konsert tu ‘ tikus mondok ‘ mana pun anytime sanggup ke depan.
Itu pun belum dengar lagi bisikan Pemuda DAP atau PKR yang berani backing Pemuda PAS sekat Elton John ke sini.
Mat Indera Cyber
Shah Alam

gara-gara Kampung Buah Dada...


Gara-gara isu Kampung Buah Pala dan ‘Kampung Buah Dada’, ahli parlimen Bebas, Padang Serai N.Gobalakrishnan diarahkan keluar oleh oleh timbalan speaker Datuk Wan Junaidi Tuanku Jaafar selepas menimbulkan kekecohan di Dewan Rakyat.
Ia berikutan perbalahan antara bekas MP PKR itu itu yang mencelah ucapan ahli parlimen Gelugor, Karpal Singh yang menuntut satu perjelasan daripada speaker berhubung satu usulnya yang ditolak.
Usul berkenaan yang ditolak mengikut Peraturan Mesyuarat 18(2) adalah berhubung permohonannya kepada Dewan supaya mengambil tindakan ke atas ahli parlimen Rembau, Khairy Jamaluddin berhubung satu tulisan di laman Twitter.
Khairy yang juga Ketua Pemuda UMNO dalam twit menyokong tulisan beberapa blog dalam isu kononnya anak Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng yang dikatakan mencabul kehormatan seorang wanita.
Khairy mengambarkan isu itu dengan sinis apabila mengatakan Kampung Buah Pala bertukar Kampung Buah Dada.
Kampung Buah Pala adalah perkampuingan tradisi masyarat India yang dirobohkan kerajaan DAP Pulau Pinang walaupun pembangkang sebelum ini berjanji mempertahankan kampung itu.
Wan Junaidi mengarahkan Gobalakhrisnan keluar sehingga sesi petang kerana beliau enggan duduk dan berkeras menyatakan Karpal menghina masyarakat India kerana DAP tidak mengotakan janji pada 18 januari 2009 untuk tidak merobohkan kampung tersebut.
Gobala dalam sidang media kemudiannya terus mengecam Karpal dan DAP yang mempolitikan isu itu.
Katanya, samada Kampung Buah Pala atau Kampung Buah Dada, ianya tidak memberi apa-apa makna kepada penduduk India di kampung itu yang sudah diusir dan dipindahkan apabila perintah mahkamah mengosongkan tempat tersebut.
“DAP sepatutnya mengotakan janji tidak merobohkan kampung tradisi itu. Tak kira Rembau (Khairy) cakap atau tidak, ianya tidak beri makna kepada penduduk di sana,” ujar beliau.
Katanya, Datuk Seri Anwar Ibrahim juga berjanji mempertahankan kampung itu tetapi akhirnya isu itu dipolitik DAP semata-mata untuk menutup cerita ‘Kampung Buah Dada”.
Gobala berkata, beliau bangkit mempersoalkan Karpal kerana sebelum ini sudah berjanji mahu mempertahankan kepentingan masyarakat india di negara ini.
 
Beberapa ahli parlimen DAP yang mencelah isu itu menganggap Khairy menghina kaum wanita dengan istilah Kampung Buah Dada.AGENDADAILY.

Up Date,Video telah dikemaskini.


Nie yang depa suka,apa punya turrr orang penang kata.Kalau dah tak sampai 500 meter Pejabat Pok Nik nie apa cerita yang PAS PIS PUS dok nak gebang.Sebagai iman dikawasan terbabit perlu ambil tahu apa yang berlaku didalam kawasan kariah tersebut,,,Nie betul-betul kelam kabut punya pok nik.Lepas nie tukaq jadi ulardalam semak la pulak buka ulamak,Sembang bagi orang bimbang last sekali pungguq bagi anwar balun la klu cam tue.Pendedahan oleh KICKDELFELA.layan lah video dibawah nie.

Monday, October 31

Guan Nenen Jadi TIGER La Pulak.


Bila masa pulak LGE nie jadi TIGER pulak dah,Pening kepala la bapak nenen nie lepas satu-satu tukaq nama la pulak dah.Projek Tiger isu terbaru yang dibangkitkan pada sidang DUN kali nie,Nie dia yang YB yang paling lancang dalam sidang DUN,Ketua Pembangkang Datuk Azhar Ibrahim dah kantoikan bapak nenen kali nie!!!!!!rakyat Pulau pinang perlu tahu apa yang bapak nenen nie dok kencing rakyat.umno-online dah kena sembilan Lapor polis Oleh DAP berikut apa artikel yang didalam laporan Polis  bertajuk, 'Guan Eng Jangan Perbodohkan Pengundi Dengan Cara Putar Alam' ; 'Isu Cabul : Sejak Bila Pembangkang Pandai Bercakap Sial Moral??' ; 'Dari Rambut Panjang ke Gejala Dadah, Guan Eng Makin Berputar Belit' ; 'Kalau Fitnah Guan Eng Patut Saman Bukan Beri Kenyataan Berbelit-belit' dan artikel siaran suratkhabar harian Cina, Guang Ming Daily pada 21 Oktober (Guang Ming Daily bagaimanapun telah menafikan kewujudan laporan berkenaan).

Penduduk Pulau Pinang perlu diberitahu bahawa "kejayaan" kerajaan negeri mengurangkan hutangnya daripada RM630 juta kepada hampir RM30 juta adalah kerana pemindahan milik secara pajakan aset air kepada Pengurusan Aset Air Bhd (PAAB) dan bukannya secara tunai, persidangan Dewan Undangan Negeri diberitahu pada Isnin.
"Saya tertanya-tanya kalau dalam tempoh tiga setengah tahun boleh bayar hutang RM600 juta, banyak mana (wang) yang telah dikumpulkan oleh kerajaan negeri?" kata Datuk Azhar Ibrahim (BN-Penaga) ketika membahaskan Rang Undang-undang Perbekalan dan Usul Anggaran Pembangunan 2012 bagi negeri itu.
Isnin lepas, ketika membentangkan rang undang-undang berkenaan, Ketua Menteri Lim Guan Eng berkata kerajaan negeri berhutang sebanyak RM630.13 juta pada Mac 2008 tetapi sehingga September tahun ini, jumlah hutang telah berkurangan kepada RM29.66 juta disebabkan antara lain penghijrahan aset air kepada PAAB melalui perjanjian yang ditandatangani pada 2 Jun lepas.
Dalam perbahasannya, Azhar yang juga ketua pembangkang di dewan itu, meminta kerajaan negeri menjelaskan mengapa sejak pakatan DAP, PKR dan Pas memerintah Pulau Pinang tahun 2008, tiada rumah kos rendah yang dibina oleh kerajaan negeri.
"Perbadanan Pembangunan Pulau Pinang (PDC) buat apa? Ini untuk kepentingan rakyat. Perkara ini dinyatakan dalam Laporan Ketua Audit Negara," katanya.
Azhar berkata bahawa setelah lebih tiga tahun berlalu, masih banyak janji kerajaan pimpinan DAP di Pulau Pinang belum dilaksanakan.
"(Kerajaan negeri) pernah janji nak wujudkan Tiger Park, mana dia? Sampai sekarang tak ada apa.
"Heboh kata syarikat Korea akan melabur kira-kira RM300 juta untuk buat padang golf di Batu Kawan. Hilang...sampai sekarang tak bunyi-bunyi dah," katanya.
Azhar juga berkata beliau masih menunggu bila anggota exco kerajaan negeri akan mengumumkan aset masing-masing seperti yang dijanjikan.
"Dah tiga tahun enam bulan berlalu, borang tak siap lagi?" katanya.

PANAS:PERTIGA Rempit Lim Guan Eng.


Polis menahan lima individu kerana menyertai perhimpunan haram di sekitar bandar raya ini, bagi membantah pentadbiran kerajaan negeri pimpinan Lim Guan Eng.
Ketua Polis Daerah Timur Laut ACP Gan Kong Meng berkata mereka yang termasuk Pengerusi Pertubuhan Islam Gabungan Amal (Pertiga) Sabaruddin Ahmad itu ditahan bagi membantu siasatan dan akan dibebaskan selepas keterangan diambil.
Perhimpunan dipercayai dianjur beberapa pertubuhan bukan kerajaan di negeri ini.
Perhimpunan disertai kira-kira 200 penunggang motosikal yang memulakan protes kira-kira 12 tengah hari tadi dengan melalui Jalan Penang sebelum ke Kompleks Tun Abdul Razak (Komtar) dan Dewan Undangan Negeri.
Mereka juga memasang kain rentang yang meminta pembinaan litar lumba untuk anak muda berlumba motosikal serta memakai kemeja T kuning yang memaparkan ayat "Selamatkan Pulau Pinang, LGE Rasis".
Perhimpunan itu bertukar kecoh apabila kumpulan penunggang motosikal terbabit bertindak mengelilingi bangunan Komtar sebanyak tiga kali, sebelum berkumpul di depan pintu masuk utama dan membunyikan hon motosikal selama 30 minit.
Kumpulan itu kemudian bergerak ke Dewan Undangan Negeri sebelum bersurai selepas diarahkan polis. 
MKP kata LGE nie lepas status bapa nenen,masuk pulak Bapak segala rempit.

Hassan Ali & DAP.



Kerajaan perpaduan yang diusahakan secara rahsia oleh Hasan Ali sejurus selepas pilihanraya umum 2008 telah ditolak oleh kebanyakan kepimpinan PAS terutamanya Mursyidul PAS TG Nik Aziz Nik Mat. Sikap ‘belot’ Hassan Ali ini telah membuatkan beliau dipandang curiga oleh kerajaan Pakatan Rakyat Selangor.


Demi kebaikan dan atas dasar ingin menjaga ketinggian syiar Islam, Hasan Ali sanggup membelakangkan rakan-rakannya dari Pakatan Rakyat, sebaliknya beliau telah melakukan usaha membawa PAS bersekutu dengan UMNO untuk membentuk kerajaan di Selangor.

Sekalipun kalau begitu niat beliau, dari sudut moralnya, itu bukanlah perbuatan yang beretika. Tidak sepatutnya kita menghalalkan cara untuk mencapai matlamat yang murni.

Semasa sukar dia berjuang bersama-sama rakan-rakan DAP dalam Pakatan Rakyat menentang BN menghadapi pilihanraya, tetapi apabila telah menang dia sanggup membelakangkan mereka.

Hassan Ali rasa malu dan keciwa dengan PAS kerana idea kerajaan perpaduannya telah tidak mendapat sambutan dari pihak PAS. DAP pula memandang Hassan Ali dengan perasaan yang curiga dan dilihat sebagai seorang ‘pembelot’.

Sepanjang kepimpinan Pakatan Rakyat membentuk kerajaan di Negeri Selangor, Hassan Ali dalam beberapa isu telah menjadi seperti pihak pembangkang kepada kerajaan Pakatan Rakyat. Termasuklah isu perlantikan Setiausaha Kerajaan Negeri Selangor dan isu serbuan oleh Jabatan Agama Islam di sebuah gereja di Selangor.

Hasan Ali seperti ingin melepaskan dendamnya terutamanya kepada rakan-rakan DAP di Selangor bila berdepan dengan isu-isu yang ada kaitan dengan agama. Tidak seperti Khalid Samad, Hasan Ali tidak dapat bekerjasama dengan rakan-rakan DAP, kerana beliau selalu menganggap DAP sebagai musuh Islam.

Hasan Ali adalah termasuk orang yang berfikiran, syiar Islam hanya boleh ditegakkan melalui kuasa politik. Tidak hairanlah kalau dia telah memilih PAS apabila beliau ingin mendapatkan ‘kuasa’.

Syiar Islam tidak menjadi tinggi kerana kuasa. Ikutlah cara nabi, Islam disebarkan melalui dakwah dan tarbiyah. Politik berparti adalah cara kita memilih pemimpin untuk mentadbir Negara. Berbeza pendapat, berbeza parti bukan bermakna perpecahan. Umat Islam tetap satu tanpa mengira parti politik.

Masalahnya bila orang Islam sendiri tidak faham apa itu parti politik. Ada orang yang menganggap parti politik sebagai mazhab dan agama. Itu yang salahnya, dan itulah yang menyebabkan umat Islam berpecah, mereka jahil dalam memahami politik.

Tsu Koon tidak layan blogger.



Dari maklumat yang MKP terima Tsu Koon bakal bertanding kerusi Parlimen P4* yang pasti bukan parlimen Bagan yang disebut-sebut.Kepada Tan Sri selama ini para blogger berjuangan bukan kerana nama dan pangkat mahupun habuan.Akan tetapi kerana sayangkan Parti/UMNO,BN Dan Perjuangan demi masa depan anak cucu kami supaya tidak jatuh ketangan yang tidak sepatutnya,setidak-tidaknya janganlah menghina dan memperkecilkan kreditbiliti rakan-rakan blogger.

Ada isu yang dibangkitkan oleh blogger yang dikutip oleh GERAKAN untuk menghentam LGE dan pemimpin DAP/pakatan rakyat pulau pinang.Tak payahlah MKP ceritakan satu persatu dan pastinya Tan Sri tahu dan dan mengetahuinya.jika hendak bermain cara selamat pun janganlah menghina blogger.Nescaya pada suatu hari nanti pasti kita akan berkerjasama dan memastikan BN merampas kembali Pulau Pinang. 

KUALA LUMPUR 30 Okt. - Presiden Parti Gerakan, Tan Sri Dr. Koh Tsu Koon enggan melayan dakwaan blog yang beliau akan bertanding di kerusi Parlimen Bagan yang kini disandang Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng pada Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU13).

Tsu Koon berkata, beliau tidak berhasrat untuk berbuat demikian kerana ia hanya membuang masa.

"Saya tidak mahu komen kepada dakwaan sesetengah blog ini. Apa yang saya mahu katakan adalah apabila mereka menyebut nama saya dalam artikel tanpa menemuramah, itu adalah tidak beretika," katanya.

Beliau berkata demikian pada sidang akhbar selepas menghadiri majlis Rumah Terbuka Deepavali anjuran Parti Gerakan di sini, hari ini.

Tsu Koon diminta mengulas dakwaan sebuah blog politik bahawa beliau akan bertanding melawan Guan Eng pada PRU13 walaupun beliau menafikan mengeluarkan kenyataan itu sebelum ini.

Menteri di Jabatan Perdana Menteri itu berkata, beliau juga tidak mengetahui sama ada blog yang membuat dakwaan itu adalah prokerajaan atau pembangkang.

"Adakah ia blog rasmi kerajaan atau pembangkang? Saya tidak tahu siapa pro dan siapa tidak," katanya.UTUSAN MALAYSIA.

Sunday, October 30

Gerakan Anti Namewee telah bermula.

Gerakan anti namewee(GAN) telah dilancarkan oleh sebuah NGO diselangor,hulu langat.Tahniah kepada NGO tersebut yang telah berani melancarkan GAN,banyak pihak kurang nampak atau tidak melihat dengan mata dan hati apa yang telah dilakukkan oleh pengkianat nie.Sepatutnya benda nie dah lama tercetus dan meledak hingga sekarang akan tetapi semuannya sebelum ini Bertindak garang dah layu.Terima kasih MKP ucapkan kepada GAN yang berani bersuara,Adakah kita diajar untuk membuat onar dahulu dan selepas itu beri bermacam-macam imbuhan.








Anwar mengata dulang, paku serpih.


Jangan ingat laporan audit negara 2010 itu hanya terpakai untuk agensi dan negeri di bawah kerajaan Barisan Nasional sahaja, sebaliknya beberapa kepincangan yang melibatkan negeri yang ditadbir Pakatan Rakyat (PR) juga perlu mereka jawab.
Bak kata pepatah, mengata dulang, paku serpih, mengata orang dia yang lebih. Itulah jawapan tepat terhadap kritikan Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim terhadap pengurusan wang negara berikutan laporan audit 2010.
Laporan audit antara lain menegur dua negeri di bawah PR,  iaitu Selangor dan Kelantan berhubung beberapa kelemahan atau ketidakpatuhan terhadap peraturan pengurusan kewangan selain penyalahgunaan wang peruntukan kerajaan negeri dan kawalan peruntukan yang tidak cekap.
Pelbagai kelemahan dikesan hingga menyebabkan syarikat milik penuh kerajaan negeri kurang berdaya saing di Selangor yang mana Anwar adalah penasihat ekonomi negeri tersebut.
Manakala Kelantan masih kekal sebagai negeri yang mempunyai tunggakan bayaran balik hutang yang tinggi kepada kerajaan persekutuan.
Sebab itu, apabila wartawan tanya, Tan Sri Muhyiddin Yassin mengenai kritikan Anwar terhadap pengurusan kewangan negara berikutan laporan audit tersebut, kata timbalan perdana menteri tersebut laporan mencakupi prestasi semua kementerian, agensi dan kerajaan negeri seluruh negara.
Oleh kerana itu, katanya, pembangkang tidak patut sesuka hati melabel bahawa kelemahan perbelanjaan yang didedahkan dalam laporan itu adalah bukti kegagalan program transformasi yang dilaksanakan oleh kerajaan pimpinan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak.
Antara laporan audit 2010 mengenai Selangor adalah penyata kewangan negeri tersebut  berhubung hasil pendapatan kerajaan negeri yang menurun 10.9 peratus.
Pulangan pelaburan jangka panjang di Selangor juga tidak memuaskan apabila mendapat pulangan dividen rendah dan hanya 64.5 peratus projek Rancangan Malaysia Ke-9 dibiayai kerajaan negeri dapat disiapkan.
Menurut Muhyiddin, Anwar yang pernah berada dalam kerajaan dahulu sebagai timbalan perdana menteri semestinya tahu bahawa laporan Ketua Audit Negara itu sentiasa disertakan dengan teguran-teguran penting untuk memastikan perbelanjaan negara dilaksanakan dengan penuh hemah dan baik.
"Laporan ini sebenarnya menunjukkan sesuatu, iaitu tanggungjawab Ketua Audit Negara mengambil kira semua aspek dan tentulah kalau ada kelemahan-kelemahan itu perlu diperbaiki.
"Waktu Ketua Pembangkang dalam kerajaan pun, dia menerajui banyak kementerian pun, dia tahu juga perkara ini, walaupun kita membuat penjelasan kepada juruaudit tetapi teguran sebegitu amat penting juga dan ia akan disertakan di dalam laporan," katanya kepada pemberita di Sitiawan, Perak pada Khamis.
Oleh itu, Muhyiddin berharap semua kementerian dan agensi yang meneliti laporan itu supaya mengambil tindakan segera untuk memperbaiki kelemahan serta cara mereka membelanjakan peruntukan yang diberikan kepada mereka.
Laporan Audit Negara yang diumumkan awal minggu lalu juga mengandungi teguran Ketua Audit Negara yang mendapati Jawatankuasa Kira-Kira Wang Awam Selangor tidak membincangkan perkara yang dilaporkan dalam Laporan Ketua Audit Negara mengenai penyata kewangan jabatan atau agensi untuk 2009.
Namun jawatankuasa itu bermesyuarat 4 kali untuk membuat pemeriksaan dan membincang isu berbangkit dalam Laporan Ketua Audit Negara mengenai aktiviti jabatan atau agensi dan pengurusan syarikat kerajaan negeri 2008.
Nasihat diberi Ketua Audit Negara supaya unit audit dalaman mendapat latihan dan bimbingan yang secukupnya. Bagi memperbaiki tahap pengurusan kewangan penglibatan pegawai atau Ketua Jabatan perlu dipertingkat.
Termasuk pegawai kurang mahir atau kurang pengetahuan menggunakan budi bucara apabila membuat keputusan juga perlu dielakkan.
Selain itu, anak syarikat pelaburan Selangor, Kumpulan Darul Ehsan Bhd (KDEB) juga mencatatkan kerugian RM122 juta pada tahun 2009.
Di sebalik kerugian itu, KDEB tetap membayar bonus bernilai RM576, 563 kepada 30 kakitangannya. Keputusan itu diluluskan oleh lembaga pengarah syarikat empat-ahli yang terdiri daripada Menteri Besar, presiden syarikat, setiausaha kerajaan negeri dan pegawai kewangan negeri.AGENDA DAILY.

LGE Kantoi Dengan PBA.

berikut adalah penyata kewangan kerajaan negeri pulau pinang.laporan dari tahun 2006-2008 BN memerintah akan tetapi pada 2008-2010 DAP memegang kuasa yang dipegang oleh LGE nampak pembelanjaan bagi PBA meningkat dengan agak ketara.Pengerusi PBA adalah LGE sendiri dan ahli lembaga pengarah adalah semua suku sakat kroni LGE termasuk mat sabu.Peningkatan yang agak drastik melebihi 50% ini menimbulkan tanda tanya adakah wang tersebut digunakan untuk membiayai projek oleh kroni DAP dan sekutu.

Mat sabu pernah dikantoi oleh Blogger Penang Dengan pembiayaan bil perubabatan lebih lapan ribu alasannya mudah beliau adalah ahli lembaga pengarah PBA dan layak mendapat layanan tahap cipan.Yang pelik lutunya cedera apabila menyertai BERSHIT 2.0.Sesungguhnya putaq belit oleh DAP ini akan berterusan walaupun bukti yang nyata dan sahih disertakan.Nak tengok jugak telatah LGE bila baca laporan ini.

Inilah yang perlu diketahui oleh pengundi Pulau Pinang sememangnya DAP hanya manis mulut berbicara,memberi 100ringgit kepada pengundi padahal dok songlap duit PBA berjuta-juta.Duit siapakah ini bukan hasil dari sumber air pulau pinang dan telah disonglap oleh DAP dan sekutu.walaupun pada permulaan sebelum ini pernah memberi rebat sebanyak 100ringgit tapi yang depa sakau ini adakah lebih dari apa yang diberi.

 Janji DAP dan pakatan haprak belum tertunai di Pulau pinang memberi bonus 6ribu setahun kepada keluarga bergaji kurang dari 6ribu sebulan.menyediakan 100ribu polis bagi meronda pulau pinang.lepas nie penang banyak dengan polis saja.hapus tol sungai nyior sampai kiamat pun tak boleh.Pembohongan DAP dan PR nie harus didedahkan kepada umum supaya orang sedaq apa depa dok buat.

MKP akan mendedahkan lagi apa yang DAP dok buat dan menipu.tunggu bukti sampai kita tengok sapa yang terkenving dlm seluaq.Tak kira dah kem atau geng bila aku dedah tengok sapa yang merana,Simpan kuku!!!!!!!!!!!bila sampai masanya kita londeh. 

Saturday, October 29

LGE/POK NIK Gunakan Kanak-Kanak jayakan Program.

Satu Program yang diadakan oleh kerajaan negeri Pulau Pinang hari ini telah mengunakan kanak-kanak sebagai untuk memenuhi dewan.Tak sangka DAP telah berjaya mengaburi mata dan hati dengan hanya sedikit bantuan  dan habuan diberikan.Selama ini ternyata propaganda yang telah dibuat telah tercapai.

Yang bestnya program tersebut telah membawa pok nik ke Pulau Pinang.Sememangnya PAS dan DAP telah menjadi sahabat baik dan PAS memang telah dicucuk hidung oleh DAP.

Sapa kata Pok Nik tak suka naik kereta mewah,nie buktinya.Siap parking sebelah menyebelah lagi.

Belia yang menyambut Pok Nik semasa Program.

BLOGGER KENA KONA BARING.



While Penang Deputy Chief Minister II P Ramasamy described blogger Papagomo's attack on his boss' family as "animal behaviour", political opponent has condemned allegations against Lim Guan Eng's young son as "despicable and unsubstantiated".
State Gerakan vice-chief Ong Thean Lye expressed sympathy with the Penang chief minister and his family over the online allegations involving his 16-year-old son.
The allegations were "despicable, unsubstantiated" as well as went against the spirit of fair play and ethics, Ong said.
"We do not condone such an act of making false allegations, particularly on children of politicians," said Ong, who is also political secretary to Gerakan president Koh Tsu Koon.
"Please do not drag family or children into politics," he urged in a statement today.
Ong was responding to the recent episode where Lim's son was accused by a number of pro-Umno bloggers, in particular Papagomo, of outraging the modesty of a female schoolmate.
Accusations untrue, says school principal
SMJK Heng Ee principle Goh Boon Poh, where Lim's son formerly studied, has denied the allegation, saying the accusations were all untrue.
Lim also received support from an unlikely source - Women, Family and Community Development Minister Shahrizat Abdul Jalil - who said children should not be dragged into political mud-slinging.
Lim is incensed by the allegation, first highlighted in a pro-Umno blog by blogger Dr MiM - who blogs at novandri.blogspot.
Penang Gerakan has broken ranks with other component parties in BN before, when it condemned a demonstration outside the Penang legislative assembly in May last year.
Gerakan nie nak menang pada PRU 13 atau tidak?Pening kepala dibuatnya yang blogger persoalkan ialah duit 200k yang diberi untuk sattle kes tersebut.Selain dari itu cuma umpan untuk kantoikan LGE.Jika begini layanan yang diberikan oleh pemimpin BN kepada blogger patut Gomo telah luahkan isi hatinya dalam blog beliau:

Malam tadi kami Papa Gomo, Parpu Kari, Dr Novandri, Gerakan Anti PKR, Pisau.Net, Media Permatang Pauh, Darul Ehsan Today, Medan Info Kita, The Flying Kick, Gerakan Timur, Keris Putra, Pejuang Bangsa, Gelombang Rakyat, Badut Rakyat, Empayar Pemuda bercerita untung nasib kami selepas PRU13. 

Jangan kata selepas PRU13. Sekarang ni pun kami seakan sampah yang membuat pendedahan,cetus isu,perang pakatan dan berbagai bagai hanya dikerah keringat untuk mereka yang berkepentingan. 

Apa pun yang berlaku Anwar Ibrahim dan ideologinya akan terus diperangi sehingga nafas yang terakhir. READ MORE



MASIH INGAT AMANAT OLEH NAIB PRESIDEN UMNO JANGAN BANTAI SESAMA KITA AKAN TETAPI JIKA INI BERLAKU ADAKAH BOLEH DOK DIAM DAN MEMBISU.DAHLAH KAMI BERJUANGAN KIRA FISABILLIAH.KIRA APA PUN TAK BOLEH.





Followers

PALING SEMPOI MINGGU INI

My Blog List

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi mkp.mkp tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.berkongsi maklumat dengan webmasterMKP@gmail.com

Blog Archive