Wednesday, October 3

ANWAR Berlagak Mengaku Pakar Ekonomi..


Tapi yang heran mengapa masa jadi Timbalan PM dulu anwar perlu bantuan IMF yg kononnya akan membantu Malaysia keluar drpd kegawatan ekonomi ?? sedangkan tanpa bantuan IMF pun Malaysia mampu utk mempertahankan negara.. dgn mengenakan sekatan matawang, Malaysia mampu elak drpd gawat yg lebih teruk.. anwar (IMF) verses sekatan matawang..

tapi pelik selama dibawah pemerintahan BN, Unisel tak pernah mengalami kerugian, malah setiap tahun pertambahan pelajar menjadikan Unisel berdaya saing diperingkat nasional.. mengapa masa dibawah pakar ekonomi RM1, Unisel boleh rugi dan ramai penuntut di sana tersekat utk lebih maju..


soal bekalan air terawat di Selangor.. dengan menipu utk beri subsidi air kepada rakyat Selangor.. anwar pakar ekonomi RM1, tidak langsung berbuat sesuatu utk menyelesaikan masalah air terawat di Selangor.. padahal dana kerajaan negeri disalurkan ke sykt Talam yg memang dah muflis.. agak2 berapa la anwar dan kroni dpt komisen drpd transaksi itu.. guna dana negeri RM 1b boleh tapi nak bina loji merawat air dgn nilai RM225m tak boleh.. begitulah nilai pakar ekonomi anwar RM1..

dulu berjanji nak selesaikan masalah tanah di Selangor, Penang dan lain negeri yg telah anwar lawati.. tapi bila pegang kuasa di negeri Selangor, terbalik kot.. dinaikkan cukai tanah dan cukai pintu.. dirampas tanah rizab utk dibangunkan oleh pemaju2 kroni anwar.. dpt habuan pi enjoy di Bangkok, Eropah dan lain2 negara yg boleh dienjoykan..

kononnya bajet yg dibentangkan oleh anwar lebih baik drpd yg dibentangkan oleh Pm Najib.. kalau lebih baik kenapa bajet anwar lebih nipis drpd bajet yg dibentangkan oleh PM Najib.. bolehkah bajet senipis itu akan menjadikan negara lebih baik dibangunkan.. dgn bajet nipis anwar itu adakah ia merangkumi seluruh sektor yg wujud dalam Malaysia ni.. anwar memang mempunyai masalah jiwa dan bukannya umat Islam yg bangun menentang kebiadapan yahudi dan musuh2 Islam..

walaupun punya dana sendiri dalam akaun rahsia di luar negara yg bernilai berpuluh2 juta dolar, namun masih memerlukan dana drpd yayasan yahudi utk jana perbelanjaan dan kos bersih 1,2,3 dan 4.. duit sendiri simpan utk enjoy tapi kononnya ingin perjuangkan kebebasan negara sanggup guna dana yahudi.. nampak sgt anwar dah menggadaikan negara di tangan yahudi.. itukah yg dibanggakan oleh nik aziz dan Pas??

pernah tak penyokong dan pentaksub tanya kepada anwar tentang siapa yg menjadi master mind dalam membentangkan bajet yg telah anwar keluarkan dulu.. adakah ia datang drpd pakar2 ekonomi yg ikhlas membantu Malaysia utk maju atau ia datang drpd pihak musuh2 Malaysia seperti Singapore dan yayasan Yahudi.. dgn mansuhkan cukai kereta, maka cukai kerajaan juga akan kurang.. anwar juga tak bagitahu bagaimana utk menutup kekurangan cukai negara jika cukai kereta dihapuskan.. pelaburan baru pun tak nampak diSelangor..

ANWAR berlagak mengaku pakar ekonomi.. cuma yg jelas hanyalah anwar berlagak sahaja.. tapi dari segi realitinya anwar hanyalah tin kosong.. ke sana ke sini bawak tin kosong dan mengetuk2 buat bising.. tapi anwar tak sedar yg rakyat termasuk Dap dan Pas sedang mentertawakan anwar.. mereka berkata.. biarkan.. biarkan apa?? biarkan luncai terjun dgn labu2nya.. biarkan..

No comments:

Followers

My Blog List

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi mkp.mkp tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.berkongsi maklumat dengan webmasterMKP@gmail.com

Blog Archive