Tuesday, October 16

SALAH SIAPA PULAK NIE?


Perangai macam haram jadah memalukan rakyat Malaysia saja,Kalau nak berbogel pun siapa peduli tapi benda nie dah dikaitkan dengan Malaysia der.....

Tak tahulah nak kata bodoh ke tidak sebab yang buat kerja tu adalah seorang anak Cina Malaysia yang mengambil jurusan undang-undang. DAP biasanya amat sensitif apabila ianya membabitkan anak Cina. Kalau anak Melayu, mereka boleh buat tuli. Kalau anak India, mereka mengharapkan Karpal Singh yang memulakan dahulu.


Cuma yang menariknya ialah, kita hendak melihat sejauh manakah dan apakah yang bakal dilakukan oleh MCA yang sedang mencari-cari rentak sokongan daripada masyarakat pengundi mereka sendiri. Apakah isu ini akan digunakan oleh MCA untuk menunjukkan yang mereka adalah hero masyarakat Cina.

Dan yang pasti, jangan pula UMNO dan PAS pi memandai-mandai nak selesaikan kes berkenaan. Apatah lagi satu dunia tahu, Singapura tidak pernah memberikan sebarang ruang kepada para pengkritik atau mana-mana pihak yang akan memalukan negara pulau itu. Singapura mengamalkan kawalan sepenuhnya ke atas Internet dan tiada sesiapa pun yang mampu terlepas daripada undang-undang mereka, tidak sebagaimana di Malaysia yang kononnya kerajaannya sangat zalim dan penindas!

Seorang pelajar Malaysia yang menerima Biasiswa ASEAN di National University of Singapore (NUS) akan berhadapan dengan masalah besar ekoran blog seks yang menampilkan gambar-gambarnya bersama teman wanitanya sedang melakukan hubungan seks, terdedah.

Penuntut jurusan Undang-Undang yang dinamakan oleh media Singapura sebagai Alvin Tan Jye Yee, 24, mendakwa dia dan teman wanitanya, Vivian Lee, 23, sering menceritakan tentang hubungan seks mereka di laman Tumblr 'untuk dinikmati oleh orang lain'.

No comments:

Followers

My Blog List

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi mkp.mkp tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.berkongsi maklumat dengan webmasterMKP@gmail.com

Blog Archive