Sunday, October 28

KERUSI PALING PANAS DI PULAU PINANG @dzainalabidin



PRU-13 hanya tinggal 6 bulan dari sekarang tidak mungkin ditanggungkan lagi kerana sudah melepasi tempoh.MKP pasti kerusi paling panas dan menjadi tumpuan adalah Nibong Tebal...Tiga nama buat masa ini telah menjadi bualan calon BN Datuk Zainal Abidin Osman Pengerusi Perhubungan UMNO Negeri Pulau Pinang , Datuk Mansor Othman dan Nurul Nuha AnuWar Ibrahim.....

Nurul Nuha AnuWar Ibrahim, anak perempuan Anugerah Tuhan, diwar-warkan akan dicalonkan untuk bertanding kerusi parlimen, Nibong Tebal, Pulau Pinang di dalam Pilihanraya Umum (PRU) 13 akan datang. Selepas AnuWar Ibrahim, diikuti oleh isterinya, Wan Azizah, anak sulung mereka Nurul Izzah dan sekarang dinasti politik keluarga Anugerah Tuhan akan berterusan dengan pencalonan anak perempuan mereka yang seorang ini. Ini belum lagi termasuk "madu" AnuWar Ibrahim, Azmin Ali.




Siapa kata AnuWar Ibrahim mengamalkan kronisme? Siapa kata parti P"Gay"R parti keluarga? Ini adalah suratan dan takdir Ilahi ke atas keluarga Anugerah Tuhan ini. Jangan membangkang!


Tahun ini, perdana menteri Datuk Seri Najib Razak mengumumkan peruntukan bernilai RM8.5 juta untuk Nibong Tebal. Peruntukan ini untuk projek membina dewan serbaguna di Nibong Tebal (RM 3 juta), mengecat semula perumahan orang Cina di India (RM2 juta) dan Sekolah Agama Rakyat Al-Amin (RM1.8 juta).

MCA juga melancarkan kempen “Jom Masuk Kampung” dalam siri jelajah di Pulau Pinang dengan pemimpin tertinggi MCA melawat di seluruh kampung di kawasan tersebut.

Baru-baru ini, BN menambah RM3 juta, RM1 juta lebih tinggi dari sebelumnya, untuk membina SMJK Jit Sin II yang terletak dalam parlimen tersebut. Sekolah itu juga sedang mengumpulkan RM30 juta bagi tujuan pembinaan.

Mansor Othman mungkin calon PR? Tapi jika Mansor masuk kekawasan Nibong Tebal sudah bermakna ini adalah penamat bagi karier politiknya,Bayangkan Tokong Erogan Guan Eng sudah pasti menyusup jarum supaya Mansor dikalahkan kerana berani melawan Tokong Erogan....

Datuk Zainal Abidin dijangka akan berhadapan dengan Timbalan Ketua Menteri II Datuk Mansor Othman, pengerusi PKR negeri, yang merupakan ahli DUN Penanti dan beliau dilihat untuk ke posisi yang lebih besar, untuk posisi Kabinet sekiranya PR berjaya menawan Putrajaya.Itu ayat cover line dari Tokong Erogan der....

Maklumat yang sahih semalam MKP terima. Mansor mengesahkan nama Nurul Nuha juga disenaraikan dalam menjadi calon di Nibong Tebal.


MKP Ayat Sempoi : PKR dan DAP adalah Parti Anak Beranak semua depa nak lengkong......

No comments:

Followers

My Blog List

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi mkp.mkp tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.berkongsi maklumat dengan webmasterMKP@gmail.com

Blog Archive