Wednesday, October 3

DEDAHAN PANAS : PROKSI DAP PERAK,PATUT KURANG AJAR...


Lee Chee Seng membiayai DAP dengan cara tidak langsung dimana dia telah menghantar anaknya, Howard Lee sebagai proksi dalam DAP. Selain daripada membantu bisnisnya, dia juga dilihat sebagai membantu DAP. Dalam masa yang sama, dia cuba mempromosi anaknya, Howard, untuk dididik oleh Nga Kor Ming supaya memegang jawatan tinggi dalam DAP. Howard sering memperkenalkan dirinya sebagai Pengarah Strategi DAP Perak.


Tapi nasib malang menimpa Pakatan Rakyat Perak apabila kerajaan PR ditumbangkan oleh BN dalam rampasankuasa 6 Februari 2009. Nga Kor Ming yang hidup senang semasa menjadi EXCO tiba-tiba jadi hilang semua kuasa. Tapi Lee Chee Seng tak lari.

Lee Chee Seng tau tentang kekuatan politik DAP. Sokongan orang Cina terhadap DAP masih tinggi dan kalau pilihanraya diadakan, DAP sudah pasti akan menang kerusi-kerusi yang ditandinginya. Maka dengan sebab itu, Lee Chee Seng masih meneruskan hubungan rapat dengan Nga Kor Ming.

Nga Kor Ming yang sudah kehilangan hak-hak istimewa sebagai EXCO perlu dibantu. Dan Lee Chee Seng menubuhkan satu syarikat baru untuk membantu Nga Kor Ming.




Lee Chee Seng membuka sebuah restoran di Sitiawan pada bulan April 2009 dan diberikan nama Restoran Michelin Star Sdn Bhd dimana dia menjadi Pengarah Syarikat manakala isterinya, Irene Yow Chay Yoon dilantik sebagai Pengarah beberapa bulan kemudian.


Lee Chee Seng menawarkan 15,000 saham (15%) kepada isteri Nga Kor Ming, Wong Seow Ching, manakala 10,000 (10%) saham lagi kepada Nga Kor Ming.



Tak mengapa…kalau Nga Kor Ming nak cari duit tambahan..tak ada salahnya. Tapi kalau mengikut kata Lim Guan Eng dalam Konvensyen DAP tak lama dulu, “Kalau nak berpolitik, jangan libatkan diri dalam bisnis. Kalau nak buat bisnis, tinggalkan politik.” He.He…cakap Guan Eng pun Nga Kor Ming tak mau ikut. Hey Guan Eng..lu sapa?

Tapi aku nak mintak tolong kat Guan Eng sikt…sebab Guan Eng seorang akauntan. tolong semak akaun syarikat Michelin Star ini.


Something is not right, brader. If you are goin’ to run the state like you run this restaurant…I’d better sell off my shares and run away.

So..Nga Kor Ming sudah dibeli oleh Lee Chee Seng. Bila sudah termakan budi, maka dia tak boleh lagi bertindak sebagai pemimpin rakyat. Bila dua blogger Mediaperak ditahan oleh gangster Taman Kaya yang diketuai oleh Lee Chee Seng, pemimpin DAP Perak tak boleh buat apa-apa tindakan.

Bila Simon Thong juga dikasari oleh Lee Chee Seng, pemimpin DAP Perak juga hanya senyum macam Lee Chee Seng.


Guan Eng kena tanya kat Nga Kor Ming…”mau berpolitik atau mau berniaga?” Sebab kalau nak berniaga, terpaksa jaga rakan bisnis dulu…kemudian baru jaga rakyat. Kalau nak berpolitik…jangan berniaga.
***Sumber Berita Dari: http://mediaperak.com/2012/10/03/skandal-nga-kor-ming-2/

2 comments:

Kluang Today said...

Salam..

Sebuah blog yang menarik dan berinformasi. Terlanjur dah singgah sini, saya jadi follower di blog ini.

Blog hebat tuan juga telah dipautkan di blog list saya..

Diharap, tuan blog dapat melakukan perkara yang sama di blog saya juga..

Terima kasih..

KLUANG Today
http://kluangtoday.blogspot.com/

matkilaupenang said...

terima kasih saudara keluang today blog tuan akan saya pautkan

Followers

My Blog List

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi mkp.mkp tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.berkongsi maklumat dengan webmasterMKP@gmail.com

Blog Archive