Thursday, October 11

PEMIMPIN BN PENANG TAK PEKA ISU SEMASA? @dzainalabidin @NajibRazak @PMOMalaysia


DAP berjaya membuat program HAPPY dan dengan gembira menwar-warkan bahawa program itu diusahakan oleh DAP demi kepentingan rakyat Pulau Pinang...Siap ada pelancaran lagi.....Ianya telah dimuatkan didalam Buletin Mutiara terbaru pada bulan ini...lebih kurang 1juta risalah ini bakal diletakkan dipeti surat rumah pengundi sekitar Pulau Pinang....

Takkan Pemimpin BN tak paham atau ada unsur sabotaj!!!!! Kenapa tiada penjelasan mengenai isu ini? Projek ini telah dimanipulasi oleh DAP untuk mengambil kredit dari hasil usaha yang telah dilakukkan oleh Kerajaan BN Pusat dibawah seliaan Kementerian Wilayah Persekutuan Dan Kemajuan Bandar...KLIK

Skim Kerajaan Persekutuan/BN tersebut menawarkan pembiayaan kos sebanyak 90 peratus oleh kerajaan persekutuan dan 10 peratus pula oleh penduduk untuk semua projek pembaikan atau penaiktarafan untuk rumah pangsa kos rendah.

Manakala untuk rumah pangsa kos sederhana rendah, 70 peratus kos dibiaya oleh kerajaan pusat dan 30 peratus oleh penduduk.
Bayangkan Kerajaan Pusat/BN yang membiayai projek ini sebanyak 90% dan 70% akan tetapi DAP haprak hanya membiayai 10% dan 30% telah mengambil kredit dan dengan promosi besar-besaran.Jika tidak dijelaskan kepada rakyat Pulau Pinang ianya bakal mengundang bencana kelak......Korang nie nak menang atau nak sabotaj hasil Tranfomasi yang telah dilakukan oleh DS Najib Razak....
Kualiti hidup rakyat Pulau Pinang yang mendiami rumah pangsa kos rendah (harga di bawah RM42,00) dan sederhana rendah (di bawah RM72,500) akan mengalami perubahan besar apabila Kerajaan negeri Pulau Pinang memperuntukan RM50 juta untuk untuk memperbaiki, menaiktaraf dan memulihkan rumah mereka dalam program HAPPY! 
Ketua Menteri Pulau Pinang Lim Guan Eng berkata, HAPPY! merupakan sebuah program sistematik buat pertama kalinya dilaksanakan mana-mana kerajaan negeri di Malaysia.
Sah Guan Eng penipu sedangkan Program ini dijalankan diseluruh Malaysia Beb...baca disini KLIK


MKP Ayat Sempoi : BN Penang Lancar Program Serang dan Terang tapi satu risalah pun tak sampai kat rumah MKP,Apa tido kot?

1 comment:

Anonymous said...

Pemimpin BN PP bukan ajer dah tua-tua, tak ada stamina, tapi lembik!! TAK RETI NAK BUAT MASS MOVEMENT!! Camna nak menang???

Followers

My Blog List

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi mkp.mkp tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.berkongsi maklumat dengan webmasterMKP@gmail.com

Blog Archive