exponegaraku

Tuesday, November 13

Tempat Duduk Rosmah Ikut Protokol........



Pakatan haram dan dan jugak segelintir Blogger Pro BN/UMNO ini sudah ketandusan isu atau mencari publisiti murahan seperti jalang menjual maruah diri dilorong gelap sehingga tempat duduk Datin Sri Rosmah Mansur semasa majlis resepsi pemain badminton negara, Datuk Lee Chong Wei dan Datin Wong Mew Choo pada Sabtu lepas pun dijadikan isu politik.

Kononnya Datin Seri ‘insist’ mahu duduk di tengah-tengah pasangan tersebut.

Tapi puak lembu itu agak sopan, MKP rasa tapi kehormatan diri mereka seumpama anjing kurap hinggakan makan pun diberi namun masih lagi mengigit tangan tuannya Jalang jalanan ini lupa, Datin Seri adalah tetamu kehormat dalam majlis tersebut dan kedudukan tetamu kehormat memang di tengah-tengah tuan rumah.



Sumber dari Pejabat Perdana Menteri memaklumkan, semasa majlis resepsi pada Sabtu diadakan, Perdana Menteri tidak dapat hadir, hanya Datin Seri sahaja yang dapat hadir selaku tetamu kehormat.

Perdana Menteri bagaimanapun dah hadir pada hari Jumaat dalam majlis resepsi utama bersama-sama Yang Dipertuan Agung dan dif-dif kehormat yang lain.

Untuk makluman, Chong Wei mengadakan 2 majlis resepsi, satu pada Jumaat dan satu lagi pada Sabtu.

Gambar yang dijadikan isu itu ialah gambar untuk resepsi pada Sabtu (dimana Datin Seri adalah tetamu kehormat), bukan pada Jumaat semasa Yang Dipertuan Agung, Perdana Menteri dan kenamaan lain hadir.

Kedudukkan tetamu kehormat dalam majlis resepsi seumpama itu adalah seperti rajah dibawah:-


Bukalah laman web Bahagian Protokol Jabatan Perdana Menteri sebelum bercakap, buat kerja rumah sikit. Ini tidak, asal membabitkan Datin Seri saja main ‘boh’, tak pasal-pasal dah nampak macam bodoh atau memang bodoh pun.

Jadi dakwaan yang mengatakan Datin Seri ‘insist’ mahu duduk di tengah-tengah itu tidak betul dan hanya dakyah macai Pakatan haram semata-mata. Tempat duduk Datin Seri memang ikut protokol yang ditetapkan.

Penulis perasan isu ini mula dimainkan oleh blog yang ada kaitan dengan orang cina DAP, peliknya ada blog UMNO pun termakan dakyah sewel-sewel semua tu. Depa tu cina bukit, apa tau pasal protokol. Hidup dia sendiri pun asal boleh saja, mana main peraturan dalam majlis ni semua.

Untuk mereka yang masuk dalam golongan ini, penulis suka nak ingatkan, janganlah sesekali letak taraf kita selevel dengan puak ini, periksa dulu sebelum buat artikel yang akhirnya hanya memalukan organisasi yang anda wakili.

SUMBER

3 comments:

Uruk-Hai said...

Salam mohon dipautkan blog sy Uruk Hai mediauruk.blogspot.com ..

Anonymous said...

Sokong, memang ada protokol untuk majlis majlis tertentu. Sayang sesetengah bloggers Pro BN main hentam keromo tanpa membuat homework terlebih dahulu..

Anonymous said...

saya ni budak sekolah lg bang..
kenapa gambarajah dari web bahagian protokol kerajaan tak sama dengan kedudukan tempat duduk Rosmah.. langsung tak praktikkan protokol..

patutnya rosmah di kedudukan 3, jadi kedudukan 1(tuan rumah-kiri) dan 4(isteri tuan rumah-kanan) bersebelah.

atau rosmah kedudukan 1 (bila suami tiada) tetapi masih lagi tuan rumah sebelah kiri dan isteri tuan rumah sebelah kanan

Followers

My Blog List

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi mkp.mkp tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.berkongsi maklumat dengan webmasterMKP@gmail.com

Blog Archive