Sunday, January 29

Bodohnya Strategi PKR ?.

Karpal Singh, N Surendran,R Sivarasa,Sankara Nair...dan segudang lagi peguam-peguam hebat negara ini pasti akan datang berlari bila-bila masa Datuk Seri Anwar Ibrahim petik jari.

Soalnya...bodoh ke semua mereka ini?

Jawabnya tentu tidak.

"Hello..bro..why make a donkey statment ",Itu antara reaksi sinis berlegar sana sini yang boleh kami tolong sampaikan kepada Surendran yang tidak lama dulu dapat jawatan Naib Presiden PKR secara percuma yakni dilantik.

Peguam hebat ini Sabtu dakwa kenyataan salah seorang anggota trio Datuk T ,Datuk Shuib Lazim di Utusan Malaysia Jumaat cabar Anwar lantik pakar forensik antarabangsa buat analisis keatas video seks sebagai cubaan jelas untuk wujudkan asas bagi penyebaran video seks yang direkacipta untuk cemar imej bosnya.

Seperti biasa lagi dan lagi dia melalak ini adalah taktik UMNO yang sangat memalukan.

Jangan lupa dia juga sudah naik pangkat pandai-pandai jadi hakim sendiri dakwa video seks yang disebar kebelakangan ini tidak dipercayai ramai di negara ini dan tidak perlu Anwar adakan ujian forensik seperti dicabar oleh Shuib.

Mahkamah mana yang sudah putuskan lelaki dalam video itu Anwar atau bukan Anwar?

Inilah yang dikatakan undang-undang stail 'buat bodoh' PKR.

Budak sekolah darjah satu pun tahu cara yang terbaik untuk ajar kalau orang buat fitnah...SAMAN.

Kalau Surendran tidak faham Bahasa Melayu...terjemahan dalam Bahasa Inggeris ialah SUE.

Bukankah Anwar kebelakangan ini sibuk saman Utusan Malaysia dan segala macam orang lain.

Jadi kenapa dalam bab satu ini kecut,takut dan cuba berselindung di sebalik segala macam alasan.

Siapalah sangat Shuib atau Datuk Sharzly Eskay Abdullah atau Tan Sri Rahim Thamby Chik yang sah dan secara terbuka mengaku mereka yang sebar video seks pertama dulu kalau nak dibandingkan dengan status mereka sebagai barisan peguam yang digeruni di negara ini.

Lagi pun bukankah Datuk T dengan rela hati pagi petang siang malam tertunggu-tunggu saman dari Anwar yang sampai hari ini tak kunjung tiba.



Lainlah kalau mereka berpeluh terketar menyorok dalam kelambu takut terima surat saman Anwar sampai.

Bukan setakat itu ketiga-ketiganya sudah bersumpah dalam masjid untuk buktikan tidak main-main dalam soal dakwaan ini.

Maka lojik akal bertanya.....siapa yang takut dan penakut sekarang?

Mengambil kira perumpamaan berani kerana benar..takut kerana salah...baik Anwar ,Surendren dan geng peguam hebatnya tidak perlu merasa bengkak jika ramai dan semakin ramai yang menaruh sangsi dan syak wasangka amat sangat terhadap identiti pelakon lelaki dalam video berkenaan.

Kenapa tak berani guna perkataan ...see you in court .

Kalau akhirnya terbukti dakwaan pasal video seks itu tidak betul bukankah ia bonus besar bagi Anwar yang mengidam sangat nak masuk Putrajaya.

Sekali lagi kita bertanya kenapa takut dan penakut?

Apakah ini kerana analisis pakar luar negara sudah sahkan video seks pertama ( di apartmen di KL) itu 99.9 peratus tulen.

Atau apakah mereka sendiri gabra kalau kes ini dibawa ketengah jawabnya ...boleh kantoi.

Melihat pada gelagat mereka yang pusing sana...pusing sini...maka sendiri-sendirilah boleh buat andaian.

Ikut cerita kalangan ex-PKR termasuk yang pernah aktif sejak zaman reformasi 1998 dulu...'buat bodoh' adalah salah satu strategi dalam manual modus operandi mereka bila menghadapi situasi yang menekan begini.agenda daily.

No comments:

Followers

My Blog List

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi mkp.mkp tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.berkongsi maklumat dengan webmasterMKP@gmail.com

Blog Archive