Sunday, January 22

Ustaz Zizan Lena,Rakyat Kedah Merana?



Apa dah jadi dengan negeri Kedah nie,MKP tengok dah macam PAS dok penaya dekat orang kampung dah.Ayaq adalah keperluan penting dalam kehidupan seharian,kalau dah macam nie apa nak buat semua dah berbau selut.Depa dok pukul canang kata KEDAH SEJAHTERA di bawah PAS padahal kenyataan itu hanyalah retorik semata-mata.Ustaz Zizan pernah berkata "buat kerja ikut cara Islam".MKP nak habaq kt ustaz nie dok penaya orang kampung sampai keperluan asas diabaikan kerja ikut islam kot atau selam???SADA dibawah pentadbiran kerajaan negeri patut,Ostaz nie lakukan sesuatu supaya bekalan ayaq dapt dipulihkan seperti biasa,jangan dok nak lena pulak.???


Pakcik kat dalam gambar tu, berumur 73 tahun. Salah seorang penduduk di Kampung Lubuk Badak ni. Dulu dia kata, 4 tahun lepas, air tak macam tu, namun sejak ada aktiviti pembalakkan yang mengila tanpa di kawal. Air dah bertukar warna.

Itu tak teruk lagi tu, dia kata pernah dulu pernah air selut yang keluar. Kalau air selut nak buat apa? Cuba bayangkan macam mana agaknya penduduk kampung nak gunakan air untuk keperluan harian mereka?

Ini baru satu kampung Mc pergi. Ada banyak lagi cerita pelik-pelik dari hasil 'tidak bertanggung jawabnya' kerajaan negeri. Lain kali nak pilih kerajaan tu kena fikir elok-elok, fikir gunakan akal fikiran, bukan guna nafsu.

Bila dah jadi macam ni, siapa yang perlu kita salahkan?
Nak salahkan, Kerajaan Negeri Kedah, Pas? Jangan marah Pas, sebab Pas memang taktau buat kerja pun, marahkan diri sendiri. Sendiri yang pilih, dah tau orang tu bodoh, taktau buat kerja, yang dok pi pilih buat apa? Bagi yang cerdik la buat kerja.kedahkekl

No comments:

Followers

My Blog List

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi mkp.mkp tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.berkongsi maklumat dengan webmasterMKP@gmail.com

Blog Archive