Wednesday, January 11

La nie Sapa Yang Tertekan Atau Kena Tekan?


"Tak ada tekanan, siapa yang kata kita tertekan...?" itu komen Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin ketika ditanya seorang wartawan apakah BN tertekan dengan keputusan Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur membebaskan Datuk Seri Anwar Ibrahim pada Isnin.
Sejak keputusan semalam, pemimpin dan penyokong Anwar 'pukul kompang' macam segala-galanya kini memihak kepada mereka. Sudah tidak ada kata-kata sinis terhadap hakim dan sistem kehakiman negara seperti yang dihebohkan pembangkang selama ini.
Lebih melucukan lagi keputusan mahkamah itu - bagi pembangkang seolah-olah 'mensucikan' Anwar yang sebelum ini bergelumang dengan segala macam masalah peribadi, dari kes liwat ini hinggalah kes video seks.
Relax dulu beb, kurang-kurang tunggulah keputusan bertulis hakim, semalam hakim Datuk Zabidin Mohd Diah hanya baca keputusan lisan sahaja, tidak sampai lima minit pun.
Dari cakap-cakap di kedai kopi, kes video seks Anwar lebih 'sedap' lagi dari kes liwat kerana buktinya yang diproses berdasarkan sains forensik paling moden tunjuk 99.99 peratus orang itu Anwar Ibrahim.
Juga jangan lupa,fail kes Anwar didakwa bagi maklumat palsu dalam isu video seks didedahkan oleh Datuk T 'masih aktif'
Ketua Polis Negara Tan Sri Ismail Omar ketika ditanya wartawan dulu pernah membayangkan mungkin kes video seks melibatkan Anwar itu akan ' ON ' selepas selesai perbicaraan kes liwat.
Laporan polis mengenai dakwaan Anwar bagi maklumat palsu dalam laporan polis dibuat oleh seorang pegawai polis sendiri.
Dalam kes ini,polis sendiri perlu mempertahankan intregitinya bila dituduh turut berkonspirasi.
Kalau dalam kes liwat Anwar lepas kerana tidak ada bukti 100 peratus boleh mengikat...tapi dalam kes video seks 99.9 peratus disahkan tulen.
Ingat lagi masa perbicaraan kes liwat pasukan peguam Anwar yang bawa pakar luar negara bukan main tekankan keterangan mereka mantap.
Sebaliknya puak pembangkang bersikap 'lidah bercabang' dakwa analisis pakar luar negara keatas video seks karut.
Itupun kes didakwa 'sendiri bikin' gara-gara perangai nak syok sendiri tetapi satu dunia dituduh berkonspirasi.

No comments:

Followers

My Blog List

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi mkp.mkp tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.berkongsi maklumat dengan webmasterMKP@gmail.com

Blog Archive