Sunday, January 8

Hassan Ali Redha,Dap Riang Gembira?.



Pendapat MKP tentang pemecatan Hassan Ali oleh kaum Anwaris akan merugikan PAS itu sendiri.Kebanyakkan ulama serta pengikut PAS menghormati apa yg telah dilakukan oleh Hassan demi menegakkan Islam dan tidak bersikap munafik dalam semua hal.Akan tetapi kebanyakkan pemimpin PAS pusat kini lebih rela menggadaikan Islam demi mempertahankan Anwar.Adakah itu benar dalam perjuangan PAS kini?

Pemimpin tertinggi PAS kecut teloq apabila di gertak oleh Azmin Ali.Adakah ini dalam percaturan pakatan rakyat untuk mengangkat Azmin sebagai PM apabila Anwar didapati bersalah esok.Sudah nampak bayanganya?PAS tidak lagi mempunyai kuasa mutlak dalam perkahwinan sebantal ini.Persoalanya kini adakah PAS telah dicucuk hidung oleh PKR atas arahan DAP.

Dari maklumat yg MKP terima sebentar tadi dari penyokong PAS Pulau Pinang,mereka tidak akan turun ke Kuala Lumpur kerana Hassan Ali dipecat oleh pemimpin PAS.Ternyata hardcore Pas yang kebanyakkannya dari kampung makam,Jelutong dan sungai pinang sebelum ini kebanyakkan membela Hassan Ali berkenaan isu DUMC.Habis la musibat Azmin lepas nie pastinya jika turun kepulau mestilah berhati-hati kerana depa nie akan buat apa sahaja demi membela nasib hassan ali.

DAP pastinya lega dengan keputusan ini.Sudah lama mereka menanti saat ini ternyata doa puak harami DAP ini tercapai.Mungkin lepas nie Guan Eng akan membuat penafian tentang penglibatan DAP dalam pemecatan Hassan Ali.Padahal didalam hati sapa yang tahu?Bersorak riang dan telah menghapuskan satu batu halangan untuk mencapai hasrat mereka menubuhkan Malaysia-malaysia yg merugikan umat islam keseluruhannya.

kenyataan Hassan Ali berikutan pemecatannya:Alhamdulilah segala puji bagi allah,sebentar tadi saya menerima berita pemecatan sebagai ahli Pas dengan serta merta. Saya amat terkejut dengan timdakan drastik yg diambil oleh AJK PAS Pusat itu.Saya jugak turut bersedih kerana perjuangan Islam saya selama ini dibalas sedemikian rupa.Saya merujuk kepada sahabat2 dan meminta pandangan dari teman2 Ulama mengenai tindakan selanjutnya yg patut saya ambil.Saya akan memanggil sidang akhbar dalam masa yang terdekat untuk menjelaskan lagi pekara ini.

YB Dato Hassan Ali, Adun Gombak Setia.

No comments:

Followers

My Blog List

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi mkp.mkp tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.berkongsi maklumat dengan webmasterMKP@gmail.com

Blog Archive